Branş Etkinlikleri
Anaokulu öğrencilerimiz aşağıda yer alan branş etkinliklerinin tümüne program akışı gereği katılırlar. Bu yaş döneminde öğrencilerimizin farklı deneyimler yaşaması sağlanır ve bu doğrultuda ilgi ve yeteneklerinin belirlenmesine çalışılır, bu bağlamda ilköğretim süreci için yönlendirmeler de yapılabilir.Öğrencilerimiz ayrıca çok sayıda kulüp etkinliklerinin yer aldığı FMV Işık Spor Sanat Tasarım Akademisi programlarından tercihli olarak da yararlanabilirler. Bu etkinlikler, hafta içi saat 16:00'dan sonra ve hafta sonu uygulanmakta olup, anaokulu öğrencilerinin hafta içi branş etkinliklerinde aldıkları geri bildirimler doğrultusunda bilinçli tercihler edebilecekleri alanlar olarak karşımıza çıkmaktadır.
5 yaş- 1 saat
4 yaş- 1 saat
Anadilini doğru ve kurallarına göre konuşmaya başlamış her çocuk, ikinci dili öğrenmeye hazırdır. Çocuklar, ana dillerini öğrenebilmek için doğuştan sahip oldukları dil öğrenme yeteneklerini, yabancı dili öğrenmek için de kullanabileceklerini kısa zamanda fark ederler. Birer dünya vatandaşı olarak yetiştirmeyi hedeflediğimiz öğrencilerimizin, hayatları boyunca İngilizce'yi başarıyla kullanmaları için, her şeyden önce onu benimsemeleri sağlanır. İngilizce programı Anaokulundan lise sona kadar bir bütündür. Bu dikey yapıda hedefimiz, ilköğretimden mezun olana kadar öğrencilerimizin İngilizce yorum yapabilen, çok boyutlu, eleştirel ve analitik düşünebilen ve kendini bu doğrultuda hem yazılı hem de sözel olarak ifade edebilen bireyler olmalarıdır. Bu becerilerin temelleri de anaokulunda eğlenceli İngilizce etkinliklerini sevdirmekle atılmaktadır. İngilizce dil etkinlikleri tüm düzeylerde “Yaşayan İngilizce” aktiviteleri olarak yapılmaktadır.
“Yaşayan İngilizce Aktiviteleri” aşağıda belirtilen uygulamaları içermektedir.
- Morning Gym
- TBL (Theme Based Learning)
- Fun Tech
- Story O'Clock
- STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Math)
- Cooking Club
- PE & DMB (Physical Education & Developing My Body)
- Playground Fun and Traditional Games
- Arts and Crafts
- Around the World
- Phonics
Haftalık Etkinlik saatleri:
4 yaş – 15 saat
5 yaş – 20 saat
6 yaş – 20 saat
Görsel Sanatlar Etkinlikleri, öğrencinin duygusal dışavurumunun, kendisini tanımasının, kişiliğinin gelişmesinin ve sosyalleşmesinin en önemli aracıdır. Okul öncesinden itibaren sanat eğitimiyle desteklenmiş sosyal ve duygusal kazanımlar, istendik sanatsal bilgi ve becerilerin; çocuğun yaşamı süresince olgunlaşıp gelişecek olan yeteneklerinin ve güzel sanatlara ilişkin bakış açısının gelişmesini hedeflenmektedir. Tüm eğitim öğretim süreci içerisinde, öğrencilere el becerileri ve hayal gücünü özgürce kullanabilme, kendini bu yolla rahatça ifade edebilme kazandırılmaya çalışılır. Bu doğrultuda görsel algıyı kuvvetlendirici ve küçük el kaslarını geliştirici çalışmalarda özellikle seramik ve oyun hamurları önceliğimizdir. Amacımız, çocuğun yaratıcılığını artırarak el göz koordinasyonu sağlamak ve üç boyutlu biçimlendirme yapabilmesini sağlamaktır. Renk, biçim, şekillendirme ve kavramlarla ilişkisini çizim yoluyla ifade edebilme önemlidir.
