Akademik Birimler
Bu amaç doğrultusunda UbD (Understanding by Design) ve Flipped Learning yaklaşımları ile tasarlanmış ders planları ile sorgulayan ve öğrendiklerini hayatın içinde kullanan, bilgiye ulaşan ve bilgiyi bir sonraki adıma taşıyan bireylere dönüşmelerine destek oluyoruz. Ayrıca okutulan uluslararası,IB (International Baccalaureate) ve AP (Advance Placement), programlar ile öğrencilerimize dünya vatandaşı olma yolunda eşlik ediyoruz.
Öğrencilerimiz fizik, kimya, biyoloji derslerinin günlük yaşantımızla iç içe geçtiği durumları laboratuvarlarda yapılan uygulamalı dersler ile deneyerek, gözlemleyerek, yaşayarak öğrenirler. Donanımlı fizik, kimya, biyoloji ve bilgisayar laboratuvarları proje çalışmaları için öğrencilerin kullanımına açıktır. Her öğrencimizin teşvik edildiği proje çalışmaları, öğrencilerin farklı derslerde öğrendiklerini bir arada uygulamalarına olanak sağlayan STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) eğitim yaklaşımıyla uyumludur. Öğrenciler bilgisayar programları aracılığıyla da tasarladıkları projelerin prototiplerini üç boyutlu yazıcıyla üretebilmektedirler. Ürettikleri bu projeler ile öğrencilerimizin ulusal ve uluslararası proje yarışmalarına katılımları sağlanmaktadır.
Yurt içi-yurt dışı gezilerle de (Cern, NASA, Silicon Valley v.b.) öğrendiklerini deneyimleme olanağına sahip olmaktadırlar.
Bilim Söyleşi Kuşağı kapsamında öğrencilerimizi alanında uzman bilim insanları ile buluşturarak,öğrencilerimizin bilim farkındalığını ve popüler bilim okuryazarlığını artırmayı hedefleyen etkinlikler düzenliyoruz. Düzenlenen Bilim Söyleşileri ile Fizik, Kimya, Biyoloji, Teknoloji, Mühendislik, Tıp gibi konularda farkındalık oluşturmak ve öğrencilerimizin bilimsel konuları, kavramları ve süreçleri alanında uzman bir konuşmacının deneyimlerinden yola çıkarak anlamasına imkân sağlıyoruz.
Fen Bilimleri Bölümü bünyesinde yürütülen Robotik ve Yapay Zekâ, DI (Destination Imagination), 3D Teknoloji ve Tasarım, Yaratıcı Mühendilerin Buluşma İstasyonu, Fotoğrafçılık ve Deney kulübü çalışmaları ile öğrencilerimizin yeteneklerini ve yaratıcılıklarını ortaya çıkarmalarına destek olacak ortamlar yaratmaktayız.
Öğrencilerimizin bir üst eğitim kurumu olan üniversite sınavında da başarılarını arttırarak sürdürmeleri amacıyla hafta içi ve hafta sonu akademik destek çalışmaları yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik gelişimleri düzenli yapılan değerlendirme sınavlarıyla takip edilmekte, öğrenciler eksik oldukları konularda ek çalışmalar ve ödevlerle desteklenmektedir. Ayrıca Işık Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen bilim kampında öğrencilere hem bilimsel çalışmalar yapma hem de güvenli bir kampüste üniversite hayatını tanıma fırsatı sunulmaktadır.
