Akademik Birimler
Okulumuzda yabancı dil dersleri, Avrupa Birliği Dil Çerçevesi (CEFR) standartlarını temel alarak dört ana beceri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma alanlarında öğrencilerin kendilerini doğru, akıcı ve özgürce ifade etmelerini hedefleyen bir yapıdadır. Yabancı Diller Bölümü olarak uluslararası bakış açısına sahip, öğrendiği dili özgüvenle, etkin biçimde kullanan, İngilizcede C1, ikinci yabancı dillerde ise A2 seviyesinde öğrenciler mezun etmeyi amaçlıyoruz. Öğrencilerimiz, Anadolu Lisemizde Almanca, Fransızca veya İspanyolca; Fen Lisemizde ise Almanca veya Fransızca dillerinden birini seçebilirler.
Derslerimizde çeşitli materyaller ve teknolojik platformlar vasıtasıyla farklı öğrenen profillerini destekleyerek dilin doğru kullanımını öğretirken diğer taraftan da edebî metinler yoluyla eleştirel düşünme, sorgulama, analiz, sentez becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Aynı zamanda, öğrencilerimizi yurt içinde ve yurt dışında birçok üniversitenin hazırlık sınıfını atlama olanağı sunan TOEFL (Test of English as a Foreign Language) IBT sınavına ve ikinci yabancı dillerde ise yine uluslararası geçerliliği olan DELF (Fransızca), DELE (İspanyolca) ve FIT (Almanca) sınavlarına hazırlıyoruz.
Anadolu lisemizde hazırlık sınıfı mevcut olup öğrencilerimiz İngilizce yeterliklerini sene başında yapılan sınavla kanıtladıkları durumda, hazırlık sınıfını atlayarak 9. sınıfa devam etmeye hak kazanırlar. Hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerimiz, yoğun bir yabancı dil programı ve İngilizce sınıf öğretmenlerinin yakın takibi ile B1+ seviyesine ulaşmaktadır.
Fen lisemizde hazırlık sınıfı yoktur. Öğrencilerimiz sene başında girdikleri sınav neticesinde seviyelerine göre ikiye ayrılır. Az mevcutlu sınıflarda, farklılaştırılmış etkinliklerle daha etkin bir öğrenme gerçekleştirilir.
Ders dışı kulüp çalışmalarımızı -genel hedeflerimize ek olarak- araştırma, yaratıcılık, dijital vatandaşlık, topluluk önünde konuşma, sosyal yardımlaşma gibi küresel 21. yüzyıl becerilerini geliştirmeye yönelik turnuva, yarışma ve etkinliklere katılım sağlayacak şekilde planlıyoruz. Bölümümüz öğretmenlerinin liderliğinde yürütülen kulüplerimizden başlıcaları Model United Nations (MUN), İngilizce Münazara Kulübü, Interact, E-twinning, Global Citizenship ve e-Setifika' dır.
Matematik derslerinde ispatlar yoluyla, öğrenmenin kalıcı hâle getirilmesinin yanı sıra ulusal ve uluslararası yarışmalarda da öğrencilerimizin bulundukları seviyeyi görmeleri sağlanmaktadır. Katılım sağlanan yarışmalar sonrasında her öğrenciye sertifikaları verilmektedir. Uluslararası yarışmalardan bazıları şöyledir: Purple Comet Math Meet matematik yarışması ile Kanada Waterloo Üniversitesi tarafından düzenlenen Pascal (9. sınıf), Cayley (10. sınıf), Fermat (11. sınıf) matematik yarışmaları. Ulusal veya il genelindeki yarışmalardan bazıları şöyledir: Türkiye Zeka Vakfı Zeka Oyunları yarışmaları, çeşitli kurumların düzenlediği matematik bilgi yarışmaları ile akıl oyunları yarışmaları. Ayrıca öğrencilerimize, ulusal proje yarışmalarına, olimpiyatlara, TÜBİTAK ve diğer proje yarışmalarına da katılım fırsatı sunulmaktadır.
