Haberler
-
Tabletli Eğitimde Samsung ve FMV Işık Okulları İş Birliği
13.12.2018"Samsung School" Dünyada Altıncı, Türkiye'de İlk Kez FMV Işık Okulları'nda! Samsung Electronics ve FMV Işık Okulları arasında yapılan iş birliği sonucunda ilk pilot derslik FMV Işık Okulları Nişantaşı Kampüsü'nde kuruldu. Dünya genelinde şu anda 27 ülkede yürütülen uygulamada FMV Işık Okulları 6. Okul olarak Türkiye'yi temsil ediyor. Tablet destekli eğitime geçerken bünyesinde özel bir Eğitim Teknolojileri Birimi kuran ve öğrenci, öğretmen ve personeline 1.100 adet tablet dağıtan FMV Işık Okulları, aynı zamanda Samsung'un geliştirdiği yeni sınıf yönetim yazılımı "Samsung School" un Türkiye'deki ilk uygulayıcısı oldu. Pilot uygulama için seçilen FMV Işık Okulları Nişantaşı Kampüsü'nde kurulan "Samsung School" interaktif bir ders ortamı sağlarken, öğrencilerin ders konularına ilgilerini yoğunlaştırarak derslerin verimliliğini arttırmayı ve öğretmenlerin de ders takibini kolaylaştırmayı hedefliyor. İstanbul, Nisan 2013 – Samsung Electronics Türkiye ve FMV Işık Okulları arasında yapılan iş birliği çerçevesinde interaktif ve akıllı eğitim platformunun temelleri atılıyor. Proje kapsamında, FMV Işık Okulları'nın tüm kampüslerinde, toplam 718 öğrenci ve 206 öğretmenin hizmetine sunulan tabletlerle, tamamen entegre ve bire bir öğrenmeye dayalı, daha eğlenceli ve daha etkili bir interaktif öğrenme ortamı yaratılıyor. Platform, GALAXY Note 10.1tablet bilgisayar ve 65 inç interaktif tahta da dâhil olmak üzere, Samsung'un en güncel teknolojilerini içeriyor. Samsung'un, FMV Işık Okulları'nda dersliklere getirdiği "Samsung School", öğretmenlere içerik ve ekran paylaşımı sağlayabilme ve eş zamanlı grup aktiviteleri organize etme olanağı sunmanın yanı sıra; öğrencilerin ders materyallerine, dersler ve okulla ilgili bilgilere ve forumlara erişmelerini mümkün kılıyor. "Samsung School"; yoklama, öğrenci geri bildirimi, not gibi verilerin girişinin yanı sıra raporlama, uygulama/ içerik kütüphanesi ve kolay dosya/ekran paylaşımı sayesinde öğrencilerin eşzamanlı kontrollerinin sağlanmasını da olanaklı kılıyor. Samsung Electronics Türkiye Cep Telefonları ve Tabletler Direktörü Selçuk Mirza konuyla ilgili açıklamasında; "FMV Işık Okulları iş birliği ile gerçekleştirdiğimiz bu proje, Samsung'un, geleceğin sınıfını yaratma konusundaki yatırımlarının bir göstergesidir. Teknolojik altyapıya sahip bu yenilikçi çözüm sayesinde eğitimcilerin çok daha interaktif, ilgi çekici, eğlenceli ve mobil bir ders işleme olanağı bulacaklarına ve öğrencilerin ise, motivasyonlarını ve performanslarını yükselteceklerine inanıyoruz. Samsung olarak geleceğin eğitim metotlarının şekillenmesine yönelik geliştirdiğimiz teknolojik ve yenilikçi çözümleri yaygınlaştırmaya devam edeceğiz"dedi. Tabletli eğitime geçerken bilişim teknolojilerinin küreselleşen dünyada eğitim-öğretim sürecine katkısının inkar edilemez olduğunu belirten FMVIşık Okulları Bilgi İşlem Yöneticisi Candan Asal şunları söyledi: "FMV Işık Okulları , 127 yıllık eğitim tecrübesini sürekli ilklere imza atarak sürdürüyor. Günümüz eğitim dinamiklerinde tablet destekli eğitim, küreselleşen dünyaya entegre olup, her türlü bilgiye ulaşmayı sağlıyor. Feyziye Mektepleri Vakfı, global yazılım deneyimini de göz önünde bulundurarak bu projeyi