Akademik Birimler
1,2,3 ve 4. sınıf seviyelerinde dersleri, MEB programı ve IB- PYP disiplinler üstü temaları ile ilişkilendirilerek diğer disiplinler ve günlük yaşam becerileri ile bağlantılı olacak şekilde yapılandırılmaktadır. Okulumuz öğrencileri; ulusal ve uluslararası olan bu programlar sayesinde Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, kültürler arası saygıyı önemseyen, barışçıl, duyarlı, sorgulayan, farklılıklara saygılı, iş birliğine inanan bireyler olma yolunda ilerler.
İlköğretimin temeli olan 1,2,3 ve 4. sınıflarda öncelikli hedef öğrencinin sosyal, duygusal bütünlüğü göz önünde tutularak her öğrencinin bireysel farklılıkları doğrultusunda geliştirilmesidir. Bu amaçla öğrenciler bütün disiplinlerin bir arada olduğu, öğrencide öğrenme merakı uyandıracak, öğrencinin aktif katıldığı ve öğrenmenin sorumluluğunu aldığı eğitim durumları ile karşılaştırılıyor. Bu eğitim durumları aracılığıyla öğrenciler; ezberlemek yerine derslerde kullanılan materyalleri sorgulama, çözümleme, yorumlama, tartışma ve kendi yaratıcılıklarını kullanma yönünde teşvik edilir. Bu doğrultuda öğrencilere öğrendiklerini uygulayabilecekleri ve küresel problemler üzerinde çalışabilecekleri ulusal ve uluslararası proje çalışma alanları oluşturulmaktadır.
Erenköy Işık İlköğretim Okulu Müzik Bölümü olarak temel amacımız, müziği sevdirmek ve öğretmektir. Yetenek düzeylerindeki farklılıklar ne olursa olsun “bireyler müzik yapabilme becerisiyle doğar.” temel yaklaşım tarzımızı oluşturur. Müziksel işitme, okuma ve yazma becerisini geliştirmek; müzik eğitiminin vazgeçilmez unsurlarıdır. Enstrüman eğitimi ve birlikte seslendirme(orkestra ve koro ), müzik eğitiminin kapsamı içerisinde yer almaktadır. Ulusal ve uluslararası yarışma ve festivallere katılım, kültürel ve sanatsal gelişim sürecinde olan öğrencilerimize yeni bir vizyon ve bakış açısı sunmaktadır.
Milli duyguların ve Atatürk sevgisinin müzik yoluyla kazanımını sağlamak, nitelikli ve seçici müzik dinleyicilerinin de yetiştirilmesi bölümün hedefleri arasında yer alır.
4. sınıftan itibaren başlayan enstrüman branş eğitimi beş yılı kapsamakta ve 8. sınıfın sonuna kadar devam etmektedir.
Sosyal bilgiler, T.C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük, düşünme eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi dersleri “Sosyal Bilimler Bölümü”ne bağlı olarak yürütülen derslerdir.
Sosyal bilgiler dersi, disiplinler arası bir ders olma özelliği taşımaktadır. Tarih, coğrafya, arkeoloji, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, sosyoloji gibi disiplinlerin birleşiminden oluşmaktadır. Bu durum sosyal bilgiler dersinin hayatla ve gündemle ilişkilendirilmesini sağlamaktadır.
Sosyal bilgiler ve T.C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük derslerinde "önce iyi insan" felsefemizi temele alarak Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, vatanını ve milletini seven, haklarını bilen ve kullanan, kendi tarihini ve kültürünü bilen, başka kültürleri tanıyan, farklılıklara saygı duyan, teknolojiyi doğru kullanan, düşünen ve sorgulayan, sorumluluklarını bilen ve yerine getiren, günceli yakalamış, özgüveni yüksek, çevre bilincine sahip bireyler yetiştirmek temel hedefimizdir.