Ders işlenişinde teknoloji kullanımına sıklıkla yer verilmekte; ders dışı zamanlarda da öğrencilerin çeşitli web araçları yoluyla ödev, değerlendirme, tartışma gibi akademik çalışmaları yapmaları için platformlar oluşturulmaktadır. FMV Işık Okulları misyon ve vizyonunda yer alan ‘’Öğrencilerimizin bilgilerini yaşayarak uygulayarak hayata geçirmelerini sağlayacak ortamlarda yaratıcı süreçlerine destek olmak.‘’ hedefi çerçevesinde bölümümüz tarafından çeşitli geziler (Işık Üniversitesi Mantık Lab., Işık Üniversitesi ders gözlemleri, Matematik Köyü v.b) düzenlenmektedir. Yine, bu hedefimizi desteklemek adına üniversitelerle iş birliğine gidilerek ders anlatımı veya konferans düzenlenmektedir. Bu sayede öğrencilerimiz akademisyenlerle buluşturulmakta ve matematiğe farklı bir pencereden bakmaları sağlanmaktadır. Matematiğin hayatımızın her yerinde olduğunu vurgulamak adına bu paylaşımlara sıklıkla yer vermekteyiz.
Matematik Bölümü bünyesinde açılan kulüplerimizden bahsedecek olursak; ‘’Matematik ve Akıl Oyunları Kulübü’’nde matematiğin aynı zamanda eğlenceli yönünü de açığa çıkaran çalışmalar yapılmakta ve her dönem yayınlanan ‘’Matgen’’ matematik dergisi ile de öğrencilerimizin matematiğe olan ilgisi arttırılmaya çalışılmaktadır. “Türk İşaret Dili Kulübü”nde de sağırların bizlere elleri ile anlattıkları kendi hikayelerini anlamak ve onlarla konuşabilmek için işaret dili öğretilmektedir. Öğrencilerimiz çeşitli etkinliklerde öğrendikleri bu dili kullanabilmektedirler. Ayrıca bu yıl açtığımız’’ Genç Başarı (Girişimcilik)Kulübü’’nde de Genç Başarı Vakfı ile paralel çalışmalar yürütülmüş,öğrencilerin yaratıcılık yönlerini arttırmak için çalışmalar yapılmış ve bir ürün tasarlanarak çeşitli yarışmalara katılım sağlanmıştır.
Öğrencilerin bir üst eğitim kurumu olan üniversite sınavında başarılarını arttırmaları amacıyla hafta içi ve hafta sonu akademik destek çalışmaları yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik gelişimleri düzenli yapılan değerlendirme sınavlarıyla takip edilmekte, öğrencilere eksik oldukları konularda geri bildirim verilmekte, ayrıca ek çalışmalar ve ödevlerle eksiklikleri giderilmeye çalışılmaktadır. Her düzeyde, açıklanan programa göre, hafta içi gün sonu yapılan destek saatlerindeki ek çalışmalar ile de eksik kalan konular pekiştirilmektedir.
Uluslararası programlarımıza dahil olan öğrencilerimizle de matematik seçmeleri halinde IB programında ‘’Analysis and Approaches SL veya HL‘’, AP programında ‘’AP Calculus AB’’ derslerimizi birlikte yürütmekteyiz.
Okulumuzun vizyonu olan “İyi insan yetiştirmek” politikasıyla 21. yy. becerilerine sahip bireyler yetiştirmek öncelikli hedefimizdir. Bu bağlamda, öğrencilere akademik bilginin kazandırılmasının yanı sıra değişen dünyamızda sürekli gelişen teknolojiyi; bilgiyi araştırma, düzenleme, değerlendirme ve paylaşma amacıyla araç olarak kullanma becerisi kazandırmayı ve bilginin erişimine ve kullanımına yönelik olarak etik ve yasal konularda temel bir anlayışa sahip olan bireyleri topluma kazandırmayı amaçlamaktayız.
Fen Bilimleri Bölümü olarak ikinci hedefimiz, öğrencilerimizin bilgilerini yaşayarak, uygulayarak hayata geçirmelerini sağlayacak ortamlarda yaratıcı süreçlerine destek olmaktır. Bu bağlamda, öğrencilerin temel bilimler ve teknolojideki hızlı gelişmelere ayak uydurabilmeleri ve gereken kültürü kazanabilmeleri için öğrencilerimize ulusal ve uluslararası platformlarda imkânlar sağlamaktayız. Fen dersleri, deney yapmayı ve görsel olarak öğrenmeyi kolaylaştırmak amacıyla laboratuvarlarda işlenmektedir. Okulumuzda fizik, kimya, biyoloji derslerine ait teknolojik olarak oldukça donanımlı üç farklı laboratuvar bulunmaktadır. Laboratuvarlar her bir öğrencinin ayrı ayrı deneyler ve projeler üretmesini sağlayacak donanımdadır. Yapılan projeler öğrencilerin farklı derslerde öğrendiklerini bir arada uygulamalarına olanak sağlayan STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) eğitim yaklaşımıyla uyumludur. Uzaktan eğitim sürecinde dersler deney simülasyonlarıyla desteklenmektedir.