Haftalık Etkinlik saatleri:
4 yaş – 1 saat
5 yaş – 1 saat
6 yaş – 1 saat
Müzik yeteneği ne düzeyde olursa olsun, her çocuğun hayatında müzik vardır ve her çocuk müzikle ilgili en az bir etkinliği yaşamına katmaktan keyif alacaktır. Bireysel olarak ya da toplu biçimde müzik aleti çalmak, şarkı söylemek, dans etmek, iyi bir müzik dinleyicisi olmak bu etkinliklerden bazılarıdır. Bu nedenle çocuk yukarıda belirtilen etkinliklerden hangisi ile kendisini daha iyi ifade edebilecekse, ona yönlendirilir ve genel bir müzik sevgisi, beğenisi kazanması hedeflenir.
Haftalık Etkinlik saatleri:
4 yaş – 1 saat
5 yaş – 1 saat
6 yaş – 1 saat
Orff, insanın içinde zaten var olan yaratıcı güçleri açığa çıkarmasına ortam hazırlayan, temelinde ritim, hareket ve konuşma olan, insanların içlerinden geldiği gibi müzik yapıp, dans etmesine, doğaçlama yapmasına olanak tanıyan, insana bütün sanatsal alanları kombine ederek öğrenme, keşfetme, deneme ve yaratma ortamı sunan bir eğitim anlayışıdır. Orff etkinliğinde ritim ve perküsyon aletleri kullanılarak ve ritim eşliğinde el-göz koordinasyonu gerektiren hareketler de yapılarak, öğrencilerimizin çok yönlü olarak gelişimleri desteklenir.
Haftalık Etkinlik saatleri:
4 yaş – 1 saat
5 yaş – 1 saat
6 yaş – 1 saat
Satranç çocukların, eğlenerek strateji geliştirmelerini sağlayan ve kültürler arası köprü kurabilen bir etkinliktir. Satranç dünyanın her yerinde oynandığı için, çocuk evrensel dilde bir oyun öğrenmiş olur. Bu etkinlik ile öğrencilerimiz problem çözme, özgürce kararlar verebilme, strateji geliştirme becerilerini geliştirirler. Bunların yanı sıra satranç etkinliği okulumuzda yapılan ulusal ve uluslararası turnuvalar ile öğrencilerimiz için farklı boyutta kazanımlar sağlar ki, sportmenlik, kazandığında alçakgönüllü olmak ve yenildiğinde vazgeçmemeyi hedeflenmek bunlardan bazılarıdır.
Haftalık Etkinlik saatleri:
6 yaş – 1 saat
Çocuklar bir düşünce ya da duyguyu hareket yoluyla karşı tarafa aktarırlar ve bunu da evrensel bir dil olan "dans" yoluyla gerçekleştirirken keyif alırlar. Bu bağlamda Bale/Modern Dans etkinlikleri ile öğrencilerimizin koordinasyon, denge, esneklik, dayanıklılık, estetik ve disiplin becerilerinin gelişmesi hedeflenmektedir.
Haftalık Etkinlik saatleri:
4 yaş – 1 saat
5 yaş – 1 saat
6 yaş – 1 saat
Eğitim teknolojisindeki en büyük ilerlemelerden biri bilgisayarın eğitim sürecine girmesidir. Bilgisayarların eğitim öğretimde kullanılmasıyla eğitim kalitesinin yükseldiğini, uyaran ve pekiştirme süreçlerinin geliştiğini söyleyebiliriz. Okul Öncesinde bilgisayar destekli eğitimi kullanma şekli ve süresi ise oldukça önemli bir konudur. Haftalık program içerisinde belirlenen sürede yer alan Bilgisayar Etkinlikleri çocuğun yararına ilkesi gözetilerek yerine getirilmektedir ki, öğrencilerimizin matematik ve dil alanındaki kavramsal becerilerinin yanında ince motor becerilerinin gelişmesini de desteklemektedir.
