Okul Müdüründen
Değerli Işıklılar,
Bundan tam 139 yıl önce Selanik’te yanan eğitim “Işığı” büyüdü ve her geçen gün daha da güçlenerek parlamaya devam ediyor. Köklü geçmişimiz ve eğitimde kaliteyi esas alan anlayışımız ile misyon ve vizyonumuz çerçevesinde FMV Ispartakule Işık İlkokulu ve Ortaokulumuzda Atatürk ilke ve inkılaplarına gönülden bağlı, geleceğe ışık tutan nesiller yetiştirmek için güçlü akademik kadromuz ile kararlılıkla çalışmaya devam ediyoruz.
Işık Okulları olarak ilk ve en önemli yol gösterici ilkemiz “Önce İyi İnsan” yetiştirmektir. Köklü geçmişiyle eğitimde fark yaratarak Işık meşalesini yarınlara ulaştıracak nesiller yetiştirme yolunda emin adımlarla ilerleyen okulumuzda öğrencilere bireysel farklılıkların göz önünde bulundurulduğu, çağdaş ve demokratik bir ortam sunulmaktadır. Saygı ve sevgiyle örülen bu eğitim yuvasında yer alan her öğrenci, önce iyi insan olma yolunda gelişir ve değişir.
Okulumuzda öğrenciler; çözüm bulmaya yönelik düşünce yapısına sahip, bilimsel araştırma yöntemlerini bilen, sanata ve spora karşı ilgili, dünyada gelişen olaylara ve çevresine karşı duyarlı, üretken, saygıya dayalı sevgiyi benimsemiş, sorumluluk duygusu gelişmiş, dijital vatandaşlık bilinciyle teknolojiyi kullanabilen, akademik dürüstlük ilkelerini bilen, güçlü değerleri ile kişiliğini oluşturmaya çalışan küresel vatandaşlar olarak yetiştirilir. Bu anlamda, öğrencinin akademik ve davranışsal durumu sürekli izlenir. Ayrıca öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerini sağlamak için mesleki anlamda güçlü donanımlara sahip, deneyimli öğretmenlerin yol göstericiliğinde ulusal ve uluslararası standartlara göre zenginleştirilmiş bir akademik program uygulanır. Bu program çerçevesinde öğrencilerin bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak onların içinde var olan öğrenme gücünün ortaya çıkarabilmesini ve en üst düzeye getirilmesini destekleyen, öğrenci merkezli bir öğrenme ortamı oluşturulur.
Derslerde; öğrencilerin öğrenmenin çözümleme, birleştirme ve değerlendirme basamaklarına erişmesini sağlayacak, gereksinimlerine yanıt verecek, yaratıcılıklarını geliştirecek ve onlara yaşamsal beceriler kazandıracak içerikler, bilginin kalıcı olmasına olanak sağlayacak öğretim programları kullanılmaktadır. Öğrencilerin öğrendiklerinden yola çıkarak karmaşık problemlere çözüm üretebilmesi, var olan bilgiyi dönüştürebilmesi, farklı bakış açıları geliştirebilmesi, farkındalığının artması için çalışmalar yapılmaktadır.
İlkokulda, zenginleştirilmiş MEB programı, IB PYP disiplinler üstü temaları ile ilişkilendirilerek diğer disiplinler ve günlük yaşam becerileri ile bağlantılı şekilde yapılandırılmaktadır. Matematik derslerinde Montessori uygulamaları kapsamında çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin hem sınıfta hem de dış dünyada araştıran ve sorgulayan bireyler olarak gelişmelerine odaklanılmaktadır. Eylül 2018 tarihinde aday okul olarak 3 - 12 yaş öğrenciler için tasarlanmış Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programının (IB PYP) uygulanmaya başlandığı ilkokulda, yetkilendirme süreci başarıyla tamamlanmış; Ocak 2021 tarihinden başlayarak Ispartakule Işık İlkokulu “IB PYP Dünya Okulu” olarak yetkilendirilmiştir.
Ortaokulda yüksek kalitede eğitim; disiplinler arası ulusal ve uluslararası proje ve yarışmalar, disiplinler arası çalışmalar, ders içi ve ders dışı etkinliklerle donatılmış MEB programı, anlamaya dayalı öğretim tasarımlarıyla zenginleştirilmiş nitelikli bir öğretim programıyla sürdürülmektedir.
Öğrencilerin bireysel gereksinimleri ve ilgileri doğrultusunda ders içi ve ders dışı çalışmalar farklılaştırılır. Liselere Geçiş Sistemi (LGS) hazırlık çalışmaları yürütülerek öğrencilerin akademik başarısı artırılır. 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik LGS hazırlık çalışmaları, hafta sonu akademik destek programı ve hafta içi okul sonrası etüt saatlerini kapsamaktadır. Etüt çalışmaları bireysel etüt ve grup etütleri olarak farklılaştırılmıştır.
Anaokulundan Liseye Öğrenci İzleme Sistemi (ALİS), öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimini bireysel olarak gözlemleyerek belgeleyen bir sistemdir. Ortaokulda uygulanan “Akademik Danışmanlık Sistemi” ile 5 ve 6. sınıflarda şube rehber öğretmenleri tarafından öğrencilerin tüm akademik branşlardaki gelişimi düzenli aralıklarla takip edilir; veli ve öğrencilere geri bildirim verilerek bireysel gelişimlerine katkı sağlanır. 7 ve 8. sınıflarda ise belirlenen danışman öğretmenler, etkili ve verimli ders çalışma teknikleri, hedef belirleme gibi konularda yol gösterici bir rol alır. 8. sınıflarda ayrıca öğrencinin gönüllülüğü esasına dayanan “Akademik Koçluk Sistemi” uygulanır.
Okulumuzda yabancı dil programı; dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerinde öğrencilerin kendilerini doğru, akıcı ve özgürce anlatmalarını hedefleyen bir yapıdadır. Ortaokul 5. sınıfta uyguladığımız İngilizce programı, öğrencileri bir üst düzeye hazırlayan ve bir yıl süren yoğun bir yabancı dil programıdır.
Düzenli, sürdürülebilir ölçme ve değerlendirme sistemi öğrencilerin bireysel gelişimlerinin süreç içinde izlenmesini sağlar. Süreç odaklı ölçme değerlendirme yöntem ve teknikleri ağırlıklı olarak kullanılır. Öğrenci gelişimi gözlem ve yazılı görüşler ile belgelenir ve öğrencilere düzenli geri bildirim verilir.
İlköğretim süreci boyunca Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi tarafından bütünsel yaklaşımla duygusal, sosyal ve akademik gelişim süreçlerini birbirinden ayırmadan öğrencimizin gelişimi izlenmektedir.
Atatürk ilke ve inkılapları ışığında ana dilinde yetkin, üst düzey bilimsel düşünme becerilerine sahip, iletişim becerileri gelişmiş, farklı kültürlerle iş birliği geliştirebilen, etik ve sorumlu dijital vatandaş davranışları sergileyen, akademik donanımı güçlü bireyler yetiştirerek onları bir üst eğitim ve öğretime hazırlamak temel hedefimizdir.
Yolumuz her daim “Işıklı” olsun.
Sevgi ve saygılarımla.
Damla Gül SAPMAZ
FMV Özel Ispartakule Işık İlkokulu ve Ortaokulu Müdürü