Fen bilimleri bölümü olarak okulumuzdaki farklı öğrenme profillerine sahip olan öğrencilerimize bireysel dokunuşlar yaparak öğrenmelerini daha kalıcı yapabilmek adına UBD (Understanding by Design) tekniğini derslerimize entegre etmekteyiz. Öğrencilerimize ders içerisinde gerçekleştirdiğimiz aktivitelerin ardından, 3D simülasyon laboratuvarında konular ile ilgili videolar izletilerek öğrenmeleri görsel olarak da desteklenmektedir.
Öğrencilerin bir üst eğitim kurumu olan üniversite sınavında da başarılarını arttırarak sürdürmeleri amacıyla hafta içi ve hafta sonu akademik destek çalışmaları yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik gelişimleri düzenli yapılan değerlendirme sınavlarıyla takip edilmekte, öğrenciler eksik oldukları konularda ek çalışmalar ve ödevlerle desteklenmektedir.
Öğrencilerimize çevre ve toplum bilincini geliştirmek adına kulüp aktiviteleri kapsamında gerçekleştirdiğimiz sosyal etkinlikler ile birlikte aynı zamanda toplum hizmeti çalışmaları da yürütülmektedir. Böylelikle, öğrencilerimiz kendi deneyimlerini birbirlerine ve topluma aktararak sosyal yönlerini de geliştirmektedirler.
BÖLÜM FAALİYETLERİ
KİMFİBİ Deney Yarışması: 9, 10 ve 11. sınıflar düzeyinde fizik, kimya ve biyoloji alanında İstanbul ili liseler arası anlık deney yarışması düzenlenmektedir.
TRIAD Bilim Konferansı: Bilimdeki gelişmeleri takip eden eğitimci ve öğrencileri bir araya getirmek amacıyla fen bilimleri kapsamında bilim konferansı düzenlenmektedir.
Bilim Şenliği: Her yıl düzenlenen tüm okul öğrencilerinin etkinliklerine katılımının sağlandığı Bilim Şenliği’nde “Magic Science”, münazara ve bilgi yarışmaları gibi çeşitli aktivitelere yer verilir.
Yeşil Işık Kulübü: Öğrencilerimizde merak uyandırmak, yaşadığı çevrenin sorunlarına önem vermelerini sağlamak amacıyla çevre sorunlarına getirecekleri farklı bakış açılarıyla farkındalık yaratacak çevresel projeler üreterek ulusal ve uluslararası yarışmalara katılım teşvik edilir.
Bilim-Proje Kulübü: Fizik, kimya ve biyoloji branşlarında ulusal ve uluslararası birçok proje yarışmasına katılım sağlanır.
Cern Kulübü: CERN Kulübü olarak CERN tarafından düzenlenen Liseler için Demet Hattı (Beamline for Schools) Yarışması’na katılım sağlanmaktadır. Bu amaçla kulüpte, parçacık fiziği ve hızlandırıcılar üzerine çalışmalar yapılmakta, tasarlanacak deney düzeneği için fikirler oluşturulmaktadır.
Akademik Destek Çalışmaları: Üniversiteye hazırlık sürecinde konu testleri, konu tarama sınavları, deneme sınavları öğrencilerimize belirli aralıklarla uygulanmaktadır. Ölçme değerlendirme birimimizin okuyup değerlendirdiği bu sınavlarla öğrencilerimizin gelişim süreçleri sağlıklı bir şekilde takip edilmektedir. Ölçme değerlendirme biriminden alınan verilerle YKS dönemlerine kadar öğrencilerimizin akademik durumlarına dair analizler bireysel olarak değerlendirilmektedir.
Bilimsel Geziler: Yüz yüze eğitim sürecinde CERN, Amerika Silikon Vadisi gibi bilim ve uzay merkezlerine düzenlenen geziler ile uluslararası farkındalık yaratılmaktadır. Uzaktan eğitim sürecinde ise konulara uygun sanal müzeler ziyaret edilir.
