Akademik Birimler
FMV Özel Ayazağa Işık İlköğretim Kurumu Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi; eğitim-öğretim sürecini bir bütün olarak görerek; onların zihinsel, bedensel, sosyal, ruhsal ve ilişkisel gelişimlerini eşit derecede desteklemeyi hedefler. Öğrencilerin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri, problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmayı; kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Rehberlik ve Psikolojik danışmanlık süreci içinde yapılan tüm görüşmeler gizlilik çerçevesinde, güven ilişkisi içerisinde, kişilik haklarına saygı gösterilerek gerçekleştirilir.
Yıl içerisinde ihtiyaç doğrultusunda; öğrenci, öğretmen ve velilerle bireysel görüşmeler, grup görüşmeleri, sınıf içi etkinlikler, eğitsel ve mesleki rehberlik çalışmaları, grupla psikolojik danışmanlık çalışmaları, veli seminerleri, veli buluşmaları yapılır, bültenler hazırlanır.
Bireysel Görüşmeler: Öğrenci ve veliler; aile içi ilişkiler, sosyal iletişim, duygusal kaynaklı davranışsal ve akademik zorluklar, kendini ifade edebilme, duygusal gelişimin desteklenmesi, içgörü ve farkındalık kazanma konularında rehberlik servisinden yararlanabilirler.
Bireysel psikolojik danışmanlık ve rehberlik çalışmaları öğrencinin kendi talebi; velisinin veya öğretmenlerinin yönlendirmesi; psikolojik danışmanın gözlemleri veya Rehberlik Birimi tarafından uygulanan envanter, test vb. uygulamaların değerlendirilmesi sonucu görülen ihtiyaç doğrultusunda planlanır.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi ihtiyaç duyduğu durumlarda veli ile iletişim kurmaktadır. Rehberlik çalışmalarının etkililiği için okul toplumunu oluşturan aile, okul çalışanları ve diğer ilgililerin gönüllü işbirliği esastır. Çocukta ruhsal duygusal bir dönüşüm sağlanabilmesi için okul-aile-çocuk üçgeninin tüm ayaklarının beraber hareket edebilmesi, ailelerin paylaşımı ve işbirliği, rehberlik servisi çalışmaları açısından büyük önem taşımaktadır.
Grup Çalışmaları: Grupla psikolojik danışmanlık çalışmaları, öğrencilerin kendi yaş grubundaki arkadaşları ile aynı sosyal etkileşim ortamında bulunarak ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen konularda birlikte çalışabilmelerini hedeflemektedir. Öğrencilerin yaşıtlarıyla bir arada olarak duygu ve düşüncelerine dair farkındalık kazanmaları ve yeni ifade yolları keşfedebilmeleri amacıyla belirli sayıda öğrenci katılımıyla gerçekleştirilir.
Bireysel Veli Görüşmeleri: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi’nin temel amacı, velilerimizle işbirliği sağlayarak, öğrencilerimizin yaşadıkları çeşitli duygusal sorunlarla baş edebilmelerine, yaş özelliklerine uygun gerekli sosyal becerileriler kazanabilmeleri ve olumlu öğrenme deneyimleri yaşamalarına yardımcı olmaktır.
Öğrencinin sosyal, duygusal, bilişsel alanlarda bir dönüşüme ihtiyacı olduğu durumlarda etkili yardımın ulaştırılabilmesi adına ailelerin desteğine ihtiyaç duyulmaktadır. Düzenli aralıklarla planlanan bu görüşmelere aileler de dahil edilmektedir.
Bireysel veli görüşmeleri randevu sistemiyle yapılmaktadır. Velilerimizin acil durumlar dışında düzey psikolojik danışmanından telefon veya mail yoluyla randevu alarak gelmeleri velilerimize gerekli zamanı ayırabilmek açısından önemlidir.
Seminer çalışmaları: İhtiyaç doğrultusunda tüm düzeylerde belirli aralıklarla bilgilendirici veli seminerleri düzenlenir.
Yıl içerisinde ihtiyaca yönelik olarak düzenlenen seminerler, tek oturumluk veya birkaç oturumluk bilgi paylaşımı şeklinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi ve/veya konu ile ilgili uzman kişiler tarafından gerçekleştirilir.
Veli Buluşmaları: Öğrencilerimizin gelişim süreçlerine dair merak edilen ve ilgi duyulan konularla ilgili velilerimize destek olabilmek ve paylaşımda bulunabilmek adına “Veli Buluşmaları” etkinlikleri gerçekleştirilir. “Veli Buluşmaları” etkinlikleri belirli aralıklarda tüm düzeylerde, düzey psikolojik danışmanları tarafından yapılmaktadır.
Bültenler: Bültenler yıl içerisinde belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda veli ve/veya öğrencileri bilgilendirmeye yönelik olarak hazırlanmaktadır. Yayınlanan bültenler velilerimizle e-posta yoluyla ve e-bülten olarak paylaşılır.
1. ve 2.sınıflarda Türkçe, matematik ve hayat Bilgisi; 3.sınıflarda Türkçe, matematik, hayat bilgisi ve fen bilimleri; 4.sınıflarda Türkçe, matematik, sosyal bilgiler, fen bilimleri, “trafik güvenliği” ve “insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi” dersleri sınıf öğretmenleri tarafından yürütülür.
Tüm derslerde; öğrenmekten keyif alan, çevresine duyarlı, günlük yaşamda gereksinim duyacağı temel bilgilere ve yaşam becerilerine sahip, öğrendiklerini yaşamının farklı alanlarında kullanabilen bireyler yetiştirmek hedeflenir.
Bir üst sınıf için gerekli akademik altyapı hazırlanırken bireysel farklılıklara dayalı eğitim öğretim anlayışı içerisinde, çağdaş öğrenme ve öğretme teknikleri kullanılarak anlamaya dayalı öğretim sistemi uygulanır. Bu bağlamda öğrenci merkezli eğitim ilkeleri, bireysel farklılıklar ile öğrencilerin öğrenme stilleri dikkate alınır. Yıl boyunca işlenecek konular IB PYP planlamaları doğrultusunda sınıf ve branş öğretmenleri tarafından disiplinler üstü ilişkilendirmeler yapılarak planlanır ve tüm derslerin işlenişi bu doğrultuda eş zamanlı olarak yürütülür. Sınıfta, öğrenciler arasında bireysel rekabetin olduğu bir ortam yerine öğrencilerin düşüncelerini özgürce paylaştıkları, çekinmeden soru sordukları, işbirliği yapmayı öğrendikleri hür ve demokratik bir öğrenme ortamı oluşturulmasına önem verilir.
