Akademik Birimler Florya Lisesi
Matematik; sadece bir ders değil, hayatın her alanına dokunan, çözüm odaklı düşünmeyi ve analitik becerileri geliştiren bir yaşam tarzıdır. FMV Işık Okulları matematik programımız, öğrencilerimizin sadece problem çözmekle kalmayıp aynı zamanda ispatlar yoluyla kalıcı öğrenmeyi deneyimlemelerine olanak tanır. Bu yaklaşım, ulusal ve uluslararası yarışmalarda öğrencilerimizin başarılarını görmelerini sağlar.
Uluslararası arenadaki yarışmalardan Purple Comet Math Meet, Kanada Waterloo Üniversitesinin düzenlediği Pascal ve Cayley Matematik Yarışmaları ile ulusal platformlardaki Türkiye Zekâ Vakfı Zekâ Oyunları Şampiyonası gibi yarışmalar öğrencilerimize heyecan verici bir deneyim sunar. Ayrıca, öğrencilerimizin ulusal projelerde, olimpiyatlarda ve TÜBİTAK gibi prestijli yarışmalarda yer almaları için gerekli koşullar sağlanır.
Bununla birlikte FMV Işık Okulları Matematik Kulübü’ne katılan öğrencilerimize matematikle ilgili daha derin ve eğlenceli deneyimler sunmayı hedefler. Kulüp; düzenli olarak matematik oyunları, bulmacaları ve ilgi çekici problemleri içeren etkinlikler düzenleyerek öğrencilerin matematikle olan bağlarını güçlendirir. Ayrıca, matematik yarışmalarına hazırlık, proje tabanlı öğrenme ve matematikle ilgili atölye çalışmaları gibi faaliyetlerle öğrencilerin matematik alanındaki ilgisini arttırmayı amaçlar.
Teknolojinin eğitimdeki gücünü kullanan ders işleyişimiz; öğrencilerimize dijital platformlar aracılığıyla ödevler yapma, değerlendirme ve akademik tartışmalara katılma şansı verir. FMV Işık Okulları misyonu ve vizyonu, öğrencilerimizi bilgiyi pratikte kullanmaya teşvik eder. Bu kapsamda düzenlenen geziler, üniversite iş birlikleri ve fen-matematik konferansları, öğrencilerimizi akademik camianın içine çekerek onların fen ve matematiği farklı bir bakış açısıyla keşfetmelerini sağlar.
Fen derslerimiz, teorik bilgiler ve uygulamaların sentezi sayesinde, günümüz ihtiyaçlarına çözüm üretebilecek bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Derslerimizde problemi tanıma, araştırma ve çözüm önerileri üretebilme becerileri kazandırılarak öğrencilerin çevrelerinde karşılaşabilecekleri problemlere oluşturması sağlanır. Laboratuvarlarımızda kullanılan ekipmanların çeşitliliği ile öğrencimiz araştırma konusunda da üst düzey beceriler kazanacaktır.
FMV Özel Florya Işık Lisesinde yabancı dil dersleri, küreselleşmiş dünyaya açılan bir kapı olarak çeşitlilik ve etkileşim odaklı bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Avrupa Birliği Dil Çerçevesi Programı (CEFR) kriterlerini temel alarak öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktayız. Yabancı Diller Bölümü olarak uluslararası bakış açısına sahip, öğrendiği dili özgüvenle ve etkin biçimde kullanan; İngilizcede C1, ikinci yabancı dillerde ise A2 seviyesinde öğrenciler mezun etmeyi hedefliyoruz.
Derslerimizde, çeşitli öğretim materyalleri ve dijital araçlarla öğrencilerin farklı öğrenme profillerine destek verirken, dilin doğru kullanımını öğretmenin yanı sıra edebî eserler aracılığıyla öğrencilerin eleştirel düşünme, sorgulama, analiz ve sentez becerilerini geliştirmeyi amaçlıyoruz. Ayrıca öğrencilerimizin yurt dışındaki üniversitelere yerleştirilmelerine yardımcı olduğu gibi yurt içindeki üniversitelerin de hazırlık sınıflarını atlamalarını sağlayan, uluslararası geçerliliği bulunan TOEFL (Test of English as a Foreign Language) IBT sınavına; ikinci yabancı dillerde ise yine uluslararası geçerliliği olan DELE (İspanyolca) ve TELC (Almanca) sınavlarına hazırlıyoruz.