Türk Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü dersleri, MEB'in programları ve Milli Eğitimin Temel Amaçları doğrultusunda yürütülürken öğretmenlerimiz; öğrencilerimizi Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, ana dilini doğru kullanan, eleştirel okuma yapabilen, Türk ve dünya edebiyatından hem klasik hem güncel eserleri okuyup yorumlayabilen, kendini doğru bir dil ve anlatım kullanarak hem yazılı hem sözlü ifade edebilen, özgüveni yüksek bireyler yetiştirme hedefindedir.
Türk dili ve edebiyatı dersi ile öğrencilerin; edebiyatın birey ve toplum için ifade ettiği anlamı kavramaları, edebî metinler aracılığıyla Türk kültürünü ve Türkçenin inceliklerini tanımaları, Türkçeyi özenli ve bilinçli biçimde kullanmaları, Türk edebiyatına ait eserler aracılığıyla millî, manevi ve evrensel değerleri tanımaları ve benimsemeleri, Türk ve dünya edebiyatının farklı dönemlerinde yazılmış önemli eserleri değerlendirerek estetik zevk düzeylerini geliştirmeleri, metinler aracılığıyla okuduğunu anlama ve eleştirel okuma becerilerini geliştirerek okuma alışkanlığı kazanmaları, duygu, düşünce ve hayallerini yazılı ve sözlü anlatım yoluyla doğru ve etkili biçimde ifade etme becerilerini geliştirmeleri ve yazma alışkanlığı kazanmaları, dinlediğini anlama ve değerlendirme becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Metin odaklı yapılan eğitimle, öğrencilerimizin eleştirel ve entelektüel açıdan gelişmeleri sağlanmaktadır.
Öğrencilerin öğrenmelerini kalıcı hâle getirmek ve derse aktif katılımlarını sağlamak amacıyla bireysel farklılıkların öğrenme üzerindeki etkisini ve öğrencilerin farklı yollarla öğrenme becerilerini düşünerek derslerde UBD (Understanding by Design) temelli eğitim uygulanmaktadır. UBD yani Tasarım Odaklı Anlama Yöntemi; kişisel farklılıklar gözetilerek farklı öğrenme sitillerine göre yapılandırılmış, kalıcı anlamayı sağlayan bir modeldir ve tüm derslerimizde bu yöntemle hareket edilerek ünite planları oluşturulmakta ve uygulanmaktadır. Bu öğrenme modeli; IB sürecine girmek isteyen öğrencileri desteklemekte, IB okumayan öğrencilerimizin de uluslararası standartlarda metin okuma ve inceleme becerileri kazanmalarına imkân sağlamaktadır.
Sene başında öğrencilerimizin akademik becerilerini, önceki yıllardan sahip oldukları ön bilgilerini tespit etmek adına hazırbulunuşluk çalışmaları yapılmakta ve öğrencinin sene boyunca yapılacak akademik çalışmalar için ihtiyaçları belirlenmektedir. Bu aşamadan itibaren öğrencinin akademik durumu ve temel becerileri sene boyunca derse katılımları, ödev ve çalışmaları, performansları, sınavları ve süreç değerlendirme uygulamaları ile takip edilmekte ve elde edilen veriler ALİS Sistemi’ne işlenmektedir. Bu sistem, eğitim öğretim süresince belirlenen üç farklı zamanda tüm derslerden bütün öğrenciler için ayrı ayrı yapılan akademik yorumlardan oluşmaktadır. Bu sayede öğrencinin bir yıllık akademik değişimi, gelişimi değerlendirilmektedir. Böylece bir sonraki yıl derse girecek öğretmenlerin, öğrencinin akademik gelişimi hakkında bilgi sahibi olması sağlanmaktadır. ALİS tüm dersler bazında uygulandığı için sene içerisinde derse giren öğretmenler de öğrencilerin diğer derslerdeki değişimini görmektedirler.
Derslerimizde, öğrencilerin tüm edebi türleri tanıyabilmesi için şiir, öykü, roman, tiyatro gibi farklı türlerde seçilmiş kitaplar okutularak öğretmenler tarafından bu kitapların birçok yönden değerlendirmesi sağlanmaktadır. Sene başında, farklı ünitelerin okuma kitapları belirlenmekte ve öğretmenler tarafından farklı beceri alanlarını ve entelektüel değerlendirme becerilerini ölçen sorularla öğrencilerin kitap okuma süreçleri desteklenmektedir. Böylece öğrencilerin eleştirel boyutta okuyup yazmaları hedeflenmektedir. Bu bağlamada kitaplarla bağlantılı kitap yönergeleri hazırlanmakta, tüm kitaplar yönergeler doğrultusunda incelenmektedir. Bu durum, son yıllarda değişen üniversiteye giriş sınav soru sistemine öğrencilerin adapte olmalarını sağlamaktadır.