Derslerin işlenişinde, günümüz koşullarının gerektirdiği tüm teknolojik olanaklardan yararlanılır. İşlenen konular, ders kitaplarının yanı sıra sınıf öğretmenleri tarafından hazırlanan çalışma kağıtları, hafta sonu ödevleri ve konu bazlı ünite kitapçıkları ile pekiştirilir.
1. ve 2. sınıflarda matematik dersinin bir saati, Montessori dersliğinde işlenir. Bu saatlerde Montessori matematik materyalleri kullanılarak soyut olan matematiksel kavramların daha iyi anlaşılması ve öğrenilmesi sağlanır.
Çocukların yaşama dair her şeyi oyun oynarken öğrendikleri düşüncesinden hareket edilerek derslerin işlenişinde eğitici oyunlar ve yaratıcı drama çalışmalarından faydalanılır. Böylece öğrencilerin düşüncelerini ifade etmelerine, etkili iletişim kurmalarına, estetik duygularını geliştirmelerine, yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini zenginleştirmelerine fırsatlar verilir. Sınıf ortamının yanı sıra farklı yaşam alanları da kullanılarak öğrencinin "yaparak-yaşayarak" öğrenmesine olanak sağlanır. Bu amaçla düzeye uygun şehir içi ve şehir dışı geziler yapılır. Öğrencilere dayanışma ve yardımlaşma becerileri kazandırmak ve öğrencilerin çevresine ve topluma karşı duyarlı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamak amacıyla toplum hizmeti çalışmalarına yer verilir.
Öğrencilerin başarısı değerlendirilirken; gelişim düzeyleri dikkate alınarak öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen ders etkinliklerine katılımları önemsenir. Ayrıca ders özelinde geliştirilen öz ve akran değerlendirme ölçekleri, dereceli puanlama anahtarları
gibi alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri kullanılır. Diğer yandan öğrencilerimizin öğrenme sürecindeki gelişimini görmek, kendi gelişimini izlemesine fırsat vermek, zaman içerisindeki öğrenimlerini belgelemek, öz değerlendirme yapabilmelerini sağlamak ve gelişimlerine yönelik geri bildirimde bulunmak amacıyla her yılın sonunda portfolyo sunumları gerçekleştirilir.
İlköğretimde bütün derslerin temelini oluşturan Türkçe öğretimi; dinleme / izleme, konuşma, okuma, anlama, yazma becerileri arasındaki ilişki geçişlerine dayanır. Birbirleriyle doğrudan ve dolaylı ilişkiler ağı içinde bulunan bu etkinlikleri içeren öğretim; yazım, noktalama ve dil bilgisi çalışmalarıyla da beslenerek birbirini bütünleyen bir anlayışla eğitimin değişik aşamalarında sürdürülür.
Bu bağlamda, ana dil öğretimiyle öğrencilere; dinlediğini ya da okuduğunu anlayabilme, anladığını sözle ya da yazıyla iyi anlatabilme becerilerinin kazandırılması temel amaç olarak alınmıştır.
Öğrencilerin Türkçe dersiyle ilgili kazanımları; hafta sonu ödevleri, ünite testleri ve çeşitli etkinliklerle kontrol edilir. Öğrencilerimizin sınav performansları Ölçme Değerlendirme Birimimizin katkılarıyla hazırlanan analizlerle takip edilir ve bu bilgiler gerek e-posta ile gerek veli görüşme saatlerinde veli ile de paylaşılır. Ödev ve testlerin verilerine göre gereksinimi olan öğrencilerle ek çalışmalar yapılır.
Öğrencilerimiz, Türkçe sınavlarında okuma-anlama, dinleme, konuşma, dil bilgisi kurallarını bilme ve uygulama, yazılı anlatım ile duygu ve düşüncelerini aktarabilme alanlarında değerlendirilirler. Bir yarıyılda iki sınav uygulanır.
Her sınavdan önce konu tarama testi uygulanarak öğrencinin kazanımlara dair eksikleri olup olmadığı kontrol edilir. Hafta sonu ödevleri ve ders içi uygulama çalışmaları ile kazanımlar pekiştirilir; veliler sınav performansları konusunda bilgilendirilir.
Bu çalışmaların yanı sıra öğretim yılı başında bölüm öğretmenlerimiz tarafından seçilen yardımcı kitaplardan örnek uygulamalar ve testler çözülür, ders çalışma notları hazırlanır, öğrencilere dağıtılır ve ders dosyalarında saklamaları sağlanır.
Entelektüel birikim kazandırabilmek, okunan eser ve yazar arasında bağlantı kurdurabilmek amacıyla her yarıyıl bölüm öğretmenleri tarafından seçilmiş kitaplar okutulur. Bu eserlerden ikisi sınıf içinde tüm sınıf tarafından okunur ve Türkçe öğretmenleriyle yorumlanır. Okunan eserlerin evrensel değerleri yansıtan, felsefi düşünceye geçişe olanak sağlayan özellikler taşımasına dikkat edilir. Sınıf içi güdümlü okuma yöntemiyle okunan bu kitabın yanı sıra her yarıyılda Türkçe öğretmenleri tarafından belirlenen kitaplar, belli tarih aralıklarıyla ev okuması şeklinde öğrencilere verilir ve takip edilir. Öğrencilerimizin okudukları kitaplardan edinmeleri beklenilen kazanımlar, Türkçe sınavlarında ve sınıf içi çalışmalarda kontrol edilir.
Kitap okumak, analitik düşüncenin gelişimindeki en önemli basamaktır. Bu nedenle bir seçenek değil yaşam şekli olmalıdır. Öğrencilerimizin yaşamlarına bu alışkanlığı kazandırabilmek için öğretim yılı başında yaş gruplarının özelliklerine göre bölüm öğretmenlerimiz tarafından hazırlanan kitap listeleri akademik bültende yer alır ve her öğrencinin eğitim öğretim yılı boyunca bu listeden kitap okuması için yönlendirme çalışmaları yapılır. Öğrencilerimiz, belli aralıklarla sınıf içinde okuyup da çok beğendikleri eserlerin tanıtımını yaparlar.
