Etkinlikler
-
"Kadınların Işığında" Konseri 2018
08.03.2018"Kadınların Işığında" Konseri 2018 -
"Kadınların Işığında" Konseri 2018
08.03.2018"Kadınların Işığında" Konseri 2018 -
11. Sınıflar Notre Dame De Paris Tiyatro Etkinliği
08.03.201811. Sınıflar Notre Dame De Paris Tiyatro Etkinliği -
İstanbul Sessizler Spor Kulübü Toplum Hizmeti Projesi
08.03.2018Okulumuz 9. sınıf öğrencileri, "Toplum Hizmeti" çalışmaları kapsamında, kendi yaptıkları yiyeceklerin satışından elde ettikleri gelirle İstanbul Sessizler Spor Kulübüne destek olmuşlardır. Aynı zamanda kulüp oyuncuları ve yöneticileriyle bir araya gelerek onlarla bir söyleşi gerçekleştiren öğrenciler, işitme engellilerin karşılaştıkları sorunlar ve kullandıkları işaret dili hakkında da bilgi edinmişlerdir. -
Kitap Söyleşileri: Okuduğumuz Kitapları Paylaşıyoruz
08.03.2018Kitap Söyleşileri: Okuduğumuz Kitapları Paylaşıyoruz -
11. Sınıflarla birlikte Yeditepe Üniversitesi'ni ziyaret ettik.
07.03.201811. Sınıflarla birlikte Yeditepe Üniversitesi'ni ziyaret ettik. -
Ortaokul Velilerine Yönelik Tanıtım Etkinliği
07.03.2018Ortaokul Velilerine Yönelik Tanıtım Etkinliği -
Şişli İlçesi Okulları Arası İstiklal Marşı'nı Güzel Okuma Yarışması
07.03.2018Şişli İlçesi Okulları Arası İstiklal Marşı'nı Güzel Okuma Yarışması -
10. Sınıflar İSKİ gezisi
06.03.201810. Sınıflar İSKİ gezisi -
IB DP Öğrencileri ve Sanat
06.03.2018IB DP Öğrencileri ve Sanat -
Year 4 Presentations about Natural Resources
05.03.2018The importance of natural resources in our daily lives can not be denied. Nor can our waste and squander of them through thoughtless use and habits. This was the topic of discussion on Monday 26th of February when Grade 2, 3 and 4 students came together in Muvaffak Benderli Salonu. After much careful research Yağız Aras Gözcü (4A), Deniz İpek Zeynioğlu (4A), Deniz Gürsoy (4B) and Zeynep Eşkinat (4C) presented their findings to a very interested audience. Aras spoke about the importance of water and how human activity pollutes and endangers this. Deniz İpek told us about Natural Gas; it's origins, it's importance in our everyday lives and the importance of using this resource wisely because it is a non-renewable source of energy. Deniz continued on this theme by talking about both renewable and non-renewable natural resources. He commented on their countries of origin and how human activity impacts them. He suggested ways in which we might change our habits to preserve some of these precious resources. Zeynep told us about Energy. She told us how it was an integral part of our everyday lives. She explained about the renewable and non-renewable sources of energy and how we waste it. She finished by suggesting ways we might change our habits to save energy. Finally, everyone watched a short presentation on how to save trees by the simple act of changing how much paper towel we use to dry our hands. -
FMV ÖZEL AYAZAĞA IŞIK LİSESİ VE FEN LİSESİ BİLİM VE TEKNOLOJİ BULUŞMALARI DOÇ. DR. DENİZ YÜRET İLE DEVAM EDİYOR
03.03.2018"Bilim ve Teknoloji Buluşmaları" serisinin yedinci buluşmasında Koç Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden Doç. Dr. Deniz Yüret, "Bilgisayarlarda Derin Öğrenme Devrimi" sunumu ile FMV Ayazağa Işık Lisesi ve Fen Lisesi öğrencileri ile bir araya geldi. Deniz Bey, son 5-6 yılda teknolojiyi derinden etkileyen, dünya ekonomisinde önemi gittikçe artan yapay zekâ teknolojileri hakkında bilgiler verdi. 1950'li yıllardan beri devam eden yapay zekâ çalışmalarının, içinde bulunduğumuz son dönemde derin öğrenme tekniklerinin gelişmesiyle daha önce yapılamayan birçok problemin çözülmesini sağlamaya başladığını ifade ederek dünyanın dev teknoloji şirketlerinin yapay zekâ laboratuvarları kurduğunun ve bu alana çok büyük yatırımlar yaptığının altını çizmiştir. Derin Öğrenme Devrimi'nin (Deep Learning Revolution) günümüze kadar geçirdiği aşamaları özetleyen Sayın Yüret, 2012 yılında görüntü analizi üzerine çalışan bilim adamlarının dünya çapında düzenlediği Image Net Yarışması'nda Toronto ekibi tarafından oluşturulan programa değinmiştir. Makinenin öğrenmesinde elle hazırlanmış ve işaretlenmiş yaklaşık 1 milyon kadar görsel içinde bulunan objelerin öğrenilmesini amaçlayan program ile hata oranının %15'lere kadar indirildiğini ve yapay sinir ağlarını geliştirme hız ve metotlarının değiştiğini örneklerle açıklamıştır. Yapay Öğrenme Teknolojileri, Öğrenme Algoritmaları, Machine Learning, Deep Learning kavramları hakkında öğrencilerimize verdiği örneklerle, hayatımıza hızlı bir biçimde etki eden sesli komutlar ile makinelerin kontrolünün, insanlarla yarışan oyun robotlarının, hızlı bir biçimde öğrenen yapay zekâ programlarının sonuçları olduğuna değinen Sayın Yüret, konuşmasına başlamadan önce programladığı yapay zekâ Julia'nın bir saat içerisinde neler öğrenebildiğini de öğrencilerimize göstererek konuşmasını etkileyici bir biçimde tamamlamıştır.