Samsung'la yürütmeyi tercih etti. Aynı zamanda Samsung'un geliştirdiği yeni ve gelişkin sınıf yazılımı 'Samsung School'un da Türkiye'deki ilk uygulayıcısı oldu. Tablet destekli eğitimle küreselleşen dünyaya entegre olup her türlü bilgiye ulaşmayı ve Türk eğitimine katma değer sağlamayı amaçlayan FMV Işık Okulları, buradaki tecrübesini yaygınlaştırarak diğer okullarla da bilgi paylaşımı içinde olmayı hedefliyor." FMV Işık Okulları, 2012-2013 dönemi itibariyle her yıl orta ve lise kademelerinin ilk sınıfları olan; 5, 9 ve lise hazırlık seviyesi öğrencilerine verilecek tabletlerle akıllı okul projesini geliştirmeye devam ederek, dördüncü yılın sonunda tüm orta-lise kademesindeki öğrencilerini tablet bilgisayarlarıyla derslere girecek hale getirmeyi hedefliyor. Proje kapsamında kütüphane, ölçme değerlendirme, eğitim teknolojileri gibi eğitime destek veren diğer birimlerin çalışanları da tabletli eğitim süreci ve planlaması içerisinde aktif olarak yer alacak. 27 ülke arasındaki ilk Türk pilot okul Samsung Electronics'in "Samsung School" yazılımını geliştirmek amacı ile dünya genelinde 27 ülkede seçtiği okullar arasında olan FMV Işık Okulları dünya genelinde uygulamanın yürütüldüğü 6. okul olarak, tabletli eğitime geçerken bünyesinde bir Eğitim Teknolojileri Birimi de kurdu. FMV Işık Okulları, Samsung Electronics'in Türkiye'deki ilk partner okulu olarak altyapı ve planlama aşamasını tamamlayıp demo sınıflarıyla testlerine başlayarak, uygulamaya ilişkin birçok okula da danışmanlık yapıyor. Samsung School'un içeriğinde neler bulunuyor? Samsung School, öğretmenlerin interaktif ve ilgi çekici bir öğrenme ortamı yaratmasına yardımcı olan üç entegre sistem sunuyor: İnteraktif Yönetim Çözümü – Ders sırasında kullanılmak üzere geliştirilen bu çözüm, öğretmenlere; öğrencilere ders içeriklerini kolaylıkla iletebilme, öğretmen ekranını veya herhangi bir öğrencinin ekranını sınıfla paylaşma imkânı sunuyor. Bu çözüm sayesinde öğretmenler; grup etkinliklerini organize edebiliyor, hazırladıkları soru ve cevapları öğrencilere ulaştırabiliyor, testler veya kısa anketler yapabiliyor ve öğrencilerin ekranlarını kilitleyerek sınıfın dikkatini istedikleri zaman kendilerine çekebiliyorlar. Eğitim Yönetim Sistemi – Öğretmenlerin öğrencilere; elektronik ders kitaplarının, öğretici uygulamaların ve ders programlarının yanı sıra okulun yapmış olduğu duyuruları ve ders dışı etkinliklerle ilgili bilgileri ulaştırmalarını sağlıyor. Öğrenciler tüm bu içeriklere istedikleri zaman ulaşabiliyorlar. Öğrenci Bilgi Sistemi – Öğretmenler öğrencilerin; genel bilgilerini, derse katılımını, ve not bilgilerini takip edebiliyorlar. Gerçek defter deneyimi "Samsung Okul" projeleri, gelişmiş S Pen teknolojisine sahip olan Samsung'un Android işletim sistemli GALAXY Note 10.1 tableti ile birlikte yürütülüyor. S Pen sayesinde tablet bilgisayarın 10.1 inç ekranına bir kalem ve kağıdın işlevselliğinde ve hassasiyetinde yazı yazılabiliyor. Öğretmenler, akıllı tahta için hazırladığı ve kullandığı tüm içerikleri, sunum, ses, video, e-kitap vb. tüm materyalleri öğrencilerinin tabletleriyle anında paylaşabilecekler. Öğrenciler, öğretmenlerinin kendileriyle paylaştığı ya da internet üzerinden alabilecekleri içerikler ile çalışabilecek, sunumlar ve e-kitaplar üzerinde notlar alabilecek ve tüm