Akademik çalışmaların yanı sıra münazara yarışmalarına katılım gerçekleştirilir, TÜBİTAK projelerinde gönüllü öğrenciler ile çalışılır. Her yıl Future Problem Solving Yarışmasına senaryo yazma dalında performans gönderilir. Ayrıca öğrencilerimizin, yazma yarışmalarına katılımı teşvik edilir. Küresel Vatandaşlık Politikamız gereği eTwinning projeleri ile farklı kültürlerin tanınmasına olanak sağlanır.
Öğrencilerimiz, Türkçe bölümü çatısı altında açılan drama kulübü çalışmalarıyla öz güveni geliştiren yaratıcı drama etkinlikleriyle kendilerini ifade etme özgürlüğüne kavuşurlar. Tiyatronun özelliklerini çeşitli örneklerle içselleştirip kendi yaş gruplarına uygun bir tiyatro eserini sahneye koyma sürecini yaşarlar.
Fen Bilimleri derslerinde öğrencilerimizi araştırmaya yönlendirerek, özgüvenlerini geliştirmek, doğal dünyayı anlamayı öğrenmelerini ve anlamalarını sağlamak, bilime ve çevresine duyarlı bireyler olarak yetişmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Öğrencilerin, konuları yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamak amacıyla dersler, ile laboratuvarlarda ve sınıf ortamında yapılır. Dersler, farklı öğrenme alanlarına hitap eden etkinliklerle öğrencileri soru soran, yaşanılan çevreyi canlılar için rahat bir yaşam ortamı haline getirmeye çalışan ( buluş yapan) bireyler olarak yetiştirecek biçimde işlenmektedir.
Fen bilimleri öğretmenleri tarafından öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda hafta sonu ve hafta içi ödevleri, ders notları, mini sınavlar, ünite sonu testleri ve İngilizce terminoloji çalışmaları hazırlanır. Bu çalışmalarla öğrenme eksikleri belirlenir, tamamlamaya yönelik çalışmalar planlanır ve uygulanır.
5,6,7.ve 8. Sınıf düzeylerinde farklılaştırılmış öğretim modeline uygun ve anlamaya dayalı ders içerikleri (UbD) hazırlanmaktadır.
İstekli öğrenciler yıl içinde ulusal veya uluslararası proje yarışmalarına katılabilir. Sene sonunda Bilim Kültür Spor ve Sanat Şenliğinde de çeşitli etkinliklerde de yer alabilirler.
Fen Bilimleri öğretimindeki hedefler:
• Bilimsel fikirleri değerlendirme, sentezleme, problem çözme, doğru analiz ve hesaplama yapabilme ve sonuçları uygun şekilde sunabilme becerilerini geliştirmek.
• Araştıran ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilen öğrenci yetiştirmek.
• Uygulamalı çalışmalarda ve problem çözme etkinliklerinde laboratuvar ortamına, teknolojiye ve araç gereçlere aşinalık kazandırmak.
• Öğrencilerin grup çalışmalarında aktif rol alarak etkili iletişim ve liderlik becerilerini geliştirmek.
• Temel kavramları günlük yaşam ve doğa olayları ile ilişkilendirebilme becerilerini geliştirmek.
• Çevreye duyarlı bireyler yetiştirmek.
Matematik bölümü, öğrencilerin matematiğin bilim, teknoloji ve sanatın varoluş ve gelişiminde rol alan evrensel bir dil olduğunun bilincinde yetişmelerini amaç edinmiştir. Bu amaçtan hareketle araştırma yapabilme, problem çözme odaklı olma, bilgi üretme ve kullanma becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, matematik derslerindeki yaşantıları ile öğrencilerin matematik okuryazarlığına sahip, kavramsal ve işlemsel matematik becerilerini günlük hayatı kolaylaştıracak ve etik değerleri besleyecek şekilde ustaca kullanan bireyler olarak gelişmeleri istenmektedir.
Dersler, bu doğrultuda farklı zekâ becerilerine hitap edecek şekilde, Understanding by Design (Anlamaya Dayalı Tasarım) felsefesine uygun planlamalarla, farklılaştırılmış öğretim yöntemleri ve aktiviteler ile desteklenerek; teknoloji desteği ile zenginleştirilerek gerçekleştirilmektedir. Süreç değerlendirme yöntemlerini esas alarak öğrencileri izleyen, ölçme çalışmalarını öğrenmeyi pekiştiren faaliyetler olarak tasarımlara dâhil eden deneyimli kadromuz öğrencilerimizin bir üst eğitim öğretim basamağı için hazır olmalarını sağlamaktadır.
Matematik bölümü, öğrencilerin matematiğin bilim, teknoloji ve sanatın varoluş ve gelişiminde rol alan evrensel bir dil olduğunun bilincinde yetişmelerini amaç edinmiştir. Bu amaçtan hareketle araştırma yapabilme, problem çözme odaklı olma, bilgi üretme ve kullanma becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, matematik derslerindeki yaşantıları ile öğrencilerin matematik okuryazarlığına sahip, kavramsal ve işlemsel matematik becerilerini günlük hayatı kolaylaştıracak ve etik değerleri besleyecek şekilde ustaca kullanan bireyler olarak gelişmeleri istenmektedir.
Dersler, bu doğrultuda farklı zekâ becerilerine hitap edecek şekilde, Understanding by Design (Anlamaya Dayalı Tasarım) felsefesine uygun planlamalarla, farklılaştırılmış öğretim yöntemleri ve aktiviteler ile desteklenerek; teknoloji desteği ile zenginleştirilerek gerçekleştirilmektedir. Süreç değerlendirme yöntemlerini esas alarak öğrencileri izleyen, ölçme çalışmalarını öğrenmeyi pekiştiren faaliyetler olarak tasarımlara dâhil eden deneyimli kadromuz öğrencilerimizin bir üst eğitim öğretim basamağı için hazır olmalarını sağlamaktadır.
Öğrencilerimizin matematik kazanımlarını kalıcı öğrenme ile bir üst sınıfa taşıyabilmesi amacıyla mini sınavlar, kazanım değerlendirme sınavları, konu tarama testleri, ünite değerlendirme testleri uygulanmakta ve bu değerlendirme araçlarından elde edilen sonuçlar ile gözlemler ışığında öğrencilere geri ve ileri bildirimler verilerek tam öğrenme sağlanmaktadır.