Kökeni eski Yunanca da “ben bilirim” anlamındaki “matesis” kelimesinden gelen matematik daha sonra bilim, bilgi ve öğrenme anlamına gelen “mathema” sözcüğünden türemiştir. Yaklaşık 4500 yıllık yazılı belgelere dayalı tarihi olan matematik, insanın düşünme becerilerini geliştirmesine ve aklın eğitilmesine yardım eden en önemli derslerden biridir. İnsanlar geçen 4500 yıllık süreçte matematiği hep tanımlamaya çalışmış, matematiğin farklı bir özelliğini vurgulayan ifadeler belirtmiştir. Özellikle 19.yy ve 20.yy da matematikçiler “matematik nedir?”, “matematik ne işe yarar?”, “matematik nasıl öğrenilir?” sorularıyla sıkça karşılaşmışlardır. Çoğu matematikçi, matematiğin bir yönüyle resim ve müzik gibi bir sanat, bir yönüyle bir dil ve başka bir yönüyle de evreni anlamaya yönelik akıl yürütmeler dizgisi olduğu konusunda birleşmiştir. Biz de matematik bölümü olarak “matematik, doğrunun neden doğru olduğunu kanıtlama sanatıdır” ifadesini matematiğin genel tanımı ve amacı olarak benimsedik. Bu kabullenme doğrultusunda okulumuzdaki matematik derslerinde öğrencilerimizin;
Bu amaçlarımızı gerçekleştirmek için öğrencilerimizi ders içi ve dışı çalışmalarla destekliyoruz. “Öğrenmeyi” öğrenmeleri için öğrencilerimizin dersin merkezinde olduğu sorgulama ve kanıt temelli ders tasarımları yapıyoruz. Öğrencilerimizin bilimsel meraklarını artırmak için ulusal ve uluslararası matematik ve proje yarışmalarına katılmaları için teşvik ediyor ve MAT365 kulübünde yaptığımız çalışmalar ile proje ve yarışmalara hazırlanmalarına yardımcı oluyoruz. Matematiğin günlük hayattaki kullanım alanlarını keşfetmeleri ve disiplinler arası çalışmalar yapmaları için STEAM etkinlikleri düzenliyoruz. Akademik ortamla erken tanışmak isteyen öğrencilerimiz ile Işık Üniversitesi’nde bilim kampına katılıyoruz ve üniversite akademisyenlerini matematik derslerimizde öğrencilerimiz ile bir araya getiriyoruz. Matematikte derinleşmek isteyen öğrencilerimiz için Nesin Matematik Köyü’nde matematik kampı düzenliyoruz. Okul saatleri içinde kurduğumuz akıl oyunları kulübümüz ile öğrencilerimizin oyun ve matematik arasındaki ilişkiyi görmelerini ve “stratejik” kararlar alma becerilerinin gelişmesini hedefliyoruz.
Sosyal Bilimler Bölümü olarak öğrencilerimizi sadece akademik başarıya ulaştırmak değil hayata hazır olmalarını sağlayacak altyapı ile önce iyi birer insan ve teknolojiyi etkin kullanan dünya vatandaşı olarak yetiştirmeyi hedeflemekteyiz. Bilginin özümsendiği ve yeni bilgilerin çıkarımına yönelik bireysel ve grup çalışmaları, problem çözme etkinlikleri, soru-cevap aktiviteleri ile öğrencinin etkin katılım sağladığı ve öğrenmeyi artırmayı amaçlayan çalıştay, konferans, söyleşi, dergi çalışmaları, arazi çalışmaları ve geziler gibi etkinlikler planlayarak öğrenciyi yaşayarak, keşfederek öğrenmeye teşvik ettiğimiz ve sosyal bilimleri yaşamın bir parçası haline getirdiğimiz eğitim anlayışı ile hareket etmekteyiz.
Tarih dersleri ile öğrencilerimizin tarihî bir olay veya olgunun yerel, ulusal ve uluslararası boyut ve etkileşimleri olduğu konusunda farkındalık oluşturmaları, tarihî olayların, meydana geldiği dönemin siyasi, sosyal, kültürel, ekonomik ve dinî özelliklerini yansıttığını ve bu nedenle bir olayı değerlendirirken olayın meydana geldiği dönemin koşullarını dikkate almanın gerekliliğini kavramaları, belirli bir tarihî olay veya olgunun farklı bakış açıları veya tarih görüşleri doğrultusunda çeşitli biçimlerde değerlendirilip yorumlanabileceği konusunda farkındalık oluşturmaları ve bu farklı anlayışlara saygı duymaları, yaşanılan toplum, ülke ve dünyanın bugünlere nasıl geldiğinin farkındalığını kazanarak, günümüzde olup bitenleri yorumlamayı ve geleceğe yönelik projeksiyonlar oluşturabilmeyi kapsayan bir tarih bilinci geliştirmeleri, Atatürk ilke ve inkılaplarının, Türkiye Cumhuriyeti'nin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimindeki yerini kavramış laik, demokratik, ulusal ve çağdaş değerleri yaşatmaya istekli bireyler olarak yetişmeleri hedeflenmektedir.
