Kulüpler
Tiyatro, kısaca sahne sanatı olarak tanımlanabilir. Edebi eser türlerinin arasında yer alan tiyatro, diğer türlere göre farklıdır. Edebi eserler arasında yer alan bir romanın tek bir yazarı varken tiyatro, oyun yazarı, oyunun yönetmeni ve oyunda yer alan oyuncular tarafından sergilenir. Tiyatroyu diğer edebi eserlerden ayıran bir diğer özelliği ise diğer eserler insanlar tarafından okunmak veya dinlenmek için yapılırken tiyatro seyredilmek için yapılmıştır.
Tiyatro, eskiden yalnızca bir yazın dalı olarak kabul edilirdi. Sonunda bunun böyle olmadığı ve tiyatronun başlı başına bir sanat olduğu anlaşıldı. Tiyatro sanatına dikkatlice baktığımızda, bütün sanatlarını kullanıp bunları uyumlu bir bireşime götüren tek sanat olduğunu izleriz. Dansın gövdesel hareketleri ve anlatımları, müziğin tartımları, yazının ölçüleri ve sözcükleri, plastik sanatların çizgi, biçim, yığın ve renk uyumları tiyatro dediğimiz olgunun tamamlanmasında yer alır.
Öğrencilerimizin akademik gelişimlerinin yanı sıra sanatla da ilgilenmelerini büyük ölçüde önemseyen okulumuz, kültür ve sanat faaliyetlerine ağırlık vermektedir. FMV Özel Işık Lisesi Tiyatro Kulübü olarak tiyatro sanatına ilgisi ve yeteneği olan öğrencilerin katılımıyla oluşturduğumuz kulübümüzde, öğrencilerimizin hem bu sanat dalı ile ilgili bilgi sahibi olmalarına hem de katılacakları çalışmalarla kendilerini sahnede göstermelerine fırsat verilmektedir. Doğaçlama, rol oynama, sahne teknikleri gibi çalışmalar yaparak öğrencilerin tiyatro sanatıyla iç içe olması sağlanmaktadır. Yaşanan pandemi süreci nedeniyle bu eğitim öğretim yılında çalışmalarımızı radyo tiyatrosu şeklinde somutlaştırarak ortaya koyacağız.
FMV Özel Işık Lisesi Kültür Edebiyat Kulübü, öğrencilerimize sorgulama ve araştırma yöntemlerini öğretirken edebiyat alanında yazılmış eserleri tanıtmak, yazarlarla söyleşiler yapmak, edebiyat müzelerini gezmek, kulübümüzün dergisi olan “Anka”nın yeni sayılarını hazırlamak gibi imkânlar vermektedir. Ayrıca kulübümüz, öğrencilerimizin yaşamları ile edebiyat arasında ilişki kurma ve onlara şiir, öykü, deneme, makale gibi edebi türleri yazma tekniklerini öğretip onlara farklı deneyimler yaşama fırsatı sunmaktadır. Kulübümüzün bu çalışmaları sayesinde öğrencilerimizin güven ve sorumluluk duygusu da günümüzün değişen şartlarına gelişmektedir. Kültür Edebiyat Kulübü olarak Atatürk’ün “Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.” sözünü kendimize ilke edinerek biz de öğrencilerimizin sanat dolu bir yaşam sürdürmeleri için çalışmalarımıza devam etmekteyiz.
6. yüzyıldan günümüze kadar gelen bir oyun olan satranç, yüzyıllardır milyarlarca insan tarafından sadece bir oyun olarak değil aynı zamanda önemli bir eğitim aracı olarak da kullanılmaktadır.
Satranç Kulübü, günümüzde her yaştan insan için önemli olan dikkat, zaman yönetimi, problem çözme, ileriye doğru düşünme, plan yapma, hamlelerinin sorumluluklarını alma, rekabeti ve sportmenliği öğrenme, analitik düşünme gibi becerileri öğrencilerin oyun oynarken deneyimlemelerine ve geliştirmelerine fırsat sağlamaktadır. Bu amaçla kulüpte, öğrencilerin oyun bilgilerini artırmak için teknik ve taktik çalışmalar yapılmaktadır. Açılış, oyun ortası ve oyun sonu teknik özelliklerini öğreten çalışmalar, ders içeriğinde yer almaktadır. Ayrıca satranç tarihinde iz bırakan önemli sporcular ve klasik oyunlar da incelenmektedir. Teori ve pratik iç içe sunularak öğrenilen konunun kısa süre içerisinde kullanılmasına imkan sağlanmaktadır.
Yarışma kurallarının öğrenilmesi ve turnuvalara katılma deneyimlerinin arttırılması, kulüp hedefleri arasında bulunmaktadır.
