Hakkında
FMV Işık Okulları Eylül 2018 yılında aday okullar olarak Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (IB PYP) yolculuğuna başlamıştır. FMV Işık Nişantaşı, Ayazağa, Erenköy ve Ispartakule yerleşkelerinin anaokulları ve ilkokulları olmak üzere toplam 8 okulumuz büyük kararlılık ve profesyonellik göstererek IB PYP yetkilendirme ziyaretlerini Kasım 2020 tarihinde başarıyla tamamlamış ve IB PYP Dünya Okulları olarak yetkilendirilmiştir. Eylül 2023 yılında açılan FMV Florya Işık Anaokulu ve İlkokulu ise Mart 2024 tarihi itibariyle aday okul statüsündedir.
ULUSLARARASI BAKALORYA İLK YILLAR PROGRAMI (IB PYP) NEDİR?
3-12 yaşlar için tasarlanmış sorgulama temeline dayalı bu program ile çocukların anaokulu düzeyinde oyun ve sembolik keşif aracılığıyla hem sınıfta hem de dış dünyada araştıran ve sorgulayan bireyler olarak gelişmelerine odaklanır. Tüm okulların kendi zenginleştirilmiş içeriğini, ulusal müfredatı temel alarak oluşturmaları için bir çerçeve sunmaktadır. Program, bu önemli dönemde edinilen ve küçük yaştaki öğrencileri öz düzenlemeye sahip öğrenenler olmada destekleyen kilit gelişimsel becerilere odaklanmak için özgün fırsatlar sunar. Disiplinler üstü temalar, öğrencilerin kendileriyle ve etraflarındaki dünyayla ilgili giderek daha da karmaşık olan fikirleri öğrenmelerinde onlara özgün bağlamlar sunar. Böylece anaokulundaki öğrencilerimizi onların ilgi ve potansiyeli doğrultusunda hedeflerini gerçekleştirebilen, kendine güvenen bireyler olarak yetiştirerek çocuklarımızın geleceğine IŞIK tutmayı amaç ediniriz.
İlkokulda öğrencilerin hem sınıfta hem de dış dünyada araştıran, sorgulayan, etik kararlar alabilen, kültürlere karşı saygılı, uluslararası bilince sahip, çok yönlü bireyler olarak gelişmelerine odaklanır. Öğrencilere kendi adına düşünme ve öğrenme sürecini yönetmeleri öğretilir. IB PYP; öğrenme yaklaşımlarının kullanıldığı, ulusal müfredatı da temel alan bir çerçeve programı olup tüm okulların kendi zenginleştirilmiş içeriğini kullanmasına fırsat verir. Öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimleri, kavramlar aracılığıyla disiplinler üstü bağlantılar kurularak ve sorgulamaya teşvik edilerek desteklenir. Bu program ile öğrenciler araştırıp sorgulular, bağlantılar kurar, eleştirel ve dönüşümlü düşünür, birlikte çalışır, farklı bakış açılarını dikkate alır ve tüm öğrendiklerinden anlam oluşturup eyleme geçer.
ÖĞRENEN PROFİLİ ÖZELLİKLERİ
Tüm IB programlarının amacı ortak insanlık vasıflarının ve gezegeni koruma görevinin farkında olan, daha iyi ve daha barışçıl bir dünya yaratmak için çabalayan uluslararası bilince sahip hayat boyu öğrenen gençler yetiştirmektir. IB öğrenenler olarak şu özelliklere sahip olmak ve geliştirmek önemlidir:
• Araştıran-Sorgulayan
• Bilgili
• Düşünen
• İletişim Kuran
• İlkeli
• Riski Göze alan
• Açık Görüşlü
• Duyarlı
• Dengeli
• Dönüşümlü Düşünen
YAŞAM BOYU ÖĞRENME
Küresel öneme sahip altı disiplinler üstü temanın çatısı altında kurgulanan bu programda, öğrenenlerin bütün alanlardaki gelişimi hedeflenmektedir. IB öğrenenleri için öğrenme, kavram ve beceri temelli olup merak uyandıran, öğrenme sorumluluğunun kendisinde olduğu yaşam boyu öğrenmeye teşvik eden sorgulama ortamlarında gerçekleşir. Programın amacı, IB öğrenen profili özellikleri aracılığıyla ulusal değerlere sahip ve uluslararası bilinci gelişmiş bireyler yetiştirerek daha iyi bir dünya yaratmaktır.
Kaynakça: https://www.ibo.org/
Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (IB PYP Programı) ile ilgili detaylı bilgiye; www.ibo.org adresinden, ilköğretim web sitelerinden ve IB PYP koordinatörlerimizden ulaşabilirsiniz.