içeriklerine tabletleri sayesinde istedikleri yerden erişebilecekler. Öğretmenler, ders içerisinde anlık olarak soru sorabilecek ya da sınavlar düzenleyerek yanıtları belirlediği sürenin sonunda anında alabilecekler. Öğretmenler, mesaj ve ödev yollayıp öğrencilerin tabletlerini ders içerisinde yönetebilecek, yoklamayı dijital olarak alabilecek ve tüm ders materyallerine anlık olarak tabletlerinden ulaşabilecekler. Öğretmenler, dersi anlatırken sınıf içerisinde kablosuz görüntü aktarım teknolojisi sayesinde, tabletlerini akıllı tahta gibi kullanarak sınıf içerisinde belli bir yere bağlı kalmaksızın ders anlatabilecekler. Öğrenci ve öğretmenler okul kütüphanesindeki dijital ortama geçirilmiş kitapları tabletlerinden okuyabilecekler. Öğrenciler okula geldiklerinde onları 'okul ekranı' karşılayacak. Okulda kullanabileceği uygulamalar dışında, kademeli güvenlik sistemi okul içerisinde öğrencilerin istediği her siteye erişmesini engelleyecek. Herkes demo sınıflardan yararlanabilecek Herkesin tabletli eğitim olanaklarından yararlanabilmesi için kampüslerinde, içerisinde öğrenci ve öğretmen tabletleriyle etkileşimli akıllı tahta bulunan demo sınıflar oluşturan FMV Işık Okulları, tüm öğretmenlerine önceden randevu alarak sınıflarıyla birlikte bu teknolojik ortamda ders yapabilme imkanı da sunuyor. Öğretmenlere tabletli eğitimin sunduğu olanaklar ve yeniliklere ilişkin her hafta düzenli eğitim verileceği FMV Işık Okulları'nda, Eğitim Teknoloji Birimi'nin okul öğrencilerinden oluşturacağı S -Tech ekipler ise diğer öğrencilere destek veriyor olacaklar. -
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız Kutlu Olsun.
13.12.2018 -
Kariyer ve Meslekler Sempozyumu- Sadık Gültekin
13.12.2018Sempozyum Eğitim Uzmanı ve Vatan Gazetesi Eğitim Yazarı Sayın Sadık GÜLTEKİN'in "Kariyer ve Meslek Seçimi" açılış konuşması ile başlayacak olup, sonrasında ise sektörlerinde söz sahibi olmuş 31 farklı çalışan ve akademisyen tarafından meslek tanıtımları FMV Işık Okulları Erenköy Kampüsü'nde gerçekleştirilecektir. 23 / 04 / 2013 -
Işığımızı Paylaştık...
13.12.2018Birkaç ay önce, Babaeski Nadırlı köyü Mehmet Fevzi ÖZDEMİR İlköğretim Okulu Müdüründen bir yardım çağrısı aldık. Okullarında kırtasiye ve teknoloji açısından eksikler vardı. Öğretmenler kendi aralarında topladıkları paralarla okuldaki eksikleri ellerinden geldiğince kapatmaya uğraşmışlar ama başa çıkamamışlardı. Ayazağa Işık Lisesi öğrencilerinden bu eksikliklerin giderilmesi için yardım istiyorlardı. Bu çağrıyı yanıtsız bırakamazdık ve hemen işe koyulduk. 11. sınıf öğrencilerimizle önce ne yapabileceğimizi sorguladık, düşündük, görev dağılımı yaptık. Haftanın üç günü öğrencilerimiz,evde yaptıkları yiyecekleri okulda arkadaşlarına sattılar. Öyle bir organize olmuşlardı ki kimi yiyecek getirme işini dönüşümlü olarak gerçekleştirirken, kimi de standlarda satış yapma işini üstlenmişti. Yiyecek satışı yapan öğrencilere diğer arkadaşları, idarecilerimiz ve öğretmenlerimiz de yiyecek alarak destek verdiler. Bunun dışında gönüllüöğrencilerimiz EYP Kulübüyle işbirliği yaparak kulüp saatinde sinema gösterimi gerçekleştirdiler. Sinema saatinde öğrencilere patlamış mısır satarak elde ettikleri parayı köy okulundaki kardeşleri için ayırdılar. "IŞIK"lı olmak aile olmayı, birbirimize destek olmayı, sorumluluğu paylaşmayı da beraberinde getiriyordu, tam da bu nedenle bir katkı da matematik bölümünden geldi öğrencilerimize. ' Pi Günü 'nde yaptıkları yiyeceklerden elde ettikleri geliri bağışlayarak, projemize katkıda bulundular. 