Derslerimizde problem çözme, karar verme, eleştirel düşünme, empati kurma, analitik düşünme, girişimcilik, sosyal katılım, mekânı algılama, kanıt kullanma, hukuk okuryazarlığı, çevre okuryazarlığı, iş birliği, karar verme gibi bir çok beceriyi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde ise hedefimiz ahlâkî değerleri bilen ve bunlara saygı duyan, öğrenilen ahlâkî değerleri içselleştirebilmiş, erdemli bireyler yetiştirebilmektir. Bu derste öğrencilerimizin bireysel açıdan inanma ve yaşama özgürlüklerinin bilincine varabilmeleri, dini kavramları doğru anlayabilmeleri, başkalarının inanç ve yaşayışlarına hoşgörü ile yaklaşabilmeleri, dinin kültürü oluşturan unsurlardan biri olduğunu kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Türkçe dersi, Milli Eğitim Bakanlığının programları ve milli eğitimin temel amaçları doğrultusunda yürütülürken öğretmenlerimiz öğrencilerimizi Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, ana dilini doğru kullanan, kendi tarihini ve kültürünü bilen, başka kültürleri tanıyan, farklılıklara saygı duyan, teknolojiyi doğru kullanan, düşünen ve sorgulayan, günceli yakalamış, özgüveni yüksek bireyler olarak yetiştirme çabasındadır.
HEDEFLER
Türkçe dersi hedefimiz, öğrencilerimizin dilimizin olanak ve zenginliklerinin farkına varmaları; dinleme, izleme, konuşma, okuma, yazma becerilerini geliştirmeleri; Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanmalarıdır.
Türkçe derslerinde öğrencilerimizin ana dilinin seçilmiş örnekleri üzerinde düşünmesi; dilinin işleyişini sezinleyerek bu becerisini yazılı ve sözlü anlatımlarda kullanmayı bilmesi; okuma, anlama, eleştirme, tartışma, yorumlama gücünü geliştirmesi temel kazanımlarımızdandır. Öğrencilerimizin özgür düşünmesi, düşünmede bilimselliği temel alması, yaratıcılıklarını harekete geçirmesi, çözümler üretmesi, gözlem yapabilmesi ve bunu yaşam becerisine dönüştürmesi beklenmektedir. Kültürel boyutta öğrencinin donatılması için dersin bütün olanakları kullanılmakta ve öğrencinin kütüphanelerden yararlanabilmesi; düzeyine uygun tiyatro, konferans, panel gibi etkinlikleri izlemesi; sürekli ve planlı kitap okuması; başkalarının düşüncelerine karşı hoşgörülü olması; ulusun kültürel değerlerini bilmesi ve tanıması; sorunlarına yabancı olmaması; estetik beğeni kazanması amaçlanmakta ve çalışmalar bu doğrultuda yapılmaktadır.
Beden eğitimi ve spor kavramı; bireyin fiziksel, duygusal, zihinsel ve toplumsal gelişimine katkı amacına yönelik organize edilmiş etkinliklerin tümü olarak tanımlanabilir.
Beden eğitimi dersleri ile öğrencilerin gelişim özellikleri göz önünde tutularak kişisel ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlâklı ve dengeli kişilik sahibi, yapıcı, yaratıcı, üretken ve demokratik hayatın temel ilkelerini benimsemiş fertler olarak yetiştirilmeleri amaçlanmaktadır. Bununla birlikte öğrencilere egzersiz ve sporu sevdirmek, öğrencilerin düzenli olarak egzersiz ve spor yapmalarını sağlamak beden eğitimi ve spor dersinin en önemli amaçlarındandır. Hareket etmek, insan yaşamının her döneminde vazgeçilmezdir. Çocuk, okul çağına geldiğinde hareket ederken değişik hedeflere ulaşmayı dener. Bu nedenle ders etkinlikleri kapsamındaki temel hareket eğitimi, değişik amaçlarla yapılmaya başlanır. Bu eğitim sürecinde öğrencilerin yaş düzeyi, hazır bulunuşlulukları, ilgileri, beklentileri, gibi etkenlerin dikkate alınması öngörülür. Ders, öğrencilerin yaşına ve fiziksel özelliklerine uygun olarak etkinliklere katılacağı ve oyun oynayacağı şekilde planlanır. Bu anlamda öğrencilerimizi;
İlkokul 1, 2, 3 ve 4. sınıflarda beden eğitimi ve oyun dersi ile öğrencilerin hayatları boyunca kullanacağı temel hareketleri, aktif ve sağlıklı hayat becerilerini geliştirerek bir sonraki eğitim düzeyine hazır olmalarını sağlamaktır.
