19.02.2018
9. sınıflar Otizm farkındalık yaratma toplum hizmeti projesi kapsamında 9 Şubat 2018 tarihinde gönüllü 9. sınıf öğrencilerimizle birlikte Şişli Tohum Otizm Vakfı'na bir gözlem gezisi düzenlenmiştir.23 Kasım 2017 tarihinde Tohum Otizm Vakfı Sürekli Eğitim Birimi Koordinatörü Deniz Yılmaz'ın 9. sınıf öğrencilerimize yönelik fiziksel ve zihinsel engelli çocuklar ve özellikle otizm sendromu ile ilgili yaptığı interaktif bir sunumun ardından 9. Sınıf Literature dersinde incelediğimiz Asperger sendromlu bir çocuğun hikayesinin anlatıldığı, yazar Mark Haddon'un 'The Curious Incident Of The Dog In The Night- time 'romanının art alan çalışması olarak gönüllü öğrencilerimizi gözlem yapmaları amacıyla Şişli Tohum Otizm Vakfı'na götürdük. Okul İdari İşler Koordinatörü Demet Uncu'nun bizi ağırladığı etkinlikte öğrencilerimiz bu deneyimden oldukça etkilendiler.Bu toplum hizmetindeki amacımız öğrencilerimizde, günümüzde gitgide önemi artan otizm farkındalığı yaratmak ve sosyal sorumluluk bilincini geliştirmektir.Toplum hizmeti çalışmamızın son ayağı olarak gönüllü öğrencilerimiz Okul Aile birliği desteği ile bir kermes düzenleyerek,elde edilen gelir ile vakıfta eğitim gören öğrencilerin ihtiyaçları olan malzemeleri karşılayacaklardır. Geziye katılan öğrencilerimizden Sude Bektaş'ın izlenimleri:
Tohum Otizm vakfina ziyaret bizim için çok keyifli ve eğitici bir gezi oldu.Bahçeye girdiğimizde hepimiz konağa hayran kaldık,malum günümüz İstanbulunda böyle yerler bulmak kolay değil.Her yerde uzun, iç karartıcı renkte binalar...Konağa girdiğimizde şahsen ben iç dizaynından çok etkilendim,dışı kadar içi de çok güzeldi ve şanslıydık ki çocukların öğretmenleriyle oyun oynama saatine denk gelmiştik böylece Otizm vakfında öğretmen olmanın zorluğuna şahit olduk, gerçekten çok sabırlı olmak gerekiyor,her çocuğa bir öğretmen eğitim veriyor çünkü her çocuğun ihtiyaçları farklı oluyor. Oyunlarını izledikten sonra okul idare işleri koordinatörü Demet Uncu bize ögretici bir konuşma yaptı.Otizmlu ailelerin ve çocukların çektiği zorlukları öğrenerek onlarla sempati yapma fırsatı bulduk,Literature dersinde okuduğumuz "The curious incident of the Dog in the Night-time"adlı kitapta otizmli karakter Christopher hakkında derin bir sohbette bulunduk.Christopher'ın özelliklerini diğer otizmli çocuklarla karşılaştırdık,Christopher'ın bize ilginç gelen özelliklerini tartıştık daha sonra kendimizi eğitim içinde bulduk.Küçük bir kız çocuğuyla öğretmeni geldi ve çocuğun merhabaya tepki vermediğini söyledi bu yüzden bizden merhaba dememizi istedi,hepimiz keyifle merhaba dedik o bir kere cevap verdi ama belki bu bile onun için bir ilerlemeydi ve ben böyle bir eğitimin içinde yer almaktan gurur duydum.Daha sonra öğretmeniyle birlikte yukarı çıktı biz de eğitim olmayan odaları gezerek sohbetimize devam ettik,her öğrencinin ayrı ihtiyaçları olduğu için masraflarının ne kadar fazla olduğu hakkında konuştuk ve Amerika'dan gelen eğitimle ilgili makaleler için çevirmene ihtiyaçları olduğunu öğrendik,biz ya da bizim okuldan birilerinin gönüllü olabileceğini düşündük.Daha sonra bizden biraz küçük olan iki tane çocuk yanımıza geldi onlarla tanıştık,biri gerçekten çok cana yakın,konuşkandı ve biraz ingilizce biliyordu Sevgi Şiranlı hocamızla ingilizce kısa bir sohbet ettiler hatta bize ingilizce şarkı söyledi.Sonra bize hazırladıkları hediyeleri gösterdiler.Üzerinde 'çok teşekkürler Işık Lisesi' yazan bir çerceve hediye ettiler.Ben bu gezinin bizim için çok iyi bir deneyim olduğunu düşünüyorum ve katılmak isteyenlerden biri olup seçildiğim için mutlu hissediyorum.'