17 Nisan... Heyecanlıydık... Bu gün köy okuluna gidilecek, öğrencilerimiz küçük kardeşlerini sevindirecek, onlara "IŞIK" olacaklardı... Kolilerimiz hazırdı. Okul Müdürümüz Sayın Ömer Orhan'ın büyük desteğiyle satın almış olduğumuzbir dizüstü bilgisayar, bir fotokopi makinesi, bir yazıcı, bir projeksiyon makinesi ve perdesi, kırtasiye malzemelerimiz, küçük kardeşleri olan öğrencilerimizin kardeşleriyle seçip belirledikleri film DVD leri, oynayacakları toplar, kolilerin içinde kurdelelerle süslenmiş durumda, minik ellere ulaşmayı bekliyordu. Öğrencilerimiz büyük bir heyecanla topladıkları yardımları bizi götürecek otobüse bizzat kendileri taşıdılar. 3 saatlik bir yolculuktan sonra otobüsümüzden köy okulu göründüğünde, öğrencilerin koşarak okulun bahçesine bizi karşılamaya çıktıklarını gördük. Sıcacık gelen "Hoşgeldiniz" sesleri arasında okula girdik. Öğrencilerimiz kolileri teslim ettikten sonra okulu gezdiler. Okulun fiziksel koşullarının ve kütüphanesindeki kitap sayısının yetersizliği karşısında çok üzüldüler. Minik kardeşleriyle yakından ilgilendiler, sınıflarına girip onlarla oturdular, bahçede birlikte oynadılar. Bir saat sonra hepsinin, Hazal ablası, Sinan ağabeyi, İdil ablası, Mert ağabeyi, İrem ablası, Engin ağabeyi, Dilay ablası, Efe ağabeyi olmuşlardı. Veda vakti geldi... Ayrılamadı öğrencilerimiz küçük kardeşlerinden, veda uzadı da uzadı... Sarıldılar, başlarını okşadılar, öptüler... Tekrar geleceklerine dair söz almadan ellerini bırakmadı minik eller... Otobüsün camından dakikalarca el salladılar... Alkışlarla uğurlandı ' IŞIK' lı gençler... " IŞIK" larını paylaşmanın ve çoğaltmanın mutluluğuyla, "İYİ İNSAN" olmanın gururuyla. Çiğdem KORBEK Felsefe Öğretmeni İlk defa bir yardımı kendimiz gidip yerine ulaştırdık. Oraya gidip, yardımı yaptığımız okulu ve öğrencileri görmek gerçekten çok farklı bir duyguydu. O an keşke daha fazlasını yapabilseydik diye düşündüm. Arkadaşlarımla daha fazla yardımlar yapmaya da karar verdik dönüş yolunda. Okuldaki öğrencilerin mutluluğu, gözlerindeki parıltı hepimizi çok etkiledi. Herkesin yardımı yaptığımız andaki mutluluğu yaşamasını isterim. Tabi ki yardım faaliyetlerine daha çok zaman ayrılmasını da. Neil LEVİ 11- D sınıfı öğrencisi Babaeski Nadırlı Köyü İlköğretim Okuluna yaptığımız yardım bana çok şey kattı. Oradaki çocuklarla oynadığımız oyunlar, sohbetlerimiz, öğretmenlerle yaptığımız söyleşiler gerçekten çok keyifliydi. En güzeli de çocukların gözlerindeki mutluluğu görmekti. Onlar ' çok 'un ne olduğunu bilmedikleri için sahip olduklarıyla mutluydular. Bu bana ne kadar gereksiz şeylere üzüldüğümü hatırlattı ve pişmanlık duydum. Oysa ne kadar çok olanağa sahipmişim. İdil KOP 11- A sınıfı öğrencisi Okula gittiğimizde inanılmaz güler yüzlü insanlarla karşılandık. Okulda ana sınıfından 8. sınıfa kadar öğrenci vardı ama sınıf sayıları çok azdı. Aslında okulun konumu çok iyi olmasına karşın, yardım almada zorlandıkları için yetersiz koşullar altında eğitim yapıyorlardı. Öğretmenlerinin fedakarlığı, öğretme isteği, modern düşünce yapıları ve öğrencilere karşı bilinçli