Matematik dersi öğretim kadrosu ders etkinliklerine akıl ve strateji oyunları dâhil ederek öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirmeye, İngilizce matematik terminolojisi içeren etkinlikler tasarlayarak araştırma çalışmalarına ışık tutmaya, ulusal ve uluslararası yarışmaların duyuru ile hazırlık faaliyetlerini yürüterek öğrencilerin kendilerini farklı ortamlarda deneyimlemelerine fırsat yaratmaya çalışmaktadır.
Sosyal Bilimler Bölümü çatısı altında Sosyal Bilgiler, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri bulunmaktadır.
Bu dersler ile öğrencilerin demokratik değerleri benimsemiş vatandaşlar olarak içinde yaşadığı topluma uyum sağlamaları ve edindikleri bilgi birikimini yaşama geçirebilecek donanımlar kazanmaları amaçlanmaktadır.
Sosyal Bilimler Bölümünün temel hedefi, ülke ve dünyanın her an değişen-gelişen ortamını öğrencilerle beraber yaşamak ve değerlendirmektir. Bu doğrultuda öğrencilerin kendilerini insanlık olgusunun bir parçası olarak görmesi, ülkesindeki ve dünyadaki gelişmeleri takip etmesi, işbirliği ve dayanışma duygusunu benimsemesi, sivil toplum ve siyasi süreçlere katılmaya gönüllü olması istenir.
Çocuklar okumalı, gezmeli, bakmayı bilmeli, bilimsel düşünerek sağlıklı düşüncelerle yola çıkmalıdır. Sosyal Bilimler Bölümü, bu düşünce yapısını destekleyerek evrensel değerlere saygılı, katılımcı, araştırmayı ve paylaşmayı bilen sosyal becerileri yüksek, duyarlı öğrenciler yetiştirmek amacındadır.
Sosyal Bilimler derslerinde, öğretim programlarındaki işleyişin yanı sıra çeşitli ders içi ve ders dışı etkinlikler planlanır. Bu çalışmalar ile demokratik yaşamın ilkelerini özümsemiş, haklarının farkında ve başkalarının haklarına saygılı; birleştirici ve bütünleştirici olan bireyler yetiştirmek hedeflenir.
Dersler, teknolojik araçlarla, öğrenci katılımı esası ile işlenmektedir. Sosyal katılımın öneminden hareketle; çevre gezileri, teknoloji kullanımı ile destekli sunumlar, seminerler, paneller, sergiler, projeler ve grup çalışmaları ile azami fayda amaçlanır. Sınıf içerisinde yapılan tüm etkinlikler, çalışma kâğıtları, farklılaştırılmış öğretim etkinlikleri, konu kavrama, ünite değerlendirme ve genel değerlendirme testleri öğrencilerimizin konuları kalıcı öğrenme ile bir üst sınıfa taşıyabilmesi adına yapılan çalışmalardır. Bu hedefler doğrultusunda öğrencilerin ulusal/uluslararası proje ve çalışmalara katılmaları desteklenir.
Anaokulunda tohumları atılan İngilizce öğretimi; ilköğretim okulumuzda da yoğun bir biçimde disiplinler arası iş birliğiyle yürütülmektedir. Çağdaş eğitim yöntemleriyle, özel öğretim ortamlarında (öykü odası, bilgisayar laboratuvarları, tablet sınıfları, dil derslikleri, vs.) uygulanan İngilizce dil programlarının hedefi, öğrencileri ilkokulun sonunda Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) standardında A2 düzeyine, ortaokulun sonunda da B1+ ( intermediate ) düzeyine ulaştırmaktır.
Ayazağa Işık İlköğretim Okulunda yabancı dil öğretimi; öğrencilerde yabancı dil bilinci ve duyarlılığını geliştirmek, uluslararası iletişim dili olan İngilizceyi zevkli bir şekilde ve doğru yöntemler edinerek öğrenmeleri için gerekli alt yapıyı oluşturmak ve onlara yeni bir kültürün kapılarını açmaktır.
1. sınıflarda toplam 11 saat İngilizce dersinin, 7 saati yabancı öğretmenlerce hikâye anlatımı aracılığıyla dil öğretimine ayrılmakta, 4 saati de Türk öğretmenler tarafından şarkı, oyun, TPR ( Tümüyle Fiziksel Yanıt ) içeren modern öğretim yöntemleri ile disiplinler arası işbirliği içinde yürütülmektedir. Yabancı ğretmenler programlarında ses eğitimine de (PHONICS) yer vermektedirler. Dil öğrenme süreci dijital kütüphane ile yürütülmektedir.
2. sınıflarda 11 saate yayılan yabancı dil programı da yine aynı hedefler doğrultusunda ve aynı tür yöntemlerle, sınıf öğretmenleri ile daha sıkı bir iş birliği içerisinde, hayat bilgisi dersleri ile örtüştürüp bir program bütünlüğü sağlanarak işlenmektedir. Bunun yanı sıra 6 saat yabancı öğretmenlerle, öykü odasında hikâye anlatımının yer aldığı bir okuma programı uygulanmaktadır. Bu düzeyde de Türk öğretmenler programlarında ses eğitimine (PHONICS) yer vermektedirler. Dil öğrenme süreci dijital kütüphane ile yürütülmektedir.
1. ve 2. sınıflarda hazırlanan altyapı doğrultusunda 3. sınıflarda haftada 10 saat olan İngilizce dersinin haftada 5 saati Türk öğretmenlerce temel İngilizce öğretimine, diğer 5 saati de yabancı öğretmenler ile öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin gelişmesine yönelik sürdürülmektedir. Dil öğrenme süreci dijital kütüphane ile yürütülmektedir.
4. sınıflardaki toplam 10 saatlik İngilizce dersinin, 5 saati Türk öğretmenlerce temel İngilizce dersine, 5 saati de yabancı öğretmenler tarafından okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye ayrılmaktadır. Dil öğrenme süreci dijital kütüphane ile yürütülmektedir.
5. sınıflarda MEB'in İngilizce ağırlıklı dil programı uygulanmaktadır. Toplam 16 saat İngilizcenin 7 saati Türk öğretmenlerce temel İngilizce dersine, 7 saati de yabancı öğretmenlerce okuma yazma becerilerinin geliştirilmesine ayrılmıştır. Bu düzeyde bulunan proje grubu uygulamasıyla, İngilizce derslerinde daha küçük gruplarla farklılaştırılmış eğitim modeli uygulanmaktadır. Ayrıca, farklılaştırılmış dijital okuma programı uygulaması da yer almaktadır.