Ders içi çalışmalar ve ders dışı etkinliklerle, öğrencilerimizin bilgilerini yaşayarak ve uygulayarak hayata geçirmelerini sağlayacak ortamlarda yaratıcı süreçlerine destek olunmaktadır. Ulusal proje yarışmalarına, olimpiyatlara, TÜBİTAK ve diğer proje yarışmalarına da katılım fırsatı sunulmaktadır. Ders işlenişinde teknoloji kullanımına sıklıkla yer verilmekte, ders dışı zamanlarda da öğrencilerin çeşitli web araçları yoluyla ödev, değerlendirme, tartışma gibi akademik çalışmaları yapmaları için platformlar oluşturulmaktadır.
Öğrencilerimizin özel ilgileri doğrultusunda çalışmalarını yürüten Basın-Yayın, Radyo, Tiyatro, Münazara, Manga, Drama Kulüplerinin çalışmaları da kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktadır. Öğrencilerimizin kendilerini ifade etme, topluluk önünde konuşabilme, empati kurabilme, olaylara farklı açılardan bakabilme becerilerini geliştirmek amacıyla her düzeyde münazara yarışmaları düzenlenmektedir.
Öğrencilerin bir üst eğitim kurumu olan üniversite sınavında da başarılarını arttırarak sürdürmeleri amacıyla hafta içi ve hafta sonu akademik destek çalışmaları yapılmaktadır. Öğrencilerin akademik gelişimleri düzenli yapılan değerlendirme sınavlarıyla takip edilmekte, öğrenciler eksik oldukları konularda ek çalışmalar ve ödevlerle desteklenmektedir. Konu testleri, konu tarama sınavları, deneme sınavları öğrencilerimize belirli aralıklarla uygulanmaktadır. Ölçme değerlendirme birimimizin okuyup değerlendirdiği bu sınavlarla öğrencilerimizin gelişim süreçleri sağlıklı bir şekilde takip edilmektedir. Ölçme Değerlendirme Birimi’nden alınan verilerle YKS dönemlerine kadar öğrencilerimizin akademik durumlarına dair analizler bireysel olarak değerlendirilmektedir.
Sene boyunca yapılan tüm değerlendirme çalışmaları ve sınavlardaki sorular; üniversiteye giriş sınav soru sistemini desteklemek ve öğrencilerin soru yapısını anlamalarını sağlamak amacıyla metin odaklı eğitimin getirisi olarak eleştirel düşünme, analiz ve sentez becerileri doğrultusunda hazırlanmaktadır. Son yıllarda yapılandırılan üniversite sınavları soru tipi temel alınarak güncellenen sorularla üniversite hazırlık çalışmaları, hazırlık düzeyinden itibaren başlamaktadır.
Öğrenci merkezli uygulamalar ve yaparak yaşayarak öğrenme temelli yaklaşımlarla öğrencilerimiz, analitik ve entelektüel bireyler olarak yetişmektedir.
Sosyal Bilimler Bölümü derslerinin ve etkinliklerinin içerikleri planlanırken 5. sınıftan 12. sınıfa uzanan eğitim süreci bir bütün olarak ele alınır. Öğrencilerimizin yaşları doğrultusundaki bilişsel becerileri göz önünde bulundurularak her düzeyde farklı kazanımları edinmeleri ve bir üst sınıfa bu donanımla geçmeleri amaçlanır.
Lise ve fen lisesinde tarih, T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, coğrafya, felsefe grubu (felsefe, seçmeli mantık ve sosyoloji), din kültürü ve ahlâk bilgisi dersleri Sosyal Bilimler Bölümü kapsamında okutulan derslerdir.
Tarih dersi hedefimiz; yaşadığı dünyayı barış, hoşgörü ve karşılıklı anlayış çerçevesinde bir bütün olarak algılayan, toplumsal sorunlara çözüm önerileri getirebilen ve çok kültürlülük, dünya vatandaşlığı, evrensel değerler, özgürlük ve eşitlik konularında duyarlı, Atatürk ilke ve devrimlerini özümsemiş ve Cumhuriyet ile gelen siyasi, sosyal ve ekonomik hakları bilen, çağdaş değerleri yaşatmaya istekli bireyler yetiştirmektir.