davranışları okulun ayakta durmasını sağlıyordu sanırım. Çok sıcak karşılandık, birlikte yemek yedik, öğrencilerle kalan vaktimizi geçirdik. Etrafı gezip köyün ilk taş binadan yapılan eski okulunu gördük. Çocuklarla bahçede oyunlar oynadık, futbol, voleybol, sek sek, misket oynayarak onları mutlu etmeye çalıştık. Artık geri dönme vakti gelmişti ama ben hiç ayrılmak istemiyordum. Bütün çocuklar ellerimizden tutup ' tekrar gelecek misiniz? ' diye soruyorlardı. Umarım onları tekrar görme ve bir gün biz de onları okulumuzda ağırlama olanağı buluruz. İrem ERDURAN 11- A sınıfı öğrencisi Yardım yapacağımız okul için çalışmalarımızı çok önceden başlatmıştık. Yeterli parayı toplayınca ihtiyaçları olan malzemeleri okul müdürümüzün yardımıyla satın aldık. 17 Nisan günü okula ulaştığımızda öğrencilerin büyük coşkusuyla karşılandık. Okulu gezip onlarla vakit geçirdik, oyunlar oynadık. Birilerine yardım etmek özellikle minik kalpleri mutlu etmek beni çok fazla mutlu ediyor. Onların koşullarını görünce aslında ne kadar iyi olanaklara sahip olduğumuzu daha iyi anladım. Mutlu olmak için paylaşmayı bilmek gerekiyor. Okulumuzda sosyal sorumluluk bilincinin bize iyi verildiğini düşünüyorum, sahip olduğumuz değerlerle de gurur duyuyorum. Sena YURTTUTMUŞ 11- D sınıfı öğrencisi O gün hepimiz için çok güzel bir gündü. Yardım toplamayı başarmış ve okula ulaştırmıştık. Küçük kardeşlerimiz bizden biz onlardan ayrılmak istemedik. Hem onları mutlu ettik hem biz çok mutlu olduk. Sadece o gün onlarla olmayıp tekrar geleceğimize dair söz verip onlardan ayrılmak zorunda kaldık. Paylaşmıştık emeğimizi, duygularımızı, yardımlarımızı. Bizden daha mutlu kim olabilirdi ki… Hazal DİRİL 11- E sınıfı öğrencisi Yardım ettiğimiz köy okulundaki çocukları çok sevdim. Hepsi o kadar mutlu, tatlı ve cana yakındılar ki, beraber çok güzel vakit geçirdik. Ayrılırken de bir o kadar hüzünlendik. Yaşadıkları köy o kadar güzeldi ki, kıskanmadım değil. Tekrar onlarla vakit geçirmek isterim, kardeşim oldular onlar benim. O şartlar içindeki mutlulukları şaşırtıcıydı doğrusu. Ben okulumuzdaki herkesin yardım faaliyetlerinde gönüllü olmasını istiyorum. Bir çocuğun mutlu olmasını sağlamak kadar güzel bir şey var mı?... Ayşe Beyza KUZUOĞLU 11- B sınıfı öğrencisi Açıkçası bu ziyareteen başından beri bir yardım ziyareti olarak bakmadım. Çünkü yardım denilince insanda bir acıma duygusu ortaya çıkıyor. Ben daha çok imkanlarımızı paylaşmak olarak görüyorum. Bu gezimizden sonra da artık oradakiler benim için herhangi bir kişiden öte birer kardeş gibi oldu ve eminim ki o öğrencilerin samimiyetle gülümsemeleriyle ve içten davranışlarıylakarşılaşan diğer arkadaşlarım da aynı şeyleri düşünüyor. Bizim bu kadar imkanımız varken onlar neden bu imkanlardan mahrum kalsınlar? Ya da biz onlarla imkanlarımızı paylaşabilecek durumdayken neden sadece kendimizi düşünelim? Bence herkes bu soruları samimi bir şekilde kendisine sorarsa daha paylaşımcı olabiliriz. Hamdi Kerem KÜÇÜKENGİN 11- B sınıfı öğrencisi -
RCIMUN (Robert College International Model United Nations)
