Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
ANAOKULU REHBERLİK BİRİMİ ÇALIŞMALARI:
Anaokulu Rehberlik Birimi önleyici ve destekleyici rehberlik anlayışıyla çalışmalarını sürdürmektedir. Öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal özelliklerini tanımak, takip etmek ve geliştirmek amaçlanmaktadır.
Öğrencilerin eğitimsel, sosyal ve duygusal kapasitelerini geliştirmelerine, yaşadıkları zorluklara çözüm yolları bulmalarına, kendilerine yeter duruma gelmelerine yardımcı olmak amacıyla izleme ve destekleme çalışmaları yapılmaktadır.
Anaokulu Rehberlik Birimi çalışmalarını öğrencilere, velilere, öğretmenlere ve kampüs tedarikçi firmalarına yönelik olarak gerçekleştirmektedir.
Okul öncesi dönemde grup/ bireysel rehberlik çalışmalarıyla çocukların okula ve çevreye uyum sağlamaları, yıl içerisinde bir üst gruba/ ilkokula hazırlanmaları, eğitim ortamlarına ve öğrenmeye karşı olumlu tutum ve anlayış geliştirmeleri, kendilerini tanımaları, kişiler arası ilişkilerini geliştirmeleri, aile ve topluma ilişkin farkındalık ve duyarlılık kazanmaları, sağlıklı ve güvenli yaşam için bilgi ve becerilerini geliştirmeleri, meslekleri tanımaları, mesleklerin insan hayatındaki yeri ve önemine ilişkin farkındalık geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Rehberlik Birimi çalışmalarını yürütürken ihtiyaçlara göre çeşitli test ve envanter uygulamaları da gerçekleştirir. (Bracken Temel Kavram Testi, Frostig Görsel Algı Testi, TIMI Çoklu Zeka Testi, Okul Olgunluğu Envanteri, Bender Gestalt Testi, Koppitz İnsan Çizimi Testi, CAS, BEİER Cümle Tamamlama Testi, Peabody Alıcı Dil Testi vb. testlerden yararlanır.) Yıl içerisinde Sınıf Rehberlik Etkinlikleri yürütülür. (Rehberlik Biriminin Tanıtılması, Duygularımız, Arkadaş İlişkileri, Sınırlar ve Kişisel Alan, Bilinçli Teknoloji Kullanımı, Sağlıklı Yaşam Alışkanlıkları Kazanma, Görsel Algı ve Dikkat Çalışmaları vb. konulara yer verilir.)
Yıl içerisinde velilere yönelik yürütülen çalışmalarda ailelere yönelik eğitim, seminer vb.gerçekleştirilir. Her yarı yılda bireysel veli görüşmeleri planlanarak öğrencilerin gelişim durumları ile ilgili bilgi aktarılır.
Aylık Rehberlik Bültenleri hazırlanır ve k12 üzerinden veliler ile paylaşılır. Rehberlik Bülteninde yer alan konularda Rehberlik Paylaşım saatleri düzenlenir.
Öğretmenlere yönelik eğitimler gerçekleştirilir, hizmet içi eğitimler planlanır. Bireysel öğretmen görüşmeleri gerçekleştirilir. Veli görüşmeleri birlikte planlanıp yürütülür. Okul yönetimiyle işbirliği içerisinde çalışmalar gerçekleştirilir. Okul Yürütme Kurulu Toplantıları, Zümre Toplantıları, Rehberlik Hizmetleri Yürütme Komisyonu Toplantıları, Öğretmenler Kurulu Toplantıları, Akademik Veli Toplantıları, Hizmet içi Eğitim Planlama Toplantıları, KVKK Toplantıları, CIS/PYP/UBD programlarının Toplantıları ve Eğitimleri, Pandemi Kurulu Toplantıları vb.’ne katılım gösterilir.
Okulun Çocuk Koruma Politikasının doğal üyesi olarak tedarikçi firmalara yönelik eğitimler gerçekleştirilir. (Çocuk Koruma Politikası, İletişim, İlkyardım vb konularda eğitimler verilir.)