Lisemiz bünyesinde hazırlık sınıfı bulunmaktadır ve öğrencilerimiz, İngilizce yeterliliklerini yıl başında yapılan sınav ile kanıtladıklarında, hazırlık sınıfını atlayarak doğrudan 9. sınıfa geçme hakkı kazanmaktadırlar. Hazırlık sınıfında eğitim gören öğrencilerimiz, yoğun bir yabancı dil programına tabi tutulmakta ve İngilizce sınıf öğretmenlerinin yakın takibi ile B1+ seviyesine ulaşmaktadır.
Okulumuz bünyesindeki kulüp faaliyetlerimiz; genel hedeflerimizin yanı sıra araştırma, yaratıcılık ve inovasyon, dijital vatandaşlık, topluluk önünde konuşma ve sosyal yardımlaşma gibi küresel 21. yüzyıl becerilerini desteklemeye odaklıdır. Bu kulüpler; öğrencilerin katılım göstererek turnuvalar, yarışmalar ve çeşitli etkinlikler aracılığıyla bu becerileri geliştirmelerine olanak tanır. Model Birleşmiş Milletler (MUN), İngilizce Münazara Kulübü gibi kulüpler, öğrencilerin iletişim, küresel farkındalık ve kültürel çeşitliliğe saygı, liderlik ve dünya sorunlarına yönelik çözüm odaklı düşünme becerilerini geliştirmelerine olanak sağlar. Bu kulüpler, öğrencilerin kendilerini ifade etmeleri ve farklı bakış açıları kazanmaları için ideal ortamlardır.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü; duygu ve düşüncelerini dil aracılığı ile estetik bir şekilde ifade edebilen bireyler yetiştirme gayesi ile Millî Eğitim Temel Kanunu’nda yer alan “Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları ve Temel İlkeleri’ne uygun şekilde, Atatürk ilke ve inkılaplarının ışığında çalışma faaliyetlerini yürütmektedir. Öğrencilerimizi hem yurt içi ve yurt dışı üniversite sınavına hazırlamak hem de sanata değer veren, öğrenmeyi seven, bilgi araştırma yollarını ve doğru bilgi kaynaklarını bilen, akademik dürüstlük ilkesine uygun hareket eden, yaratıcı ve kültürlü bireyler olarak yetiştirmek amacıyla yıl içerisinde yapılacak çalışmaları titizlikle planlamaktayız.
Bölümümüzün temel hedefinde Türk kültürünün temel unsuru olan Türk dilinin ve edebiyatının yazılı ve sözlü edebî ürünlerini incelemek, diğer kültürlerle ve disiplinlerle olan bağlantılarını ortaya koymak, incelenen metinlerle Türkçenin inceliklerini kavramak, güzel ve doğru yazma ile konuşmanın önemini fark etmek vardır. Öğrencilerimizin Türkçeyi hem yazılı hem sözlü olarak doğru ve etkili kullanmasını sağlamak; okuma, anlama, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek ve edebî sahada entelektüel bir birikim kazanmalarına yardımcı olmak amacıyla müfredatımız; kültürel konularla ve etkinliklerle zenginleştirilmektedir.
Sosyal ve kültürel gelişime katkıda bulunabilmek için Türk ve dünya edebiyatından hem modern hem de klasik türde seçkin eserleri öğrencilerimizle buluşturmakta ve her öğrencinin temel düzeyde metin analizi yapabilme becerisini elde edecek donanıma gelmesini sağlamaktayız. Çağdaş yazar ve şairler, eleştirmenler, çevirmenler, gazeteciler, editörler gibi alanında otorite olmuş kişilerle öğrencilerimizin okudukları eserler üzerine çeşitli söyleşiler ya da atölyeler düzenlenmektedir. Okuma çemberi, münazara ve/veya müzakere atölyesi, şiir dinletisi, yaratıcı yazma atölyesi gibi etkinliklerle dersin kazanımları farklılaştırılmış içeriklerle harmanlanmaktadır.
Ayrıca sınıf içi faaliyetlerimizde öğretmenlerimiz, Ubd (Understanding by Design) ve Flipped Learning yaklaşımları ile öğrencilerimizin sorgulayan ve öğrendiklerini hayatın içinde kullanan bireyler olabilmeleri için destek çalışmalar yapmaktadır.