Coğrafya dersleri ile öğrencilerimizin; insan-doğa ilişkisi çerçevesinde coğrafi beceriler kazanması, evrene ait temel unsurları hayatla ilişkilendirmesi, doğal ve beşerî sistemlerin işleyiş ve değişimini kavraması, yakın çevresinden başlayarak ülkesine ve dünyaya ait mekânsal değerleri anlama ve bu değerlere sahip çıkma bilinci geliştirmesi, ekosistemin işleyişine yönelik sorumluluk bilinci kazanması, doğa ve insanın uyumlu birlikteliği ve sürekliliği için mekânsal planlamanın önemini kavraması, doğal ve beşerî kaynakların kullanımında “tasarruf bilinci” geliştirmesi, coğrafi birikim ve sentez ülkesi olan Türkiye’nin bölgesel ve küresel ilişkiler açısından konum özelliklerini kavrayarak ülkesinin sahip olduğu potansiyelin bilincine varması, coğrafi bilgilere sahip olmanın “vatan bilinci” kazanılmasındaki önemini kavraması amaçlanmaktadır.
Felsefe dersleri ile öğrencilerimizin; insan, bilgi ve yaşanılan dünya ile ilgili sorular sormalarını, sorulara ilişkin düşünme ve akıl yürütmeye dayalı cevaplar arayarak oluşturdukları düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade edip, tutarlı, temellendirilmiş ve güncel hayatla ilişkilendirilmiş bir şekilde düşünmelerini sağlamak ve felsefenin temel alanları ile soruları hakkında edinilecek bilgilerden hareketle, düşünce tarihi örnekleri üzerinden felsefi düşünceye, tarihsel ve bütüncül bir bakış açısı geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri ile hedefimiz, evrensel ahlaki değerleri ön plana çıkaran, bireysel tercih ve farklılıklara saygı duyan, uzlaşı kültürüne sahip, güvenilir ve dürüst, öğrenilen ahlaki değerleri içselleştirebilmiş erdemli bireyler yetiştirebilmektir.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü; insana ve insan doğasına ayna tutabilen bir edebiyat eğitimi hedefiyle, Millî Eğitim Temel Kanunu'nda yer alan "Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları ve Temel İlkeleri'ne uygun olarak plan ve çalışmalar yürütmektedir.
Bölümümüzün temel hedeflerinden biri edebi metinler aracılığıyla öğrencilerin okuduğunu anlama ve eleştirel okuma becerilerini geliştirmek, onlara okuma alışkanlığı kazandırmaktır. Bölümümüz, öğrencilerimizin akademik başarılarının yanı sıra sosyal ve kültürel alanlarda da kendilerini geliştirebilmeleri adına Türk ve dünya edebiyatının seçkin örneklerini okutmakta, çağdaş yazarların metinlerini ders içi tartışmalarla analiz etmektedir. Ayrıca okunan kitaplar üzerine uzman akademisyen, yazar ve sanatçılarla söyleşiler düzenlenmektedir.
Öğrencilerimize; edebî metinler aracılığıyla Türk kültürünü ve Türkçenin inceliklerini tanıtmak; Türkçeyi özenli ve bilinçli biçimde kullanmalarını sağlamak da hedeflerimiz içerisinde yer almaktadır. Bu hedef doğrultusunda ana dilini doğru kullanan, kendini doğru bir dil ve anlatım kullanarak hem yazılı hem sözlü ifade edebilen, özgüveni yüksek bireyler yetiştirebilmek adına çeşitli etkinlikler, yarışmalar düzenlenmekte, edebiyat-kültür dergileri çıkarılmaktadır.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü; öğrencilerimizi yaşama, geleceğe ve üniversiteye hazırlamak, evrensel düşünen, sanata değer veren, öğrenmeyi seven, okuyan, yazan, akademik dürüstlük ilkesine uygun hareket eden, yaratıcı ve kültürlü bireyler yetiştirmek gayesiyle yıl içindeki çalışmalarını planlamakta ve sürdürmektedir.