Coğrafya dersi hedefimiz, öncelikle Türkiye'nin bölgesel ve küresel ilişkiler açısından konumunun farkında olan, Türkiye'nin sahip olduğu doğal ve beşeri potansiyelin sürdürülebilir kullanımını kavrayan bireyler yetiştirmektir. Bu doğrultuda planlanan derslerimizde öğrencilerimizin yaşadıkları alandan başlayarak ülkemiz ve dünya ile ilgili coğrafi bilinç kazanmaları ve yaşam boyu etkin biçimde kullanabilecekleri kültürel bir donanıma sahip olmaları amaçlanır.
Felsefe grubu derslerinde “Non scholae sed vitae discimus. - Okul için değil hayat için öğreniyoruz." ilkesinden yola çıkarak hedefimiz; öğrencilerimizin evreni, hayatı ve en temelde "insan"ı anlama ve anlamlandırma çabasında, onlara her düşünceyi eleştiri süzgecinden geçirme becerisi kazandırmaktır. Bununla beraber derslerimizi yaşamla ilişkilendirerek öğrencilerimizin evrensel ve toplumsal problemlere çok yönlü bakabilmelerine ve bu problemlere çözüm üreterek yeni fikirler ortaya koyabilmelerine ortam hazırlamak temel amaçlarımızdandır.
Din kültürü ve ahlâk bilgisi dersi hedefimiz, ahlâkî değerleri bilen ve bunlara saygı duyan, öğrenilen ahlâkî değerleri içselleştirebilmiş, erdemli bireyler yetiştirebilmektir.
Uygulamalı Dersler Bölümü; beden eğitimi ve spor, görsel sanatlar ve müzik derslerini kapsamaktadır.
Hedeflerimiz öğrencilerimizin yaptığı çalışmalarda akademik dürüstlüğü ilke edinerek yetenekleri doğrultusunda sportif ve sanatsal alanlardaki becerilerini keşfedip ulusal ve uluslararası platformlarda deneyim kazanmalarını sağlamak; kendilerini tanıyarak ilgi ve yeteneklerine uygun hedef belirlemelerine yardımcı olmak; bilgilerini yaşayarak ve uygulayarak hayata geçirmelerini sağlayacak ortamlarda yaratıcı süreçlerine destek olmaktır.
• Beden Eğitimi ve Spor
Beden eğitimi derslerinde amacımız öğrencilerimizin, beden ve ruh gelişimlerini göz önünde bulundurarak öz güveni, öz denetimi, öz disiplini, cesareti, toplumsal uyumu gelişmiş bireyler olmalarını sağlamak; öğrencilerimizi iş birliği yapabilen, çabuk ve doğru kararlar verebilen sağlıklı bireyler hâline getirmektir. Okul içinde her öğrencimizin spora yönlendirilmesi ve spor yapması bizim için esastır. Öğrencilerimiz yetenekleri doğrultusunda okul takımlarına yönlendirilir, öğrencilerimizin müsabık sporcular olmaları hedeflenir. Öğrencilerimizin eğitim-öğretim yılı içerisinde birçok spor müsabakası, turnuvalar, sosyal etkinlik kulüpleri, sosyal yardım projeleri, spor kampları, uluslararası ödül programları, önemli sporcularla söyleşilerde buluşarak katılım göstermelerini sağlanmaktadır.
• Görsel Sanatlar ve Müzik
Görsel sanatlar ve müzik dersinde amacımız öğrencilerimizin içsel enerjilerini doğru yönlendirmek, sosyal ve evrensel iletişimlerini kuvvetlendirmek, müzik ve görsel sanatlardaki becerilerini göstermeleri amacıyla okulumuzda sergiler ve yarışmalar düzenlenmektedir. Çok sayıda proje çalışması ve toplum hizmeti çalışması gerçekleştirilmektedir. Ünlü sanatçılar ve akademisyenler ile sanat sohbetleri düzenlenmektedir. Ayrıca öğrencilerimizin ulusal ve uluslararası yarışma, festival ve sergilere katılmaları sağlanmaktadır.
Okulumuzda belirlenen günlerde sanat etkinlikleri düzenlenmekte; öğrencilerimiz yeteneklerini kullanarak müzik ve resim çalışmaları ile kendilerini ifade etmeleri sağlanmaktadır.
Müzik ve görsel sanatlar alanında yer alan kulüpler şunlardır: Orkestra ve Müzikal Kulübü, Sanat ve Tasarım Kulübü.