5. sınıf öğrencilerimiz, son 4 senedir Eylül ve Mayıs aylarında uluslararası bir sınav olan TOEFL Primary sınavına girmektedirler. Eylül ayındaki sınav bir hazırbulunuşluk sınavıdır ve öğrencilerimizin İngilizce’de güçlü oldukları ve geliştirmeleri gereken becerilerini görmelerini ve dillerini geliştirmeleri anlamında kendilerine yol haritası çizmelerini sağlamaktadır.
İngilizce ders saatlerinin 2 saatinde de öğrencilerin yetenek ve ilgilerine göre İngilizcenin iletişim aracı olarak kullanıldığı kulüp çalışmalarına yer verilmektedir. Bu düzeyde 12 adet kulüp bulunmaktadır. Dört sabit kulübün dışındakiler dönem bazlı rotasyonlu kulüplerdir. Böylece öğrencilerimiz değişik kulüplerin çalışmalarına katılarak ilgi ve yeteneklerini keşfetme olanağı da bulurlar.
6. ve 7. sınıflarda İngilizce dersleri 5 saati Türk, 3 saati de yabancı öğretmenler tarafından toplam 8 saat olarak yürütülmektedir. Dijital okuma programı uygulaması 6. ve 7. sınıflarda da sürdürülmektedir.
8. sınıflarda İngilizce dersleri Türk öğretmenler tarafından 7 saat olarak yürütülmektedir. Öğrencilerimiz son 4 yıldır TOEFL Junior sınavına girmekte, aldıkları puanlar lise hazırlık sınıfı atlama sınavı için izlem yolu oluşturmaktadır. 8. Sınıf İngilizce eğitiminin diğer önemli parçası ise ulusal LGS sınavına hazırlıktır.
Tüm düzeylerde yapılan sınıf içi çalışmalarının yanı sıra, düzenli olarak verilen hafta sonu ödev kâğıtları ve projeler, pekiştirme çalışmaları ve okul sonrası etütleri ile öğretim programları desteklenmektedir. Ayrıca, gereksinim duyduğu saptanan öğrencilere bireysel destek ve etüt verilmektedir.
İngilizce dersleri dışında tüm düzeylerde yürütülen kulüp çalışmaları (English Drama, English Games, Public Speaking, Visual Arts, Junior Model United Nations-JMUN, English Speaking Union-ESU, Destination Imagination, Global Issues, Junior Entrepreneurs, STEAM, ) ile öğrenciler sınıf içi çalışmalarını uygulama ve İngilizcelerini farklı alanlara yoğunlaşarak geliştirme şansını edinmektedirler.
Ayazağa Işık İlköğretim Okulu Müzik Bölümü branş öğretmenleri, kendi alanlarında profesyonel tam donanımlı konservatuar mezunu öğretmenlerden oluşmaktadır. Öğretmenlerimiz öncelikle, her bir öğrencinin yaşı ne olursa olsun, müziği sevmeleri, iyi birer müzik dinleyicisi olmaları konusunda rehberlik etme misyonunu benimsemişlerdir.
Yeniliklere açık değişime öncülük eden yapıdaki ders tasarımları ile öğrencilerin gelişimleri, dinleme-söyleme, müziksel algı ve bilgilenme, müziksel yaratıcılık ve müzik kültürü olarak dört temel öğrenme alanına göre şekillendirilerek,
✔ Şarkılar ve marşlar yoluyla dil gelişimlerine katkıda bulunma,
✔ Sosyal ve grup becerileri kazanma,
✔ Çeşitli multimedya araçlarını uygulama araçları olarak kullanarak notaları, vuruşları tanıma,
✔ Eşlik çalışmalarıyla el, göz, beyin koordinasyonlarını geliştirme,
✔ Ritim çalışmalarıyla sıralarını beklemeyi, dinlemeyi, zamanını doğru kullanmayı ve konsantrasyonlarını geliştirme,
✔ Danslarla yaratıcılıklarını arttırma, rahatlama ve estetik duygularını geliştirme,
✔ Bedenlerini bir müzik aletine dönüştürerek yaratıcılıklarını destekleme ve ritimler üretme,
✔ Ulusal müziğimizden örnekleri, yöresel türkülerimizi ve kendi kültürümüze ait enstrümanları tanıma, farklı kültürlere ait uluslararası ögeleri de zenginlik olarak kendi bilgilerimize katma hedeflenmektedir.
Başkalarının müzik aracılığıyla nasıl gördüğü, duyduğu ve kendini farklı şekilde ifade ettiği konusundaki eşsizliği anlamasına ve buna saygı duymasına, değer vermesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bu bakış açısının kişinin yaşam tarzının ve hayat felsefesinin bir parçası olabileceğini deneyimlemeleri için uygun ifade platformları oluşturulur.
✔ Farklı toplumların sanat ve kültürüne açık olmak,
✔ Farklı tarz veya müzik türlerine açık olmak,
✔ Çeşitli ulusal ve uluslararası müzik organizasyonlarında yer almak ,
✔ Kendi müzik kültürüne sahip çıkmanın ve ifade etmenin yollarını deneyimlemeye istekli olmak ve kendi müziklerinin kaliteli örneklerini başkalarıyla paylaşmak üzere yaratmak için hevesli, amatör müzisyenlere dönüşme potansiyeline sahip olmak.
Müzik Bölümü, Müzik Atölyesi, Pop Orkestra Grupları, Çok Sesli Koro Kulüpleri ve birçok sosyal aktivite kulüpleri düzenlemektedir. Kulüplere katılan, yetenek ve ilgi alanları öne çıkan her öğrenciye, sahne performansları gibi müzik yeteneklerini geliştirebilecek etkinliklerde yer almaları konusunda rehberlik sağlanmaktadır.
Müzik dersi müfredatına ek olarak aşağıdaki öğretim verilmektedir:
✔ Temel okuma ve yazmayı öğrenmek için solfej (yöntem)
✔ Poliritmik yöntemin kullanımıyla ritmin güçlendirilmesi
✔ Sesi doğru kullanma teknikleri
✔ 4. sınıftan 7. sınıfa kadar solfej ve bona çalışmaları
✔ Farklı teknikler ve her bir ilgili araç, çeşitlendirilmiş programlarla desteklenir.