* Dünya vatandaşlığı kimliğini geliştirmek,
* Uluslararası ilişkiler konusunda gençlerin farkındalıklarını artırmaktır.
Politika, insan hakları, ekonomi,çevre, silahsızlanma konularında küresel ilişkilere ilgi duyan, münazara, İngilizce topluluk önünde konuşma, problem çözme becerilerini geliştirmek isteyen öğrencilerimiz için uygun olan kulübümüz; 2008-2009 Eğitim Öğretim Yılında kurulmuş olup şimdiye kadar yurt içi ve yurt dışında RCIMUN, DSIMUN,GEMUN(Cenova), UTMUN(Toronto), IMUN(Roma) , KABATASMUN, KALMUN, MUNISH(Hague), BIGMUN, METUMUN, MUNDP, THIMUN(Hague), TIMUN, MCMUN Konferansları’na katılmıştır.
Kulübü’müzün amacı öğrencilerimizin toplum hizmeti konusunda bilinçlenmelerini, yaşadıkları çevreye farklı bakış açılarından bakmalarını, sosyal sorumluluk bilincini ve toplumsal konulara duyarlılıklarını geliştirmelerini sağlamaktır.
Öğrencilerimiz resmi toplum kuruluşlarının başlatmış olduğu kampanyalara dahil olabilir ya da kendi ürettikleri fikirlerle toplum hizmeti çalışmalarını planlayıp projelerde yer alabilmektedir. Okul olarak öğrencilerimizin sosyal sorumluluk bilincini geliştirerek, hoşgörü sahibi, farkındalıkları yüksek ve duyarlı bireyler olarak yetişmelerini önemsemekteyiz.
2017-2018 eğitim öğretim yılında çalışmalarına başlayan İngilizce Münazara Kulübü'nün amacı; okulumuzun küresel vatandaşlar yetiştirme hedefleri doğrultusunda öğrencilerimize topluluk önünde İngilizce konuşma temel becerilerini vermek ve deneyim kazandırmaktır. Öğrencilerimiz, yıl boyunca münazaranın temel prensiplerini öğrenmenin yanı sıra eleştirel düşünme, araştırma ve ikna becerilerini geliştirirler.
Öğrencilerimiz; 05 – 06 Aralık 2020 tarihlerinde düzenlenecek olan ESU Team Turkey World Schools Debating Championship (WSDC) 2021 National Team Selection ve 05 – 10 Mart 2021 tarihlerinde Online International Worlds Schools Debate Tournament Ljutomer 2021 etkinliğine online olarak katılacaklardır.
Etkili iletişim, gittikçe küreselleşen modern bir dünyada başarılı olabilmek için vazgeçilmezdir ve bizler öğrencilerimizin İngilizce Münazara Kulübü'nde geliştirdikleri becerilerin onları gelecekteki uğraşları için hazırladığı inancındayız.
Küreselleşmenin ve dijitalleşmenin gelişi ile birlikte bilgiye ulaşmanın çok kolay olduğu fakat doğru bilgiye ulaşmanın ve etik kurallar dahilinde bu bilgilerin aktarılmasının da bir o kadar zor olduğu açık bir şekilde görülmektedir. Doğru bilgi kaynaklarına ulaşmanın, onları kullanma yöntemlerinin ve etik kurallarının ne ölçüde önemli olduğunu yükseköğrenimde eğitimine devam eden öğrencilerin ve akademisyenlerin bildiği aşikârdır.
Öğrencilerimizin kulüp çalışmalarında bilimsel araştırmanın kapsamı, bilimsel bilgiye erişim, bilimsel metin okuryazarlığı, araştırma raporu hazırlama ve bilimsel etik konularında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir.
Projeye dayalı öğrenme sürecinin pek çok açıdan öğrenmeye ve çeşitli beceriler kazanılmasına ilişkin katkıları bilinmektedir. Proje sürecinde yer almanın; araştırmayı alışkanlık haline getirmek, keşfedici, yapıcı, eleştirel ve bilimsel düşünme becerisini kazanmak, verileri yorumlama, doğru ve amaca uygun olarak değerlendirme ve araştırma sonuçlarını yaptıkları gözlem, karşılaştıkları çeşitli sorun ve düşünceleri açıklamada kullanmak gibi birçok konuda katkı sağladığı ifade edilmektedir. Proje çalışması, seçilen konunun detaylı bir şekilde incelenmesi ve akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranmayı ve bunu alışkanlık haline getirmeyi amaçlar.