Beden eğitimi ve oyun dersinin devamı niteliğinde olan 5, 6, 7 ve 8. sınıflar beden eğitimi ve spor dersinde öğrencilerin aşağıdaki kazanımlara ulaşmaları beklenmektedir:
*Çeşitli sporlara özgü hareket becerilerini geliştirmek,
*Hareket kavramlarını, stratejilerini ve taktiklerini çeşitli fiziksel etkinliklerde ve sporlarda kullanmak,
*Sağlıklı olmak ve sağlığını geliştirmek için fiziksel etkinliklere ve spora düzenli olarak katılmak,
*Beden eğitimi ve sporla ilgili kültürel birikim ve değerlerimizi kavramak, öz yönetim becerilerini geliştirmek, iletişim becerileri, işbirliği, adil oyun (fair play), sosyal sorumluluk, liderlik, doğaya duyarlılık ve farklılıklara saygı özelliklerini geliştirmek amaçlanmıştır.
Beden eğitimi ve spor bölümü, sosyal etkinlikler kapsamında oluşturulan spor kulübü çalışmalarına büyük önem vermektedir. Sosyal etkinlik çalışmaları kapsamında açılan spor kulüplerinde atletizm, oryantiring, basketbol, jimnastik, modern dans, voleybol, masa tenisi, satranç, fitness, bilardo, yüzme gibi branşlarla öğrencilere zengin bir seçenek listesi sunulur ve öğrencilerin spor yetenekleri ortaya çıkarılarak geliştirilir.
Beden eğitimi ve spor bölümü, öğrencilerin okuldaki sosyal yaşamlarına da çeşitli etkinlikler ile destek olur. Yıl boyunca düzenlenen Sınıflar arası turnuvalar ile (basketbol, voleybol, futbol, masa tenisi, yakan top, yüzme, Oryantiring ) okuldaki öğrenci sayısının büyük bir bölümüne kendini sporla ifade edebilme, sınıfını temsil etme olanağı sağlamaktadır.
Her yıl düzenli olarak yapılan kayak& snow board ve windsurf kamplarında yeni başlayanlara kayak&snow board ve windsurf sporlarını öğretmek, az bilenlerin düzeyini geliştirmek ve iyi bilenleri desteklemek ile birlikte, güvenli bir ortamda, disiplinli, düşünen, çözümler üreten, paylaşımın ve dostluğun önemini anlayan genç sporcular yetiştirmek amaçlanır. Kamplar bu amaçlara göre planlanır.
Bunların yanı sıra hafta içi ve sonları faaliyet gösteren SSTA (Spor Sanat Tasarım Akademisi) yüzme, basketbol, voleybol, masa tenisi, satranç, bale, dans ve jimnastik alanlarında öğrencilerin yetenekleri geliştirilmekte ve bu alanlara profesyonel olarak yönlenmelerine yardımcı olunmaktadır. Olimpik sporcu olma yönündeki çalışmaların kesintiye uğramadan devamını sağlayarak uluslararası seviyede iyi öğrenim ve eğitim görmüş sporcu sayısını arttırmayı amaçlar.
Feyziye Mektepleri Vakfı beden eğitimi ve spor alanında ülkenin en önemli ve güçlü eğitim kurumlarındandır. Beden eğitimi derslerinin verimi için her olanağı sunan Feyziye Mektepleri Vakfı, aynı zamanda sportif performansları yakından takip etmektedir.
Çocuklarımızın spor yapma alışkanlığı kazanmaları için siz değerli velilerimize de aşağıdaki önerileri sunmaktayız. Unutmayın, çocuklarınızın önündeki ilk örnekler sizlersiniz!
Önerilerimiz;
-Düzenli olarak egzersiz ve spor yapma konusunda çocuğunuza örnek olunuz.
-Okulda veya dışarıda sportif faaliyetlere ailece katılınız.
-Çocuğunuzu spor yapmaya cesaretlendirip yönlendiriniz ama baskıcı olmayınız.
-Yapıcı eleştirilerle çocuğunuzu destekleyiniz.
-Etkinliklerde çocuğunuza olumlu etkileri olacak davranışlar sergilemeye özen gösteriniz.
-Çocuğunuzun fiziksel yetenekleri ve kapasitesinin çok uzağında olmayan hedefler belirlemeniz, çocuğunuzun düzenli olarak spor yapmasını destekler.