2015 yılından itibaren 3.sınıf öğrencilerimize yıl içerisinde müzik bölümü profesyonel kadrosu tarafından çeşitli kulak ve ritim testleri uygulanmaktadır. Fiziksel uygunluk ve ilgiye göre keman, klarnet, çello, saksafon, flüt, gitar, vurmalı çalgılar ve orff çalgılarında uzmanlaşmak üzere seçilmektedir.
Öğrencilerin müzikal olarak kendilerini daha fazla ifade etme fırsatlarına sahip olabilmeleri amacıyla piyano, gitar, keman ve davul eğitimi alan öğrencilere normal okul saatleri dışında hafta içi ve hafta sonları dersler verilmektedir. Bu kurslar, öğrencilerin bireysel müzikal gelişimlerini sürdürmeleri, konser ve resitallere hazırlanmalarına yardımcı olmak amacıyla Işık Spor Sanat Programı kapsamında düzenlenmektedir.
Çok Sesli Okul Korosu 2002 yılından bu yana hem kendi koro müziklerini hem de çeşitlilik ve uyum açısından zengin diğer ulusların koro müziklerini seslendirmektedir. Koro her yıl planladığı gibi birçok uluslararası yarışmaya katılmış ve her seferinde dereceye girmiştir.
Görsel Sanatlar Bölümü bünyesinde, görsel sanatlar dersi ile teknoloji ve tasarım dersi verilmektedir.
Hedefimiz, öğrencilerin estetik duyarlılıklarını geliştirmek, bakmayı, görmeyi öğretmek, onların çok yönlü bireyler olmalarını sağlamaktır. Bu bağlamda, yaratıcı, eleştirel gözlere sahip, özgüvenli bireylerin yetişmesinde görsel sanatların payı yadsınamaz.
Görsel sanatlar dersi başlıca üç alanda toplanır. İlk alan "Görsel Biçimlendirme" de daha çok el-göz koordinasyonunu geliştirmek, yaratıcılığı ortaya çıkarmak ve estetik bilinç kazandırmak hedeflenir.İkinci alan "Görsel Sanat Kültürü"nde yalnızca görsel sanat kültürü değil, aynı zamanda çevre bilinci ve insanların çeşitli kültürel faaliyetleri de incelenerek görsel sanatlarla ilişkilendirilir. Bir diğer alan olan "Müze Bilgisi"nin içerdiği derslerde ise müzeler ve galeriler kimi zaman sunumlarla, kimi zaman da gezilerle, yerinde yapılan incelemelerle tanınır. Amaç, çocuklara müze ve galeri gezme alışkanlığı kazandırmak, gezdiği bu yerleri de bilinçli gözlerle inceleyebilmesini sağlamaktır.
Teknoloji ve tasarım dersinin amacı, kendisinin ve toplumun yarınını daha yaşanabilir hale getirmek için sorunların farkına varan, çözümler üreten, yaratıcı, hayal gücü gelişmiş, düşüncelerini kurgulayan ve ifade eden, öğrenmeyi öğrenen, sorgulayan, girişimci, değişim ve gelişime açık, sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirilmesinin sağlanmasıdır.
Açılan sergilerle, öğrenciler gerek bireysel gerekse grup çalışmalarında yaratıcılıklarını ortaya koyarlar Ayrıca 1. sınıftan 7.sınıfa kadar bütün düzey öğrencilerinin katılımıyla,okul bahçe duvarları resimlerle donatıldı. Ve boş kalan alanlara yeni çalışmalar konacaktır. Özellikle planlanan grup çalışmalarıyla öğrencilerin birlikte paylaşma ve arkadaşlık duyguları pekiştirip sosyal uyum sağlama yetileri de geliştirilir.
Öğretim programının dışında ebru, seramik, tekstil tasarım, karikatür, stone art, plastik sanatlar, yaratıcı eller (çini-mozaik) ve cam füzyon, duvar resmi alanlarında açılan kulüpler ile öğrencilerin sanatsal bakış açılarını zenginleştirerek,aynı zamanda kulüp ve tüm düzey öğrencilerimizi Sosyal Sorumluluk projelerine katarak farkındalık oluşturulması sağlanmaktadır.
Sabah törenlerinde, her yıl farklı bir temalar seçilerek sunumlar yapılır ve öğrenciler güne başlamadan önce sanatla ilgili bazı konular hakkında bilgilendirilmiş olur; aynı zamanda öğrencilerden de geri bildirim alınır.
Bu etkinlikler dışında ulusal ve uluslararası resim yarışmalarına katılım sağlanır.
Beden eğitimi ve spor kavramı; bireyin fiziksel, duygusal, zihinsel ve toplumsal gelişimine katkı amacına yönelik organize edilmiş etkinliklerin tümü olarak tanımlanabilir. Kısaca beden eğitimi; beden yoluyla genel eğitim olarak da açıklanabilir.
Beden eğitimi dersleri ile; öğrencilerin gelişim özellikleri de göz önünde tutularak, kişisel ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlâklı ve dengeli bir kişilik sahibi, yapıcı, yaratıcı, üretken ve demokratik hayatın temel ilkelerini benimsemiş fertler olarak yetiştirilmeleri amaçlanmaktadır.
Bununla birlikte öğrencilere egzersiz ve sporu sevdirmek, düzenli olarak egzersiz ve spor yapmalarını sağlamak beden eğitimi ve spor dersinin en önemli amacıdır. Bu anlamda öğrencilerimizi;
İlkokul 1-2-3 ve 4 Sınıflarda Beden Eğitimi ve Oyun dersi ile hayatları boyunca kullanılan temel hareketleri, aktif ve sağlıklı hayat becerileri, kavramları ve stratejileri ve değerleri geliştirerek bir sonraki eğitim düzeyine hazırlanmalarını sağlamak.
Beden Eğitimi ve Oyun dersinin devamı niteliğinde olan 5.-6.-7. ve 8. Sınıflar Beden Eğitimi ve Spor dersinde öğrencilerin aşağıdaki kazanımlara ulaşmaları beklenmektedir:
*Çeşitli fiziksel etkinliklere ve sporlara özgü hareket becerilerini geliştirir.
*Hareket kavramlarını ve ilkelerini, çeşitli fiziksel etkinliklerde ve sporlarda kullanır.
* Hareket stratejilerini ve taktiklerini, çeşitli fiziksel etkinliklerde ve sporlarda kullanır.
