Yönetmelikler / Kurallar
OKUL YAŞANTISIOkulumuzda Milli Eğitim Bakanlığı’nca belirlenen dört dönemlik çalışma takvimi uygulanır. Buna göre bir ders yılı 180 iş gününden oluşmaktadır. Okulumuz tam gün olup, eğitim-öğretim faaliyetleri 08.00-16.00 saatleri arasındadır. Öğrencilerin en geç saat 09.00’da okulda olması ve çıkışta en geç 16.00’da okuldan ayrılması gereklidir.
Bunun yanında, sadece 3 Yaş grubu (2022 doğumlu öğrenciler) için, çocukların ihtiyacına yönelik olarak 08.00 - 13.00 saatleri arasında yarım günlük yemekli veya 08.00 - 12.00 saatleri arasında yarım günlük yemeksiz eğitim programı uygulanır.
⮚ OKULA DEVAM GİRİŞ-ÇIKIŞ SAATLERİ
Öğrencilerimizin okula düzenli olarak devam etmeleri ve zamanında gelip gitmeleri gerekmektedir. Öğrencinin devamsızlığı halinde velimizin, durumu okul yönetimine/sınıf öğretmenine bildirmesi gerekmektedir.
Ayrıca velilerimizin, önemli bir mazeret olmadığı sürece, çocuklarının okula zamanında gelmesine özen göstermeleri, yapılan eğitim öğretim programının aksamadan yürütülmesi açısından önem taşımaktadır.
Millî Eğitim Bakanlığı’nın yazılı olarak kurumlara bildirdiği “2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Başlangıcına İlişkin Uygulamalar, İş ve İşlemler” kapsamında tüm çalışmalar ve tedbirler titizlikle uygulanmaktadır. Bu sebeple okul binası içerisine velilerimiz giriş yapamamaktadır, konuya gerekli hassasiyetin gösterilmesi tüm okul toplumu açısından önemlidir.
Öğrencilerimizin güvenliği açısından okuldan teslim alınırken “Çıkış Kartı Sistemi” uygulanmaktadır.
Eğitim öğretim yılı başında her öğrencinin velisinden; “Öğrenciyi Okuldan Alacak Kişiler Veli İzin Formu’nu” doldurmaları istenir. Bu formda ebeveynler dâhil üç kişinin ismi belirtilmelidir. Bu bilgilere göre, her öğrencinin velisine iki(2) adet “Çıkış Kartı” verilir. Okuldan velisi tarafından alınacak öğrenciyi almak için gelen kişi, kendi adının da yazılı olduğu çıkış kartını anaokulundaki görevliye (danışma memuru ve/veya öğretmen) göstererek öğrenciyi teslim almaktadır. Velimizin çocuğunu okuldan erken alması durumunda ise çıkış kartını göstermesinin dışında okul sekreterliğinden izin kâğıdı alması gerekmektedir.
Servis kullanan öğrencilerin, okuldan velisi tarafından alınması durumunda, öğrencinin velisinin, durumu en geç 14.30’a kadar okul yönetimine ve sınıf öğretmenine bildirmesi gerekmektedir. Veli, öğrencinin kendisi tarafından alındığını ve o gün servisle gitmeyeceğini aynı zamanda servis sorumlusuna da bildirmelidir. Olağan dışı bir durum olduğunda ve öğrencimiz “Çıkış Kartı”nda ismi yazılı olmayan farklı bir kişi tarafından alınacaksa, velinin bunu yazılı olarak dilekçe veya e-posta yoluyla okul yönetimine ve sınıf öğretmenine bildirmesi önem taşımaktadır. Okul idaresine ya da sınıf öğretmenine bu konuda bilgi verilmemesi halinde öğrencinin okuldan ayrılmasına izin verilmeyecektir.
⮚ ÖĞRENCİ KIYAFETİ
Anaokulu öğrencileri için, yaşları, eğitim ortamları düşünülerek mümkün olduğunca rahat edebilecekleri (eşofman, şort vb.) ve kirlenip, yıpranmasından rahatsızlık duymayacağınız kıyafetlerin tercih edilmesini önermekteyiz. Ayrıca, öğrencilerimizin okul içerisinde yüzük, küpe, bilezik, vb. materyaller kullanmamaları gerekmektedir. Bunun yanı sıra, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından alınan karar gereği okulda ve sınıf içerisinde ses ve görüntü kaydı alabilecek her türlü elektronik cihazın (cep telefonu, tablet, akıllı saat vb) kullanımı yasaklanmıştır.
⮚ BESLENME SAATİ VE YEMEK
Okulumuzdaki beslenme ve yemek hizmetleri, “SOFRA GRUP A.Ş.” tarafından EUREST markasıyla okul mutfağında hazırlanarak sunulmaktadır. İlgili firmanın sorumlusuna 0212 286 11 30 / 2232 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.