AKADEMİK ÇALIŞMALAR
Fen bilimleri dersinde amaç; bilgiyi sorgulayan, yorumlayan, paylaşan, ortak çalışmaya yatkın ve öğrenmeyi yaşam tarzı hâline getiren, kişisel sınırlarını genişletme konusunda istekli, toplumla uyumlu bireyler yetiştirmektir.
Derslerimiz sırasında öğrencilerin bireysel ve beraber öğrenme süreçlerindeki farklılıklar gözetilerek aktif katılım sağladıkları, öğrenci merkezli planlar uygulanmaktadır. Bilginin kalıcı olmasına destek veren yöntem ve teknikler ile öğrenci merkezli bir öğrenme ortamında öğrencilerimizin Milli Eğitim Programı’nın hedeflediği kazanımlara ve Fen Bilimleri dersine ait becerilere ulaşması sağlanmaktadır.
HEDEFLERİMİZ
Fen Bilimleri Bölümü olarak öğrencilerimize kazandırmayı hedeflediğimiz beceriler;
- Bilimsel ve çevre okuryazarı olmak,
- Bilimsel etiğe sahip olmak,
- Günlük yaşam deneyimleriyle dersin kazanımları arasında bir köprü kurmak,
- Fen bilimleri derslerinde öğrendikleri terimleri bilimsel sözcük dağarcığına katmak,
- Bilim ve teknolojik gelişmelere karşı merak ve ilgi duymak,
- Fen Bilimleri dersi ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavramak,
- Laboratuvar çalışmalarıyla deney ve gözlem yaparak uygulama becerileri kazanmak,
- Ders içi etkinlik ve uygulamalarla bilgiye ulaşabilen ve bu bilgileri analiz etmeyi sağlayan fen bilimleri dersine pozitif tutum geliştirmek,
- Çevreyi ve doğal kaynakları tanımak,
- Çevre sorunları hakkında farkındalıklarını artırmak,
- Sağlıklı yaşamanın önemini kavramak,
- Öğrencilerin fen bilimleri terminolojisine hakim olmalarını sağlayarak yabancı kaynaklardan yararlanmak,
- Öğrencilerin bilimsel yaklaşım becerilerini uygulayabileceği ulusal ve uluslararası proje yarışmalarına katılmak,
- Yapılan çalışmalar ve teorik bilgiler ile ulusal sınavlarda en yüksek başarıyı sağlamak,
- Eko-Okullar müfredatını uygulayarak öğrenci merkezli etkinlikler yürütmek,
- Küresel Okullar müfredatını uygulayarak sürdürülebilirlik alanında farkındalık oluşturmak,
- Lego-robotik çalışmaları ile üretim, tasarım ve teknoloji kullanımı gibi deneyimler edinilmesini sağlamaktır.
LABORATUVAR ÇALIŞMALARI
Bilimsel temellerin atıldığı ilköğretim sınıflarında öğrencilerimizin yoruma, değişmeye ve gelişmeye açık olmaları en önem verdiğimiz hedefler arasındadır. Öğrencilerimiz, sınıf içinde öğrendikleri bilgiyi kullanarak laboratuvar ortamında deney ve gözlem yapar. Bilimsel süreç basamaklarını takip eden, kendi ürünlerini oluşturan ve paylaşan, deney sonuçlarını ve grafiklerini yorumlayan, günlük hayatla bağlantı kuran öğrencilerimiz, deney yaparken hem bireysel çalışmalarda hem de grup çalışmalarında görev alır. Merak ettikleri konuları inceleme fırsatı bulup çevrelerinde gelişen olayları daha dikkatli gözlemler.
PLANETARYUM
Kampüsümüzde bulunan planetaryumda; gök cisimlerinin konumları, hareketleri ve ilişkileri teknolojik donanım sayesinde küresel bir kubbe içinde gösterilir. Gösteri amaçlı gerçekçi simülasyonlarının izlenebildiği ve anlatımın yapıldığı, bilimsel gelişmelerin paylaşıldığı, güncel gökyüzü olaylarının aktarıldığı bu öğrenme alanında öğrencilerimiz sene boyunca planlı bir şekilde ders anlatımlarına ve etkinliklere katılım göstermektedir. Kampüsümüzde yer alan teleskop aracılığıyla gece ve gündüz gözlemleri yapılmaktadır.