Sınıf içi ders etkinliklerinde güncel teknikleri araştırıp uyguluyoruz. Bu doğrultuda gerekli hizmet içi eğitimini alan öğretmenlerimiz UbD (Understanding by Design) planları hazırlayarak derslerinde uygulamaktadır. Hem Flipped Learning yaklaşımları hem de UbD (Understanding by Design) ile tasarlanmış ders planları aracılığıyla sorgulayan ve öğrendiklerini hayatın içinde kullanan, bilgiye ulaşan ve bilgiyi bir sonraki adıma taşıyan bireylere dönüşmelerine destek olunmaktadır. Ayrıca okutulan uluslararası, IB (International Baccalaureate) programlar ile öğrencilerimiz dünya vatandaşı olma yolunda desteklenmektedir.
Uygulamalı Dersler Bölümü Görsel Sanatlar, Müzik ve Beden Eğitimi derslerinden oluşmaktadır. Amacımız öğrencilerin akademik gelişiminin yanında, beden ve ruh gelişimi, öz güveni, disiplini, cesareti ve toplumsal uyumu gelişmiş, işbirliği yapabilen, çabuk ve doğru kararlar verebilen sağlıklı bireyler olarak yetiştirmek, Sanatı tanıyan öğrencilerin birey olarak naiflikten, aydınlıktan ve farkındalıktan yana olmalarını sağlamak, Klasik Batı Müziği ve Türk Müziği hakkında bilgi sahibi olup kültleşmiş eserleri tanıyarak ulusal ve evrensel düşünme becerisi kazandırmak, Bu bağlamda amaç sadece sanatı icra eden kişiler yetiştirmek değil, sanatı seven ve öneminin farkında olan Atatürk'ün ulusal ve evrensel değerlerini sahiplenen öğrenciler olarak yetiştirmektir.
Uygulamalı Dersler Bölümü Edinburgh Dükü Gençlik Ödülleri Programının sorumluluğunu yürütmektedir. Programın amacı öğrencilerimizin kendi hayatlarında, yaşadıkları toplumda ve dünyada bir fark yaratmalarını sağlayacak yaşam becerileri ile donatıp onların kişisel becerilerini geliştirmektir.
Beden eğitimi ve spor ders ve etkinliklerinde düzenlenen sportif etkinlikler, yarışmalar ve oyunlar sayesinde öğrencilerimizin psikomotor (kuvvet, çeviklik, çabukluk vs...), toplumsal (liderlik, hoşgörü, arkadaşlık, kurallara ve başkalarına saygı vs...) ve bilişsel (anlama, yorumlama, sorgulama, çabuk ve doğru karar verme vs...) alanlarda gelişimlerine destek olur. Öğrencilerimizin oluşturduğu okul takımlarıyla ilçe, il ve bölgesel turnuvalara katılıp onların rekabet ortamında öğrendikleri bilgi ve becerileri uygulayarak pekiştirmelerini sağlanmaktadır.
Müzik derslerinde öğrencilerimizin klasik müzik eserlerini tanıyıp, sanatsal yorum yapabilme yetenekleri geliştirilmek amacıyla “hangi eser, hangi besteci “ çalışmaları yapılmaktadır. Son teknoloji ile donatılarak oluşturduğumuz kayıt stüdyomuzda okul orkestralarımızla yaptığımız çalışmaların ses teknolojileri üzerinde güncellemeler yapılmakta, Kültür Sanat Kuşağı kapsamında öğrencilerimiz ile farklı dallardaki sanatçıları buluşturarak söyleşi ve dinletiler gerçekleştirilmektedir. Okulumuz Klasik Müzik Orkestrası ve Sempre Arte Müzik Kulübü tarafından her ay düzenli olarak hafta sonu dinletileri gerçekleştirilmekte önemli gün ve etkinliklerde konser etkinlikleri yapılmaktadır. Ayrıca Kültür Sanat Kuşağı kapsamında dönem içerisinde her ay bir klasik müzik dinletisine giderek öğrencilerimizin sanatsal algılarını geliştirmeyi hedeflemekteyiz.