* Sağlıklı hayatla ilgili fiziksel etkinlik ve spor kavramlarıyla ilkelerini açıklar.
* Sağlıklı olmak, sağlığını geliştirmek için fiziksel etkinliklere ve sporlara düzenli olarak katılır.
* Beden eğitimi ve sporla ilgili kültürel birikim ve değerlerimizi kavrar.
* Beden eğitimi ve spor yoluyla öz yönetim becerilerini geliştirir.
* Beden eğitimi ve spor yoluyla iletişim becerileri, işbirliği, adil oyun (fair play), sosyal sorumluluk, liderlik, doğaya duyarlılık ve farklılıklara saygı özelliklerini geliştirir.
Beden Eğitimi Bölümü, sosyal etkinlikler kapsamında da spor kulübü çalışmalarına büyük önem vermektedir. Sosyal Etkinlik çalışmaları kapsamında açılan spor kulüplerinde atletizm, basketbol, futbol, jimnastik, modern dans, voleybol, masa tenisi, yüzme gibi branşlarla öğrencilere zengin bir seçenek listesi sunulur ve spor yetenekleri ortaya çıkarılarak geliştirilir.
Beden Eğitimi Bölümü, öğrencilerin okuldaki sosyal yaşamlarına da çeşitli etkinlikler ile destek olur. Sınıflar arası turnuvalar ile (basketbol, voleybol, futbol, masa tenisi, yakan top ) okuldaki öğrenci sayısının büyük bir bölümüne kendini sporla ifade edebilme, sınıfını temsil etme olanağı sağlanmaktadır.
Her yıl düzenli olarak yapılan kayak&snow board ve windsurf kamplarında yeni başlayanlara kayak&snow board ve windsurf sporlarını öğretmek, az bilenlerin düzeyini geliştirmek ve iyi bilenleri yarışmacı düzeyine getirmekle birlikte, güvenli bir ortamda, disiplinli, düşünen, çözümler üreten, paylaşımın ve dostluğun önemini anlayan genç sporcular yetiştirmek amaçlanır. Kamplar bu amaçlara göre planlanır.
Bunların yanı sıra hafta sonları faaliyet gösteren spor okulları ile yüzme, basketbol, voleybol, futbol, atletizm, masa tenisi ve jimnastik alanlarında öğrencilerin yetenekleri geliştirilmekte ve bu alanlara profesyonel olarak yönlenmelerine yardımcı olunmaktadır.
Feyziye Mektepleri Vakfı beden eğitimi ve spor alanında ülkenin en önemli ve güçlü eğitim kurumlarındandır. Beden eğitimi derslerinin verimi için her olanağı sunan Feyziye Mektepleri Vakfı, aynı zamanda sportif performansları yakından takip etmektedir.
Çocuklarımızın spor yapma alışkanlığı kazanmaları için siz değerli velilerimize de aşağıdaki önerileri sunmaktayız. Unutmayın, çocuklarınızın önündeki ilk örnekler sizlersiniz!
Önerilerimiz;
Düzenli olarak egzersiz ve spor yapma konusunda çocuğunuza örnek olunuz.
Okulda veya dışarıda sportif faaliyetlere ailece katılınız.
Çocuğunuzu spor yapmaya cesaretlendirip yönlendiriniz ama baskıcı olmayınız.
Yapıcı eleştirilerle çocuğunuzu destekleyiniz.
Etkinliklerde çocuğunuza olumlu etkileri olacak davranışlar sergilemeye özen gösteriniz.
Çocuğunuzun fiziksel yetenekleri ve kapasitesinin çok uzağında olmayan hedefler belirlemeniz, çocuğunuzun düzenli olarak spor yapmasını destekler.
21.Yüzyılda çocukların sahip olması gereken en temel beceriler; yaratıcılık, eleştirel düşünme, iletişim ve iş birliği olarak tanımlanmaktadır. Teknolojinin eğitime sunduğu yenilikler, öğrencilerin belli becerileri kazanmasını da oldukça kolaylaştırmaktadır.
Bu becerilerinden birisi olan “Computational Thinking” (sayısal düşünce) kavramı, “bilgisayar bilimini kullanarak problem çözme becerisi” şeklinde ifade edilmektedir. Algoritmik düşünme ile büyük problemlerin küçük parçalara ayrılarak sonuca ulaşılması hedeflenilmektedir.
Geleceğin; üretme, tasarlama, kodlama ve düşünme becerileri üzerine kurulduğu ve dijital vatandaşlık bilgisinin global bir gereksinim haline geldiği bilinciyle, FMV Işık Okulları Bilişim Teknolojileri bölümü olarak, bilişim teknolojileri dersi müfredatını her yıl güncel bilgi, yazılım ve bakış açısıyla revize etmekteyiz.
Bilişim Teknolojileri Dersini; anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde K12 bütünlüğünü sağlayacak şekilde planmakta, güncellenmekte ve yürütmekteyiz.
Hızla değişen teknolojik standartlar, donanım ve yazılımlara bağlı olarak dinamik bir içerik ve fiziksel yapılanma için Bilişim Teknolojileri Bölümü olarak gerekli düzenleme ve güncellemeleri gerçekleştirmekteyiz.
İlkokul Bilişim Teknolojileri Dersleri
Okulumuzda 1. sınıftan itibaren haftalık Bilişim Teknolojileri derslerine yer verilmektedir. Eğitim dönemi içerisinde müfredatımız dahilinde, “Bilgi ve İletişim Teknolojileri”, “Dijital Ürün Oluşturma”, “İletişim, Araştırma ve İş birliği”, “Hesaplamalı Düşünme” ve “Etik ve Güvenlik” konuları; eğitim öğretim yılı başında FMV Işık Okulları Bilişim Teknoloji Bölümü tarafından güncel teknolojik gelişmeler ve öğrencilerimizin ilgi, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmekte ve güncellenmektedir.
Maker ve robotik içerikli bilişim kulüplerinde de sadece tüketen değil, üreten bir nesil için çalışmalara destek verilmektedir. Okul öncesi ve ilkokulda “algoritma ve kodlama” becerisini kazandırdığımız öğrencilerimiz, ortaokul seviyesinde kazandıkları bu becerilerin pratik uygulamalarını da yaparak, bu becerileri tamamlayıcı nitelikte olan “robotik ve maker” içeriğiyle zenginleştirilmiş ders ve kulüp çalışmalarına devam ederler.