Sanat, bireysel açıdan duyguların, düşüncelerin, hayallerin, yaratıcı çabaların ve insanın kendini gerçekleştirmesinin bir aracı; toplumları kaynaştırmada bütünleyici yönü ile önemli bir kültür dinamiğidir. Bu sayede okul toplumu içinde, birbirini anlayan, eleştiren ve birbirine saygı duyan insanların yetiştirilmesine imkân sağlanır.
Görsel Sanatlar dersinin planlaması, öğrencilerin farklı algı, bilgi ve sezgilerini iki ve üç boyutlu çalışmalar ile bireysel farklılıkları dâhilinde kendilerine özgü algılama ve anlamlandırma içinde gelişim basamakları göz önünde bulundurularak hazırlanmaktadır.
• Öğrenciye sanat sevgisi ve bunu davranış biçimi haline getirebilme yeterliliği kazandıran,
• Kendini ifade edebilmede estetik değerlerden yararlanabilen,
• Kullandığı tekniklerin dışında yeni teknikler arama isteği ve cesareti kazandıran,
• Gündelik hayatında çıkacak sorunlar karşısında çözümler üretebilme becerisine sahip, kendine güvenen ve kendini sanat yoluyla ifade edebilen öğrenciler yetiştirmek hedeflenmektedir.
Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda resmi bayramlara yönelik öğrenci çalışmalarından oluşan resim sergilerimiz ile öğretmen, öğrenci ve veli tüm okul toplumuna farkındalık kazandırmak temel işleyişimizdir. Sene içinde Işık okulları arasında ortak düzenlenen resim ve tasarım sergileri ile öğrencilerimizin ve velilerimizin sanat adına bir araya gelmeleri sağlanmaktadır.
Derslerimizi destekleyen okul dışı gezilerimizde müze etkinliklerine yer verilmektedir. “Okulum Müzede” etkinliği çerçevesinde İstanbul’un önemli müzelerinde açılan sergi ve atölye çalışmalarına katılım sağlanır. Böylelikle öğrencilerimiz aktif öğrenme süreci içinde yaşayarak ve görerek öğrenme gerçekleştirebilmektedir.
Sanat alanında yetenekli öğrencilerin kendilerini ifade edebilmesi, okul içinde ve diğer alanlarda isimlerini duyurabilmesi ve farklı disiplinler arası insanlarla iletişime geçebilmelerini sağlamak amacıyla ilkokul ve ortaokul seviyelerinde resim, tasarım, karikatür ve fotoğraf yarışmalarına katılım sağlanmaktadır.
Görsel Sanatlar Bölümü olarak bir başka amacımız da; öğrencilerimizi beceri temelli kazanımlar doğrultusunda farklı açılardan geliştirerek ilgi alanları doğrultusunda yönlendirmektir. Bu doğrultuda, yıl içinde sosyal etkinlik dersleri olarak öğretmenlerimiz tarafından uygulanan, Seramik, Yaratıcı Eller Sanat Kulübü, Moda Tasarım, Fotoğraf ve Animasyon ile Geri Dönüşüm Kulübü, öğrencilerimize ilgi duydukları farklı sanat alanlarında beceri kazanma ve ifade etme olanağı sağlamaktadır.
Alis (Anaokulundan liseye) sistemi ile öğrencilerimizin beceri temelli gelişim süreçlerini takip etmekteyiz. Understanding by Design, ( Tasarım Yolu ile Öğrenme) merkezine öğrencilerde derin ve kalıcı anlamayı alan, yenilikçi ve kapsamlı bir eğitim modelidir. Okulumuz akademik programımızın temelini planlama ve programlama yaklaşımı olan UbD (Tasarım Yolu ile Öğrenme) oluşturmaktadır. Öğrencilerimizin öğrenme süreçleri bir bütün olarak algılanıp, bireysel ihtiyaçları, farklı öğrenme stilleri farklı becerileri belirlenerek, ihtiyaca yönelik planlamalar yapılmaktadır. UbD Modelini kullanmaktaki, en temel amacımız derin ve kalıcı anlamayı öğrencilerimizin kendi öğrenme yöntemlerini bulmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin sadece okul yaşantılarında değil, birer yetişkin olduklarında da kullanmaları beklenen analiz etme, yorumlama ve günlük hayat problemlerine çözüm bulma becerilerinin geliştirilmesi yönünde çalışmalar yürütülmektedir. Understanding by Design (UbD) çerçevesinde hazırlanan ders planları, derslerde verilen tüm bilgi ve becerilerin gerçek yaşama transfer edilmesini sağlayacak deneyimlerden oluşmaktadır.