Özellikle son yıllarda dünyada ve ülkemizde önemi fark edilen “Kodlama” çalışmaları beş yıldır anaokulumuz bünyesindeki Orta Grup ve Büyük Grup seviyelerinde etkin olarak yürütülmektedir. Bu çalışmalar yardımıyla öğrencilerimize uzun vadede 21. Yüzyıl Becerileri olarak ifade edilen aşağıdaki becerileri kazandırmayı hedeflemekteyiz;
Bu çalışmalar kapsamında;
Ayrıca Bilgisayar etkinliklerinde öğrencilerin sınıf düzeylerine uygun ve ders konuları ile ilintili eğitsel yazılımlar, işletim sistemi programları sınıf ortamında akıllı tv ve önceden belirlenmiş etkinliklerde tablet kullanılarak gerçekleştirilmektedir.
Haftalık Etkinlik saatleri:
6 yaş – 1 saat
Drama çocukların bir grup içerisinde durum ya da olayları kendi yaşantılarından yola çıkarak, materyaller kullanarak, dramatik formlar yoluyla canlandırmalarıdır. Okul öncesinde drama çocuğun yaparak yaşayarak öğrenmesini amaçlayan, tüm gelişimlerini destekleyen, daha önceden belirlenmiş amaçları olan, olayları sözel ya da sözel olmayan iletişim yöntemleriyle ifade etmeye dayalı, içinde canlandırmaların olduğu bir etkinliktir. Öğretmenin liderliğinde uygulanan drama sürecinde ısınma, canlandırma ve değerlendirme çalışmaları yer almaktadır.
Haftalık Etkinlik saatleri:
4 yaş - 1 saat
5 yaş – 1 saat
6 yaş – 1 saat
Oryantiring etkinliği, harita yardımı ile doğada yön bulma becerisini geliştiren, zamana karşı yapılan bir spordur. Oryantiringte öğrenciler kendilerine verilen hedef için, belirlenen alan içerisinde, harita okuma metoduyla hedeflerini sırasıyla gerçekleştirmeye ve hedeflerine kısa sürede ulaşmaya çalışırlar. Öğrencilerin organizasyon ve matematiksel becerilerini geliştiren bu etkinlik, problem çözme becerilerini de ayrıca desteklemektedir.
Haftalık Etkinlik Saatleri:
6 yaş – 1 saat
5 yaş - 1 saat
Yüzme, suda yapılan ve vücuttaki tüm kasların kullanıldığı yoğun bir spordur. Vücut gelişimine olumlu katkı sağlar. Yüzme sırasında beyine daha çok oksijen gitmekte, tüm kaslar çalışmakta ve belirli derecede güç sarf edilmektedir. 4 yaşında başlayan yüzme eğitimiyle, iskelet yapısının gelişiminden beslenmeye kadar birçok olumlu katkı sağlanmaktadır. Disipline dayalı bir spor dalı olduğu için, sporda başarılı olan öğrencilerin günlük hayatlarında da aynı durum gözlenmiştir. Aynı zamanda spor yapan çocuklar, kazanma ve kaybetme gibi hayatın en önemli iki olgusunu küçük yaşlardan itibaren öğrenmektedirler. Okulumuzda yüzme etkinlikleri haftada iki etkinlik saatini içerecek biçimde blok olarak uygulanmaktadır.
Haftalık Etkinlik Saatleri:
5 yaş – 2 saat (Blok ders)
6 yaş – 2 saat (Blok ders)
Bu etkinlikte, oyunlarla birlikte değişik düzlemlerde çocukların uygun pozisyon alabilmeleri, dengede durabilmeleri, yön verme çalışmalarıyla koordinasyonlarını geliştirmeleri ve temel jimnastik hareketlerini yapabilmeleri hedeflenmektedir. Aynı zamanda kas oluşumlarının kuvvetlenmesi, esneklik kazanma ve hareket kapasitelerini arttırma temel kazanımlar arasında yer almaktadır.
Haftalık Etkinlik saatleri:
4 yaş - 1 saat
5 yaş – 1 saat
6 yaş – 1 saat