13.12.2018FMV Özel Ayazağa Işık Lisesi MUN Kulübü öğrencileri 2-6 Nisan 2013 tarihleri arasında İstanbul Amerikan Robert Lisesi'nde bu yıl 7.si düzenlenen RCIMUN Konferansında okulumuzu başarı ile temsil etmişlerdir.Hem tecrübeli hem de MUN Kulübünün yeni öğrencilerinden oluşan delegasyonumuz Suudi Arabistan'ı temsilen beş farklı komitede'de verimli çalışmalar sergilemişlerdir.Delegasyon üyelerinden Hakan TUNÇ (İnsan Hakları Komitesi) ve Kerim SERTTÜRK (Silahsızlanma Komitesi) komitelerinde yeterli desteği alarak Baş Müzakereci konumuna gelmişlerdir. -
"Spectrum Of Education 2"
13.12.2018"Spectrum Of Education 2" 15 ülkeden 50'ye yakın konuğumuzu 24 Nisan 2013 Çarşamba günü okulumuzda karşıladık. "Spectrum Of Education 2" 25 Nisan 2013 programında öğrencilerimiz, gelen konuk ülkelerin tanıtımını yapan sunumları gerçekleştirdiler. Tanıtım sunumlarının ardından Jamua MURTHI, Anna Maria HAAS, Elena KSENOFONTOVA, Marina LOGAN, Biljana BANJAC, Jonny Viana BORGES, sunumlarını gerçekleştirdiler. -
FMV Işık Okulları 8. Okullararası Satranç Turnuvası Başlıyor
13.12.2018Anaokulundan üniversiteye satranç tutkunu 1500 öğrenci, Feyziye Mektepleri Vakfı Işık Okulları'nın 3-5 Mayıs 2013tarihlerinde düzenlediği 8. Okullararası Satranç Turnuvası'nda bir araya geliyor Planlı hareket etme, strateji kurabilme, doğru ve çabuk karar verebilme, konsantre olabilme, takım ruhunu pekiştirme gibi temel nitelikleri pekiştiren satranç sporunu, anaokulundan başlayarak tüm çocuklara sevdirmeyi amaçlayan FMV Işık Okulları, 8.'sini düzenlediği Okullararası Satranç Turnuvası'nı bu yıl 3-5 Mayıs tarihlerinde gerçekleştiriyor. Türkiye'de yapılan en kapsamlı ve yüksek katılımlı okullararası satranç turnuvası özelliğini taşıyan etkinlikte; minikler kategorisinde 43 takımdan 129, küçükler kategorisinde 110 takımdan 550, yıldızlar kategorisinde 58 takımdan 290, gençler kategorisinde ise toplam 255 oyuncu karşı karşıya gelecek. Türkiye genelindeki üniversiteler ise turnuvaya 56 takım ve 280 oyuncuyla katılıyor. Okullarımızın ev sahipliği yaptığı, küçükten büyüğe 1.500 öğrencinin kıyasıya rekabetine sahne olacak bu büyük şöleninin açılış töreninde, sizleri de aramızdan görmekten mutluluk duyarız. AçılışTöreni : FMV Işık Okulları Ayazağa Kampüsü Dr. Özge Özge Sezerman Spor Salonu Saat: 10.30 -
100 Yıllık Okullar 11. Spor Şöleni Başlıyor
13.12.2018 -
Anneler Günü Mesajı
13.12.2018 -
Sanko 2. Gençlik Eğitim Forumu'na Katıldık
13.12.20183- 7 Mayıs tarihleri arasında EYP Kulübü öğrencilerimizle Gaziantep SANKO Okulları'nın düzenlediği 2. SANKO Gençlik Eğitim Forumu'na katıldık. Konferansta öğrencilerimizden 6 tanesi delege olarak, İdil Kop ve Yiğit Efe Dalyan adlı öğrencilerimiz komite başkanı olarak görev yaptılar. İlk gün oryantasyon oyunları oynayarak diğer okullardan gelen öğrencilerle tanışıp kaynaştılar, grup olarak yapacakları çalışmada ekip olmanın ilk adımlarını attılar. İkinci ve üçüncü gün komite çalışmalarında komite konularını detaylı bir şekilde incelediler, tartıştılar, birbirlerinin düşüncelerini dinleyerek çözüm için öneriler geliştirip, komitelerinin çözüm taslaklarını hazırladılar. Son gün genel kurulda komitelerinin taslağının diğer komitelerden geçer oy alıp almayacağının heyecanı içinde genel kurula başladılar. Genel kurulda öğrencilerimizden bazıları komitesinin açılış veya kapanış konuşması, bazıları da komitesine yönelecek olan soruları cevaplamada sözcülük görevini üstlendiler. Öğrencilerimiz konferans süresince yapılan organizasyonlarla, Gaziantep'in kültürünü tanıma olanağı da buldular. Gerek