Matematik öğretimindeki temel hedeflerimiz şunlardır:
-Matematiğin evrensel bir dil olduğunu ve bu dili oluşturan sembol ve kavramları öğretmek,
-Sayı sistemini, dört işlemin dayandığı temel ilkeleri kavratmak,
-Temel işlemleri doğru ve hızlı sonuçlandırma becerisini ve problem çözme yeteneğini geliştirmek,
-Geometrik cisim ve şekiller ile ilgili temel kavramları ve özellikleri kavratmak,
-Ders içi etkinlik ve uygulamalarla matematik dersine olumlu tutum geliştirmek,
-Ulusal ve uluslararası sınavlara hazırlamak,
-Eleştirel düşünme, araştırma, keşfetme becerilerini geliştirmek.
-Farklı fikir ve bakış açılarına, bazı problemlerin birçok çözüm yolu olduğu farkındalığıyla saygı duyan bireyler yetişmek.
Rehberlik ve psikolojik danışma; öğrencilerin bilişsel, davranışsal, sosyal ve duygusal süreçlerini geliştirmeleri, kendilerini ve çevrelerini tanımaları, yaşadıkları zorluklara çözüm yolları bulmalarını desteklemek için uzmanlar tarafından gerçekleştirilen bir yardım sürecidir.
Okulumuzda İngilizce dersi, dört ana beceri olan dinleme, okuma, yazma ve konuşma alanlarında öğrencilerin kendilerini doğru, akıcı ve özgürce ifade etmelerini hedefleyen, pratik kullanımı ön plana çıkaran bir yapıdadır.
Derslerdeki başlıca hedefimiz, öğrencilerimizi 8 yıllık İngilizce eğitimi sonunda bu dili, çeşitli ortamlardaki insanlarla iletişim kurabilecek kadar akıcı ve rahat kullanabilen bireyler olarak yetiştirmektir. Okulumuzdan mezun olan öğrencilerimizin soru soran, analitik ve eleştirel düşünebilen, kıyaslama ve yorum yapabilen, kısacası İngilizceyi etkin biçimde kullanan bireyler olmaları diğer hedeflerimiz arasındadır. Bu nedenle tüm seviyelerde kullandığımız ders materyalleri, üst düzey düşünme becerilerini harekete geçiren ve “hayat boyu öğrenme” prensibine göre hazırlanmış ürünlerdir.
“Dil, ders olarak değil iletişim aracı olarak algılanmalıdır. Bu nedenle dört duvar arasına hapsedilemez ve ancak dört beceride sürekli kullanılırsa gelişir.” prensibinden hareketle öğrencilerimize çeşitli aktiviteler yoluyla kendilerini, öğrendikleri yabancı dillerde ifade etme olanağı veririz. Örneğin çeşitli gösteriler, hem yıl içerisinde bazı ünite konularımızın pekiştirici aktivitesi olarak hem de yıl sonunda kulüplerimizde ve sınıflarımızda yıl boyu yapılan çalışmaların ürünü olarak sergilenir. Küçük ve büyük gruplarda “yıl sonu ürün dosyası sunumları” yoluyla öğrencilerimiz, yıl boyunca ürettikleri ürünlerini aileleriyle paylaşarak hem özgüvenlerini hem de topluluk önünde konuşma becerilerini geliştirirler. Bilgi yarışmaları yoluyla öğrencilerimiz eğlenceli ve rekabet dolu ders dışı aktivitelerle öğrendiklerini pekiştirir, çeşitli konularda düzenlediğimiz münazaralarla da sınıflar arası alanda fikir tartışmalarına olanak bulurlar.
Öğrencilerimizin İngilizce becerilerini bağımsız ve objektif bir değerlendirmeye tabi tutmak amacıyla 5. sınıflarımız bağımsız ve yetkili kuruluş tarafından TOEFL Primary Step 2 sınavına, 8. sınıflarımız TOEFL Junior Sınavına katılırlar. Bu sınavlar, uluslararası geçerliliğe sahip sertifika sınavlarıdır. FMV Vakfı, tüm öğrencilerimizin sınav ücretlerini karşılıksız olarak karşılamaktadır.