Uygulamalı Dersler Bölümü; beden eğitimi ve spor, müzik, görsel sanatlar derslerinden oluşmaktadır. Bölümüzün amacı; öğrencilerin akademik gelişimlerine ek olarak bedensel, zihinsel ve ruhsal gelişimlerine katkıda bulunarak özgüvenli, insan ve toplum ilişkileri kuvvetli, iş birliğine açık, kültürlü ve etik değerlere sahip bireyler olarak yetişmesini sağlamaktır.
Florya Yerleşkemizde bulunan Adnan Polat Kapalı Spor Salonumuz 630 m2 alana kurulmuş, 124 kişilik tribünden oluşan ve öğrencilerimizin birçok spor branşını öğrenebilmesi için tasarlanmıştır. Bu branşlardan bazıları; Basketbol, Voleybol, Futsal, Hentbol, Badminton vb. gibidir. Ayrıca yerleşkemizde kapalı spor salonumuzun olduğu katta masa tenisi alanımız ve yarı olimpik kapalı yüzme havuzumuz da mevcuttur. Uygulamaları dersler kapsamında öğrencilerimizin Jimnastik, dans ve drama dersleri için kullanabilecekleri çok amaçlı salonumuz, satranç öğrenebilmeleri için de satranç sınıfımız mevcuttur.
Beden eğitimi ve spor kavramı; bireyin fiziksel, duygusal, zihinsel ve toplumsal gelişimine katkı amacına yönelik organize edilmiş etkinliklerin tümü olarak tanımlanabilir. Kısaca beden eğitimi, beden yoluyla genel eğitim olarak da açıklanabilir. Beden eğitimi derslerinde amacımız öğrencilerimizin fiziksel ve zihinsel gelişimlerini dikkate alarak özgüveni yüksek, öz yönetim becerilerini geçekleştirebilen, cesaretli ve sosyal uyumu yüksek bireyler olabilmelerini sağlamaktır. Amacımız öğrencileri iş birliği yapabilen, hızlı ve doğru karar verebilen sağlıklı bireyler olarak yetiştirmektir. Tüm öğrencilerimizi sporla buluşturmak ve okullarımızda spor yapmayı bir kültür hâline getirmek bizim için önemlidir. Öğrenciler, yeteneklerine göre okul takımlarına ayrılarak onları müsabık sporcular olarak geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin akademik yıl boyunca birçok spor müsabakasına, turnuvaya, sosyal aktivite kulübüne, topluma hizmet projelerine, spor kamplarına, uluslararası ödül programlarına katılmaları ve önemli sporcularla etkileşime girmeleri teşvik edilmektedir.
Müzik derslerinde öğrencilerimizin kendilerini ifade etmelerine olanak sağlanır. Türk ve Batı müziği kültürü tanınırken bir yandan da istekli ve yetenekli öğrencilerimizden oluşan okul orkestramızla önemli günlere ve etkinliklere katılım sağlanır. Müzik türlerini ve biçimlerini işitsel ve görsel olarak tanıyan öğrenciler, aynı zamanda iyi bir müzik dinleyicisi olma yolunda adımlar atmaktadır. Hem bireysel hem de grup olarak müzik çalışmalarında yer alacak öğrenciler, disiplinli ve planlı hareket etme becerilerini pekiştirir. “Yetenek düzeyleri ne olursa olsun her insan, müzik yapabilme becerisi ile doğar anlayışı” ile yola çıkarak kendini müzik yoluyla ifade edebilen, yaratıcı ve özgüvenli bireyler yetiştirmeyi amaçlıyoruz.
Görsel sanatlar, insanların duyusal deneyimlerini, düşüncelerini ve duygularını ifade etmek için görsel ögeleri kullanarak yarattıkları sanat biçimidir. Görsel sanatlar; resim, heykel, fotoğraf, grafik tasarım, illüstrasyon, seramik, cam işçiliği, dokuma, baskı sanatları ve daha birçok farklı disiplini içerebilir. Bu sanat formları; görsel estetik, anlam ve ifade yoluyla çeşitli amaçlar taşıyabilir. Sanatçının yaratıcılığını sergilediği, izleyiciyi etkilediği ve düşündürdüğü bir alan olup kültürel ve estetik değerlerin ifadesi için önemli bir araç olarak kabul edilir. Öğrencilerimiz görsel sanatlar derslerinde görsel ifadeyi geliştirmek amacıyla çalışmalar yapmaktadır. Görsel sanatlar, sanatın insan hayatındaki önemini anlamalarına yardımcı olur ve öğrencilerin sanatsal becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyarak kendi sanatsal tarzlarını geliştirmelerine yardımcı olur.