Ortaokul Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersleri
Ortaokul sınıflarımız da öğrenciler, “Bilişim Teknolojileri”, “Bilgisayar Sistemleri”, “İletişim, Araştırma ve İş Birliği” ve “Ürün Oluşturma” gibi konuları işleyerek hem bilişim teknolojileri kavramlarıyla yakından tanışmakta hem de “Etik ve Güvenlik”, “Dijital Vatandaşlık”, “Siber Zorbalık”, “Güvenli Şifre Oluşturma” gibi önemli sosyal konularda yetkinliklerini ve farkındalıklarını artırmaktadır.
Ayrıca programlama eğitimine yönelik olarak, öğrencilerin Algoritmik Düşünme, Algoritma Oluşturma, Ayrıştırma, Belirsizlikle Baş Etme, Çözümü Değerlendirme, Genelleme, Hata Ayıklama, İş Birliği İçinde Çalışma, Mantıksal Sorgulama, Neden-Sonuç İlişkisi, Otomasyon, Paralel İşleme, Sıralama, Soyutlama, Sistematik Düşünme, Veri Toplama, Veri Görselleştirme, Veri Çözümleme becerilerini geliştirme çalışmaları yapılmaktadır. Aynı zamanda üç boyutlu tasarım ve baskı teknikleri de müfredatlarımız içine yerleştirilmiştir. Öğrencilere, programlama becerileri başta olmak üzere kazandırılacak olan bu teknik becerilerle hedeflenen temel gaye; teknolojiyi tüketen değil, üreten bireyler olarak kendilerinin ve ülke geleceğinin mimarı Genç Işıklılar olarak yetişmelerini sağlamaktır.
Bu etkinlikler sonunda öğrencilerimiz;
- Problem çözmede temel kavramları ve yaklaşımları tanıyacaklar,
- Günlük hayatta karşılaştıkları problemlere çözüm önerileri getirecekler,
- Problemleri analiz edecek, uygun adımları belirleyecek ve çözecekler,
- Problem çözümünde operatörleri, ifade ve eşitlikleri yerinde kullanmayı öğrenecek, işlem önceliğinin önemini fark edecekler,
- Algoritma kavramını tanıyacak, problemlerin çözümü için algoritmalar oluşturacak, algoritmalardaki hataları fark edecek ve düzenleyecekler,
- Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini tanıyacak, bir algoritmanın akış şemasını oluşturabileceklerdir.
İlköğretim Kulüp Çalışmaları
Güncel bilişim okuryazarlık ve kodlama bilgisinin yanı sıra bu alandaki yeteneklerini bir sonraki aşamaya çıkarmayı hedefleyen öğrencilerimize; kulüpler, seçmeli dersler, yarışmalar, projeler, yarışmalar ve okul sonrası çalışmalar ile öğrencilerimizin teknolojinin farklı alanlarında kendilerini gerçekleştirmeleri, takım çalışması, liderlik becerileri, ekip ruhu, zaman yönetimi, problem çözme becerileri, sorumluluk alma gibi farklı kazanımlar içeren fırsatlar sunulmaktadır. Kulüplerimiz, güncellenen içerikleri ile birlikte başlıca aşağıdaki başlıklar altında sınıflandırılmaktadır:
- Programlama
- Robotik
- 3D Tasarım & 3D Printer
- Elektronik
- Grafik Tasarım
- Multimedya
Okul bilişim kulüplerine ek olarak, kendilerini bu alanda daha fazla geliştirmek, daha çok zaman ayırmak ve özel olarak ilgilenmek isteyen öğrencilerimiz için de Spor Sanat Tasarım Akademisi bünyesinde “Işık’la Kodlayın” dersleri de bulunmaktadır.
Ölçme Değerlendirme Biriminin temel amacı, öğrencilerin öğrenme düzeyleri ve öğretimde kullanılan yöntemlerin etkinliği hakkında öğrenci, öğretmen, veli ve okul yönetimine geri bildirim sağlamak ve bu yolla öğretimin niteliğini artırmaktır.
Bu süreçte, ölçme-değerlendirme etkinliklerinin objektif ve bilimsel bir yapıya kavuşturulması ve geçerli ve güvenilir veriler elde edilmesi amacıyla öğretmenlerle birlikte aşağıdaki çalışmalar yürütülür:
* Öğrencilerin öğrenme düzeyleri ve öğrenme eksikleri hakkında geri bildirim sağlayan ölçme araçlarının ölçme değerlendirme ilke ve tekniklerine uygun hazırlanması (Yazılı sınavlar, ünite/ konu değerlendirme testleri, gibi)
* Öğretim süreci içerisinde izlemeye yönelik objektif veri sağlayacak süreç değerlendirme etkinlik ve ölçeklerinin geliştirilmesi (dereceli puanlama anahtarları, gözlem formları/kontrol listeleri, gibi)
Okulumuzda uygulanan sınavlara ait veriler hızlı bir şekilde analiz edilerek raporlaştırılır. Sınav sonuçlarına ilişkin öğrencinin bireysel gelişiminin izlenmesine olanak sağlayacak, kazanım bazlı raporlar öğrenci, öğretmen ve velilerle paylaşılır.
Ülkemizde uygulanan ulusal sınavlara öğrencilerimizin hazırlanmasını sağlayan deneme sınavlarına ilişkin raporlar en kısa sürede paylaşılır. İlgili düzeylerin velileri ve öğrencileri, bu sınavlarla ilgili güncel bilgiler doğrultusunda toplantı ve sunumlar yoluyla bilgilendirilir.
Birimimiz ayrıca, öğrencilerimizin bireysel farklılıklarını da dikkate alan, öğrendiklerini günlük yaşamlarına taşımalarına ve öğrendiklerini farklı yollarla ifade etmelerine olanak sağlayan değerlendirme çalışmalarını yürütmektedir. Bu kapsamda Portfolyo ve e-portfolyo (Öğrenci Ürün Dosyası) çalışmaları planlanmakta ve öğretim yılı boyunca öğretmen, öğrenci ve velilerimize rehberlik edecek çalışmalar yürütülmektedir.
Birimimiz öğretmenlerimizin ihtiyaçları doğrultusunda ölçme değerlendirme alanındaki güncel gelişmeler ya da hizmet içi eğitim kapsamında eğitimler de düzenlemektedir.