Sciencetech Kulübü olarak amacımız, bilimsel ve teknolojik bakımdan pek çok yeni buluşun hayata geçirildiği süreçte öğrencilerimizi bilinçlendirmek, onlara farklı bakış açıları ve bilimsel çalışmaların temellerini kazandırmaktır. Öğrencilerimizin Fen projeleri hazırlayarak ulusal ve uluslararası proje yarışmalarına ve bilim olimpiyatlarına katılmasını hedeflemekteyiz. Ayrıca kulüp öğrencilerimiz temel düzeyde arometerapi ve fitoterapi öğrenerek bu bilgilerini doğal krem sabun ve krem üretiminde kullanacak ve sosyal sorumluluk projeleri içerisinde yer alacaklardır.
21. yüzyılda çocukların sahip olması gereken en temel beceriler; yaratıcılık, eleştirel düşünme, iletişim ve iş birliği olarak tanımlanmaktadır. Teknolojinin ilerlemesi ve eğitime sunduğu yenilikler, aynı zamanda getirdiği basitlik, öğrencilerin bu becerileri kazanmasını oldukça kolaylaştırmaktadır. Bu becerilerinden birisi “Computational Thinking” kavramı, her bireyin sahip olması gereken bir düşünme biçimi olarak tanımlanmakta olup daha net olarak “bilgisayar bilimini kullanarak problem çözme becerisi” şeklinde ifade edilmektedir. Bu kavramın temelinde, algoritmik düşünme ile büyük problemler küçük parçalara ayrılır, sonuç gözlemlenerek en başta öngördüğü sonuca göre doğru adımlar atılmaya devam edilmektedir. Sonuçta bu becerileri kazanan bireyler derslerdeki ve günlük hayattaki sorunlarını da kolaylıkla çözebilecektir.
Öğrencilerimize siber saldırı türlerini ve alınabilecek önlemleri öğrenebilmeleri kapsamında "Etik Hacker" dersleri verilen kulübümüzde, aynı zamanda ileri seviye “C# yazılım dili”, veri tabanı programcılığı dersleri verilmektedir. Öğrencilerimiz bu kulüpte çevrim içi ortamda senkronize çalışabilecek otomasyon sistemleri geliştirme aşamalarını öğrenecek ve programlandırabileceklerdir.
Kulübümüzün amacı; öğrencilerimizin ileri yaşamlarında sahip olması gereken sosyal, kültürel ve bilişsel yeteneklerini geliştirmek ve bu becerilerini günlük yaşantılarında kullanmalarına katkıda bulunmaktır. Bu amaçla öğrencilere yenilikler tanıtılır ve dünya sorunlarını ele almalarını sağlayan gerekli bilgiler sunulur. “Sanat toplum içindir.” sözünden yola çıkılarak ve topluma verilecek mesajları göz önünde bulundurarak öğrencilerin dönemler ve toplumsal süreçlerden bilgi sahibi olduğu üretimler yapmaları sağlanır.
Öğrenciler eserleri inceleyerek dünyadaki gelişmelerin sosyokültürel yönü ile birlikte dönemin tarihsel sürecini de yakından inceler, günümüz dünyasıyla karşılaştırır ve eleştiri yaparak kişisel bir kültüre sahip olma yolunda ilerler. Öğrencilerimiz, çeşitli ulusal ve uluslararası projelere katılarak başarı kazanmaları, çalışmalarını duyurma ve sergilemeleri konularında desteklenir.
Kulübümüz öğrencilerin düşünsel becerilerini ve eleştirel düşünce yapılarını bir üst seviyeye çıkarmayı, bir üst eğitim hayatı için istediği yönde çalışmalar yürütebilmeleri için onları desteklemeyi amaçlar. Üniversitelerin sanat ve mimarlık alanındaki bölümlerini hedefleyen öğrencilerimizin analitik düşünme yapısının geliştirilmesi için yapılan çalışmaların yanında portfolyo hazırlık çalışmalarına destek olunur, öğrencilerin ve portfolyoların belli bir seviyeye gelmesi sağlanır.
Bu amaçla öğrencilerimiz hedefledikleri bölümlere göre yönlendirilir, portfolyo süreci için tema belirleme ve geliştirme konularında desteklenir. Gerekli teknik bilgilendirmelerle çalışmalarının dünyadaki örnekleri ile karşılaştırmaları yapılır, ürünler yıl sonunda hazırlanan sunumlar ile sergilenir.
Chamber Music (Oda Müziği), konser salonunun aksine bir odada veya küçük bir salonda çalınmak amacıyla yapılan ve genellikle çalgı toplulukları için yazılan, yaylı çalgılar dörtlüsünde olduğu gibi her partinin bir çalgıyla çalındığı klasik müzik formudur. Köken olarak “oda müziği” terimi, bir misafir odasında veya küçük bir salonda sınırlı sayıda bir dinleyicinin önünde veya dinleyici olmadan ev ortamında gösteri için yazılan ve solo çalgılardan oluşan müziği ifade eder. Düo, trio, kuartet, kentet, sekstet, septet, oktet ve nonet oda müziği topluluklarının enstrüman sayısına uygun olarak verilen isimlerdir.