Görsel Sanatlar dersinde her ay farklı teknik ve temalar işlenmektedir. Öğrencilerimizin tüm çalışmaları lise lobimizde müzik dinletisi eşliğinde gerçekleştirdiğimiz sergi ile deneyim kazanmaktadır. Sonrasında bu sergilere ait kataloglar tasarlanarak veli ve öğrencilerimiz ile paylaşılmaktadır. Tüm bu çalışmaların yanında öğrencilerimiz modern sanat akımları ve dönemleri hakkında bilgi edinerek dünyaca ünlü sanatçılar ve eserlerini tanıyabilmekte, eser hakkında bilgi sahibi olduğundan sanatın tarihteki yolculuğunu deneyimleyerek entelektüel birikimlerini geliştirmektedir.
Bizler bu nedenle eğitim sistemi içerisinde spor, resim, heykel, müzik, tiyatro, sinema, mimari ve fotoğraf olmak üzere bilinen tüm spor branşlarına ve sanat dallarına önem veriyoruz. Çünkü spor ve sanatın ışığında olan bireylerin çevik, yaratıcı, ifade yetisi güçlü, sorgulayan ve estetik bakış açısına sahip bir şekilde kendisini hayatın içinde göstereceğine inanıyoruz.
Okulumuzda yabancı dil dersleri, Avrupa Birliği Dil Çerçevesi (CEFR) standartlarını temel alarak dört ana beceri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma alanlarında öğrencilerin kendilerini doğru, akıcı ve özgürce ifade etmelerini hedefleyen bir yapıdadır. Yabancı Diller Bölümü olarak uluslararası bakış açısına sahip, öğrendiği dili özgüvenle, etkin biçimde kullanan, İngilizcede C1, ikinci yabancı dillerde ise A2 seviyesinde öğrenciler mezun etmeyi amaçlıyoruz. Öğrencilerimiz, Anadolu Lisemizde Almanca, Fransızca veya İspanyolca; Fen Lisemizde ise Almanca veya Fransızca dillerinden birini seçebilirler.
Derslerimizde çeşitli materyaller ve teknolojik platformlar vasıtasıyla farklı öğrenen profillerini destekleyerek dilin doğru kullanımını öğretirken diğer taraftan da edebî metinler yoluyla eleştirel düşünme, sorgulama, analiz, sentez becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Aynı zamanda, öğrencilerimizi yurt içinde ve yurt dışında birçok üniversitenin hazırlık sınıfını atlama olanağı sunan TOEFL (Test of English as a Foreign Language) IBT sınavına ve ikinci yabancı dillerde ise yine uluslararası geçerliliği olan DELF (Fransızca), DELE (İspanyolca) ve FIT in Deutsch (Almanca) sınavlarına hazırlıyoruz.
Anadolu lisemizde hazırlık sınıfı mevcut olup öğrencilerimiz İngilizce yeterliklerini sene başında yapılan sınavla kanıtladıkları durumda, hazırlık sınıfını atlayarak 9. sınıfa devam etmeye hak kazanırlar. Hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerimiz, yoğun bir yabancı dil programı ve İngilizce sınıf öğretmenlerinin yakın takibi ile B1+ seviyesine ulaşmaktadır.
Fen lisemizde hazırlık sınıfı yoktur. Öğrencilerimiz sene başında girdikleri sınav neticesinde seviyelerine göre ikiye ayrılır. Az mevcutlu sınıflarda, farklılaştırılmış etkinliklerle daha etkin bir öğrenme gerçekleştirilir.
Ders dışı kulüp çalışmalarımızı -genel hedeflerimize ek olarak- araştırma, yaratıcılık, dijital vatandaşlık, dünya vatandaşlığı, topluluk önünde konuşma, sosyal yardımlaşma gibi küresel 21. yüzyıl becerilerini geliştirmeye yönelik turnuva, yarışma ve etkinliklere katılım sağlayacak şekilde planlıyoruz. Bölümümüz öğretmenlerinin liderliğinde yürütülen kulüplerimizden başlıcaları Model United Nations (MUN), İngilizce Münazara Kulübü (ESU) ve Gezi-Yorum kulübüdür.