yapısal kompleksi gerekse içinde yer alan eserleri açısından dünyanın en önemli müzeleri arasında yer alan Gaziantep Zeugma Mozaik Müzesini, Bakırcılar çarşısını, Gaziantep kalesini, hanlarını, Baharatçılar çarşısını, tarihi binalarını ve Gaziantep evlerini gördüler, Gaziantep'in geleneksel yemekleri ve tatlarını tanıdılar. Bu konferansta görevli olan SANKO Okulları'nın öğrenci ve öğretmelerinin inanılmaz konukseverliğiyle konferanstan mutlu ayrıldılar. Ayrıca, Avrupa Gençlik Parlamentosu kapsamında yapılan bu konferanslarda, dünyayı ve ülkemizi ilgilendiren konularda farkındalık yaratmak, gençleri dünyamızın ve ülkemizin geleceğine katkıda bulunmak üzere motive etmek, kültürler arası diyaloğu, düşünce ve yöntemlerin farklılığını desteklemek, gençliğin kişisel becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunmak, özgüvenlerini geliştirmek gibi kazanımlar hedeflenmektedir. Öğrencilerimizde konferans esnasında ve sonrasında bu kazanımları görmek biz öğretmenler için mutluluk vericidir. Türkiye'nin değişik illerinde yapılan bu konferanslara katılmamız için destek veren Feyziye Mektepleri Vakfı yöneticilerine, Okul Müdürümüz Sayın Ömer Orhan'a, okul idarecilerimize ve öğrencilerimizin konferans sonrası ders eksikliklerini kapatmak için yardımcı olan tüm öğretmenlerimize çok teşekkür ederim. Çiğdem KORBEK EYP Kulübü Danışman Öğretmeni SAGEF benim için çok güzel ve iyi bir deneyim oldu. Benim 2. konferansımdı ve bana çok şey kattı. Bu konferansta konuyu anlamak ve çözüm getirebilmek için çok çalıştım, hem çalıştım hem de eğlendim diyebilirim. Hepimiz birlikte çözümler ürettik araştırdığımız konuda, bizim yaşımızdakiler için bu büyük bir başarı bence. Ayrıca Gaziantep'i, yemeklerini, insanlarını çok sevdim. Hepsi çok misafirperverdi ve bizi çok iyi ağırladılar. Sonuç olarak gerek oryantasyon oyunları olsun gerek elbirliğiyle ürettiğimiz çözümler olsun, gerekse bu süreçte edindiğimiz güzel dostluklar olsun iyi ki bu konferansta bulunmuşum diyorum, konferansa gitmemizi sağlayan okul müdürümüze ve öğretmenimize teşekkür ederim. Derin ATALKIN 9- A sınıfı öğrencisi Ben bu konferansla özgüvenimi geliştirdim, çünkü genelde düşüncelerimi kolay kolay ifade edemem, utangaç bir yapım var. Gerek komite başkanım gerekse orada edindiğim arkadaşlarım bana güven ve cesaret verdiler. Özgüvenim o kadar iyiydi ki komitemin açılış konuşmasını yaptım, o kadar kişinin ve protokolün olduğu bir toplantıda konuşmayı başarabildim. Konferansı yönetenler de konferans ta çok kaliteliydi bana göre. Gaziantep'in tarihi ve turistik yerlerini görme imkânımız oldu, bu bize Coğrafya ve Tarih derslerinde faydalı olacaktır diye düşünüyorum, yemekleri de bir o kadar güzeldi. Benim için unutulmaz bir deneyim oldu, okuluma çok teşekkür ederim,bu konferansla birlikte özgüvenimi geliştirme, bilgilerime yenilerini ekleme ve güzel bir deneyim yaşama imkânı sağladığı için. Defne ÇAKIM 9- B sınıfı öğrencisi EYP kulübüne girme sebebim bana kazandıracağı hem kişisel hem de akademik becerilerdi. Sene içinde birçok konferansa katılıyoruz ve bu konferansların ben de yarattığı değişiklikleri fark ediyorum zamanla. Yeni arkadaşlıklar ediniyorum, farklı çevrelerden farklı kültürlerden yaşıtlarımla tanışıyorum. Bu konferansta da birçok şey öğrendim, çözümün bir parçası oldum. Hem