MODERN DİLLER (TELC)
Günümüzün hızla değişen ve gelişen dünyasında birden fazla yabancı dile hakim olmak, doğru iletişim becerileri kurmak için gereklidir. Dil bilimcilerin de ifade ettiği gibi bir yabancı dili belirli bir düzeyde öğrenmiş öğrencilerin ikinci bir dili öğrenmeye başlamaları, dilsel zekalarının gelişmesi noktasında çok büyük bir rol oynamaktadır. Yabancı dil öğretimine erken yaşta başlanmasının büyük önem taşıdığı gerçeğinden yola çıkarak Erenköy Işık Okulları, ilkokul 4. sınıftan itibaren İngilizcenin yanında ikinci yabancı dili öğrenme olanağı sunmaktadır.
İkinci yabancı dil eğitiminde hedefimiz, ortaokuldan mezun olan öğrencilerimizi Avrupa Ortak Dil Çerçevesi (Common European Framework of Reference for Languages) kriterlerine göre temel kullanıcı seviyesinde yetiştirerek kendilerini bu dilde rahatça ifade edebilmelerini sağlamaktır.
Yabancı dil eğitim programında Almanca, Fransızca ve İspanyolca ikinci dil seçeneği olarak sunulmaktadır. İkinci yabancı dil, öğrenilen İngilizce dili referans gösterilerek aynı ilkeler doğrultusunda öğretilmektedir. Ortaokul bitiminde öğrencilerimiz uluslararası geçerliliği olan ve bağımsız kuruluşlar tarafından yürütülen Almanca FIT, Fransızca DELF ve İspanyolca DELE sınavlarına girebilmekte ve dil becerilerini dünya vatandaşı olarak sertifika ile belgeleyebilmektedirler.
Günümüzde, 21. yüzyıl becerilerinin içinde de yer alan teknoloji, hızla ilerlemekte ve her geçen gün önem kazanmaktadır. Bilişim teknolojileri bölümü olarak hedefimiz; öğrencilerimize bilişim teknolojileri temel bilgi ve becerilerini kazandırmak, gelişen ve gelişmekte olan yeni teknolojileri öğrenim hayatında ve günlük yaşantısında kolaylaştıracak biçimde kullanabilmelerini sağlamak, bu teknolojileri doğru ve bilinçli kullanan, etik ve sosyal değerler çerçevesinde, bilinçli dijital vatandaşlar olarak kullanabilen bireyler yetiştirmektir.
Anaokulundan liseye kadar her seviyede verilmekte olan bilişim teknolojileri ve yazılım dersi akademik, kültürel ve sosyal gelişimi öngören amaçlar doğrultusunda hazırlanır.
Anaokulunda; öğrencilerimizin temel bilgisayar kullanım bilgi ve becerileri kazanmaları, algoritmik düşünme becerisi ve problem çözmeye yönelik temel kodlama etkinliklerini yapabilmeleri, eğitsel yazılımlar aracılığı ile oyun temelli ve eğlenerek öğrenmeleri hedeflenmektedir.
İlkokul ve ortaokulda; temel bilgi ve becerileri kazanmış öğrencilerimizin, bilgi ve iletişim teknolojilerini doğru ve güvenli kullanabilmeleri hedeflenmektedir. Bilişim teknolojilerini kullanarak kendilerini etik, gizlilik, güvenlik konularına hâkim bireyler olarak ifade etmelerini ve iletişim kurmalarını sağlamak hedeflenmektedir/bölüm hedefleri arasındadır. Öğrencilerimize; problem çözme, bilgi işlemsel ve analitik düşünme becerilerini kazandırmak, tasarlama ve yaratma süreçlerini geliştirmek adına algoritma etkinlikleri, kodlama, robotik ve programlama etkinlikleri uygulamak temel hedeflerdendir.
Lisede; öğrencilerimize teknolojiyi yaşamına kolaylık katacak şekilde kullanmanın yanı sıra teknoloji üretme, dijital bir vatandaş olarak dijital ortamlarda etik, güvenlik, gizlilik ilkelerine göre davranışlar sergileme, grafik tasarım programları ve Web programlamayı etkili bir şekilde kullanma becerilerini kazandırmayı hedeflemekteyiz. Öğrencilerimizin robotik çalışmaları ile araştırmacı, üretken ve problem çözme sürecine hâkim çok yönlü düşünebilen bireyler olarak yetişmeleri temel hedeflerimiz arasındadır.