CIS Uluslararası Okullar Birliği
Işık Okulları Ayazağa yerleşkesi Şubat 2009, Erenköy Yerleşkesi 2012, Nişantaşı Yerleşkesi 2018 tarihinde 2 yıllık bir öz değerlendirmenin ardından CIS tarafından akredite edilmiş, dünyadaki uluslararası standartlara sahip okullar arasına girmiştir.
CIS (Council of International Schools: Uluslararası Okullar Birliği) 1949 yılında kurulmuş olan, kâr amacı gütmeyen ve üyelik bazında faaliyet gösteren, uluslararası okullarla ilgili kurulmuş en büyük birliktir.
Akreditasyon Nedir?
Akreditasyon sözcüğünün sözlük anlamı ‘denklik’tir. CIS’in sunduğu akreditasyon hizmeti bağlamında denklik dünyanın çeşitli yerlerinde bulunan okulların belirli bir kalitede eğitim verdiğinin CIS gibi yetkili ve saygın bir kuruluş tarafından onaylanmasını içerir.
Akreditasyonun Amacı Nedir?
• Okulun eğitim-öğretimin tüm aşamalarında mükemmellik arayışı içinde olmasını sağlamak;
• Okulun açık bir şekilde belirlenmiş hedefler standartlar doğrultusunda yüksek kaliteli bir eğitim öğretim programı sunmasını garanti altına almak;
• Okul toplumunun sürekli gelişimi için güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmesini sağlamaktır.
Amacımız öğrencilerimize, hayatlarını küresel bir vatandaş olarak sürdürmeleri için gerekli olan bilgi ve becerileri vermek ve yüksek kalitede uluslararası eğitim standartlarına ulaşmaktır. CIS tarafından akredite edilmiş okullar olarak,
• Misyonumuzda, politikalarımızda, sözleşmelerimizde ve tanıtım materyallerimizde belirtilen sözleri yerine getirerek;
• Mükemmellik için çabalayarak;
• Öğrencilerimizin ve diğerlerinin eğitimi, güvenliği ve refahının çok önemli olduğu bir değer kültürünü besleyerek;
• Yürürlükteki yasa ve yönetmeliklere uyarak;
• Tüm bireylerin, grupların ve kültürlerin haysiyetine ve eşitliğine saygı duyarakk;
• Ve küresel vatandaşlığı teşvik ederek CIS Etik Kurallarını takip ederiz.
Akreditasyonun Kuruma ve Kurumun Öğrencilerine Sağladığı Yararlar Nelerdir?
• Bir okulun akreditasyon almış olması, yurt içindeki ve yurt dışındaki kişilere, eğitim kurumlarına ve üniversitelere okulla ilgili son derece olumlu bir mesaj verir;
• Okulun tüm yönleri yüksek standartları uyarlanmış olur;
• Akreditasyon süreci okulun çeşitli bölümleri arasındaki uyumu ve iletişimi kuvvetlendirir;
• Okul dışındaki bir kurul tarafından yapılan bu nesnel değerlendirme bir çok yararlı ve yapıcı öneri doğurur;
• Akreditasyon süreci okulun dünyadaki diğer okullar ile iletişim kurmasına fırsat sağlar;
• Akreditasyon sürecinin bir parçası olan öz-değerlendirme çalışması ve yapılan inceleme ziyaretleri sonrasında CIS’in okula sunduğu raporlar sonucunda okul ileriye dönük planlar hazırlayabilir;
• Akreditasyon süreci uyarınca titizlikle hazırlanan öz-değerlendirme raporu okulun gelişimine çok önemli bir katkı sağlar;
• Okulun tüm yönleri ile ilgili bilgiler bilgisayar (dijital) ortamında kayıt altında tutulur;
• Okul toplumunun üyeleri eksik ve zayıf noktalarının farkına varır ve bunları düzeltme konusunda sürekli bir çaba içerisine girer;
• Kurumdaki herkes kendini ve kurumu sorgular ve değerlendirir.
Kaynakça: https://www.cois.org/about-cis