bilgilendim, hem eğlendim hem de Gaziantep'i yemekleriyle, tarihiyle tanıma imkânı buldum. Bizi bu konferanslarda hiç yalnız bırakmayan ve doğru şeyler yaptığımızda takdir edip motive eden, yanlış şeyler yaptığımızda uyarıp bir daha yapmamamızı sağlayan kulüp öğretmenlerimize, bu yolda bizi destekleyen okul müdürümüze çok teşekkür ederim. Özkan GÖK 9- B sınıfı öğrencisi Gaziantep SANKO Okulları tarafından düzenlenen konferansta kendi bilgilerime yeni bilgiler kattım, çok güzel arkadaşlıklar edindim. Hem komitemizin sorununu çözebilmek için çok çalıştık hem de yeni arkadaşlarımızla güzel 5 gün geçirdik. Bu konferansların bana çok şey kattığını düşünüyorum, hem bilgilerimin artmasını sağlıyor hem de kişilik özelliklerimde olumlu değişiklikler oluyor. Sinan GÜNAYDIN 9- B sınıfı öğrencisi Öncelikle bu konferansa katılmamızı sağlayan müdürümüze ve öğretmenlerimize bir teşekkürü borç bilirim. SAGEF 2013 benim 4. EYP konferansımdı. 5 günlük süre içinde ülkemizin gündemde olan sorunlarını tartıştık ve hepimiz için inanılmaz bir deneyim oldu. Bu konferanslarda arkadaşlarımızla aynı amacı taşıyoruz, kendimize yeni bilgiler katmak, takım ruhu oluşturmak, sorumluluk almak, kendimize güvenmek ve okulumuzu en iyi şekilde temsil etmek. Bunu başardığımıza inanıyorum. Burak KORKMAZ 9- C sınıfı öğrencisi 1. SANKO Gençlik Eğitim Konferansı'na geçen yıl katıldığım için Gaziantep'i tanıyorum, tarihi güzelliklerini, yemek kültürünü ve en önemlisi insanlarının müthiş konukseverliklerini biliyorum. Şimdiye kadar birçok konferansta komite başkanlığı görevini defalarca yapmıştım. Önümüzdeki sene üniversite sınavına hazırlanacağım için EYP konferanslarına veda etme vaktim gelmişti. Bu vedayı SAGEF'le yaptığım için çok mutluyum. Benim için güzel bir anı olarak kalacak konferansta yaşadıklarım, edindiğim tecrübeler. Öğrencilerin kendilerini geliştirebilecek bu tür etkinliklerde bulunmasını tavsiye ederim. İdil KOP 11- A sınıfı öğrencisi SANKO Okulları'nda gerçekleştirilen konferans sayesinde kendime birçok yeni bilgi ve tecrübe kattım. Konumun zor olmasına karşın komitem ve arkadaşlarım ile uyum içinde çalıştık ve çok iyi anlaştık. Umarım bundan sonra katılacağımız konferanslarda da kendimi geliştirebilme şansı bulurum, benim için yararlı ve güzel sonuçları olur. Benim bu konferanslara katılmamı sağlayan öğretmenlerime ve okuluma çok teşekkür ederim. Melis SARP 9- B sınıfı öğrencisi -
19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı'mız kutlu olsun.
13.12.2018 -
Erenköy Işık-Destination Imagination Kulübünün Başarısı
13.12.2018Değerli Işıklılar, Dünyanın en büyük yaratıcılık organizasyonu Destination Imagination tarafından organize edilen (Instant Challenge) Anlık Görev Yarışması'nda FMV Özel Erenköy Işık İlkokulu öğrencilerinden oluşan "Seven Lucky Kids" takımı Türkiye birincisi oldu. Gençlere yaratıcı ve eleştirel düşünme, takım içinde çalışabilme, zamanı en iyi şekilde kullanma ve problem çözme becerileri kazandırmak amacıyla organize edilen yarışmanın birincisi "Seven Lucky Kids" takımı , Amerika'nın Tennesse eyaletinde düzenlenecek dünya finallerinde Türkiye'yi temsil edecek. Öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi bugün Amerika'ya yolcu ettik. ''Seven Lucky Kids'' ekibine başarılar diliyoruz. Erenköy Işık Okulları Müdürlüğü