Kulübümüz, öğrencilerimizin yeteneklerine göre kendilerini ifade edebildikleri ve takım olarak müzik yapma bilincinin oluştuğu, klasik ve popüler müzik türlerini öğrenip icra ederek müzik zevki ve özgüven geliştirmektir. Kulüp öğrencilerimiz ayrıca müzikal etkinliklerde, törenlerde ve müzik yarışmalarında da okulumuzu başarıyla temsil etmektedir.
Günümüz koşullarında teknolojik gelişmeler, değişen sosyal hayat ve salgın hastalıkların getirdiği birtakım toplumsal kısıtlamalar, bireyleri daha az fiziksel hareketi içinde barındıran bir yaşam şekline itmektedir. Öğrencilerimizin bu değişen koşullarda sağlıklarını korumalarına katkı sağlayacak en önemli enstrümanlardan bir tanesi de egzersiz (workout) kavramıdır. Egzersiz, düzenli ve tekrarlı vücut hareketlerini içeren fiziksel akivitelerdir. Denge ve germe egzersizleri, dirençli ve ağırlıklı kuvvetlendirme egzersizleri ile aerobik egzersizler olmak üzere üç çeşit egzersiz vardır.
Okulumuzun voleybol takımının çatısını oluşturan ‘’Volleyball Workout Club’’ın amacı; öğrencilerimizi fiziksel olarak geliştirmek, sağlıklarına egzersiz yolu ile katkıda bulunmak, sportif disiplin anlayışı içinde müsabaka yapabilme ve rakibe saygı kavramlarını geliştirmektir.
Faaliyetlerimiz çevrim içi yapılan dersler yanında haftalık egzersiz-diyet programları ve voleybol çalışma kartları ile yürütülmektedir.
Podcast Kulübü; alanında ün yapmış, tecrübe sahibi kişiler ile röportajlar gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Röportaj konuları spordan sanat ve kültüre, eğitimden müziğe kadar geniş bir yelpazededir. Öğrenciler, bu çalışmaları bireysel ya da gruplar halinde yapmaktadırlar. Çalışmalarda öğrenciler, iletişim becerilerini arttırdıkları gibi teknik anlamda da kendilerini geliştirme fırsatı bulabilmektedir. Kulüp üyelerinin ses kaydı ve seslerin düzenlenmesi, röportaj teknikleri, etkili soru hazırlama, etkili sosyal medya kullanımı gibi becerileri edinmeleri amaçlanmaktadır.
Kulüp bünyesindeki öğrenciler, belirledikleri konuklar ile röportajlar yapıp bunların çeşitli mecralarda (Soundcloud ve Youtube) yayınlanmasını sağlar. Bu çalışmaların duyurulması, bilgilendirme yazılarının hazırlanması, sosyal medya kanallarından kitleye aktarılması kulüp üyeleri ve danışman öğretmenin sorumluluğundadır.
21. yüzyılda kişilerin sahip olması gereken en temel beceriler; yaratıcılık, eleştirel düşünme, iletişim ve iş birliği olarak tanımlanmaktadır. Teknoloji ilerlerken eğitim alanına birçok yenilik sunmakta, kullanıma getirdiği basitlik ve ulaşılabilirlikle de öğrencilerin teknolojik becerileri kazanmasını oldukça kolaylaştırmaktadır. Bu becerilerinden birisi olan “Computational Thinking” kavramı, her bireyin sahip olması gereken bir düşünme biçimi olarak tanımlanmakta olup daha açık biçimde “bilgisayar bilimini kullanarak problem çözme becerisi” şeklinde ifade edilmektedir. Bu kavram temelde, algoritmik düşünme yöntemiyle büyük problemleri küçük parçalara ayırmayı, sonuçları gözlemleyerek en başta öngörülen sonuca göre doğru adımlar atmaya devam etmeyi içerir. Sonuçta bu becerileri kazanan bireyler, derslerdeki ve günlük hayattaki sorunlarını da kolaylıkla çözebilecektir.
Okulumuz öğrencilerinin ilgilerine ve yeteneklerine göre farklı konuları kapsayan "Maker Kulübü"; öğrencilerin robotik, yazılım, 3D tasarım, otonom araçlar, öğrenen makineler ve yapay zekâ alanında yapılan ulusal ve uluslararası faaliyetlere katılmayı hedeflemektedir. Kulübümüz ayrıca çeşitli bilim olimpiyatlarında okulumuzu başarıyla temsil etmektedir.