Öğle yemeği ve ara öğün listelerini web sayfamızdan takip edebileceğiniz gibi, e-posta adreslerinize de düzenli olarak gönderilmektedir.
Öğünlerimiz:
Sabah Kahvaltısı : 09.00 - 09.30
Öğle Yemeği : 11.50 - 12.30 (1.Grup)
12.45 - 13.20 (2.Grup)
İkindi Kahvaltısı : 15.00 - 15.20 saatleri arasındadır.
⮚ SAĞLIK DURUMU
Yerleşkemizde öğrencilerimizin sağlık durumlarının düzenli takibini sağlamak adına okul doktorumuz ve birimlerimizin sorumlu okul hemşireleri görev yapmaktadır. Geçtiğimiz yıllar boyunca yaşanan küresel salgın nedeniyle öğrenci, öğretmen, veli ve personelin sağlık durumu yakından takip edilmektedir. Öksürük, ateş, boğaz ağrısı, ishal, kusma, burun akıntısı vb. hastalık belirtileri olan öğrencilerimizin okula gelmeyerek evde dinlenmeleri gerekmektedir. Ayrıca, öğrencimizle aynı evde yaşayan yetişkinlerde de hastalık belirtisi olması halinde öğrencimizin okula gönderilmemesi, okul toplumunun sağlığı açısından önem arz etmektedir.
Okulda sağlık birimi tarafından ilaç takibi yapılmamakta ve ilaç, vitamin vb. takviyeler okulumuza kabul edilmemektedir.
Anlık gelişen kazalar ve acil gelişen durumlar dışında öğrencilerimize ilaç verilmemektedir. Anaokulu hemşiremize 0 212 286 11 30 / 2407 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.
⮚ SERVİS
Millî Eğitim Bakanlığının ilgili mevzuat ve yönetmeliği çerçevesinde 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı’nda öğrenci taşıma/servis hizmeti okulumuz tarafından verilmemektedir. Öğrencilerin Okul Servis Araçları Yönetmeliği ve diğer ilgili mevzuatta belirtilen şartları taşıması kaydıyla tercih edilen farklı bir taşımacı ile taşıttırılması mümkündür.
Aynı yönetmelik gereği okulumuzda kurulan Taşımacıyı Tespit Komisyonu’nun aldığı karar, ile Gür-Sel Turizm Taşımacılık ve Servis Ticaret Anonim Şirketi komisyonca çalışılmaya devam edilmesi yönünde uygun bulunmuştur. Taşımacıyı Tespit Komisyonu’nun kararı mahalli mülki idare amirinin de onaylaması ile yürürlüğe girmiştir.
Bu vesile ile tekrar belirtmek isteriz ki; öğrencinizin Okul Servis Araçları Yönetmeliği ve diğer ilgili mevzuatta belirtilen şartları taşıması kaydıyla farklı herhangi bir taşımacı ile de taşıttırılması mümkündür.
⮚ YERLEŞKEYE ARAÇ GİRİŞ ÇIKIŞI
Yerleşkemize araç girişi anaokulu velilerimiz hariç yapılmamaktadır. Yerleşke içine sadece servis kullanmayıp özel aracı ile çocuğunu okula bırakacak anaokulu velilerimiz içeri alınarak kısa süreli park etmeleri sağlanmaktadır. Yerleşkeye giriş ve çıkışlar sadece ana kapıdan (Büyükdere caddesi tarafındaki kapıdan) yapılmaktadır. Aracınızın park yeri için, güvenlik görevlilerinin talimatlarına göre hareket edebilirsiniz. Yerleşkedeki tüm açık alanlar anaokulu öğrencilerimizin dışında, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerimizin oyun/açık hava alanı olarak kullanıldığı için yerleşke içinde trafik oluşturulmasına izin verilmemektedir.
Aracı ile yerleşkeye giriş yapacak anaokulu velilerimiz sabah 08.00-09.30 saatleri arasında ve okul çıkışında 15.45-16.00 saat aralığında yerleşkeye giriş yapabileceklerdir. Belirtilen süre içerisinde yerleşke güvenlik görevlilerinin yönlendireceği alanlarda kısa süreli park edilmektedir. Gün boyunca belirtilen saatlerin dışında kampüse araç alınamayacaktır. Bunların yanı sıra yerleşke içerisine ticari araç (taksi,Uber vb.) girişi yapılmamaktadır.
Özel bir durum (hastalık, veli görüşmesi vb.) nedeniyle gün içinde kampüse gelmeniz halinde, okul yönetiminin bilgisi dâhilinde ve güvenlik görevlilerin yönlendirmeleri doğrultusunda hareket edilmesi gerekmektedir.
Okul çıkışından sonra (saat 16.00’dan sonra) kampüs alanlarındaki oyun parkları kullanılmamalıdır. Öğrencilerimizin güvenliği ve kampüs işleyişini aksatması sebebiyle okuldan öğrencimizi teslim aldıktan sonra ayrılmanız gerekmektedir.
Kampüsümüzde eğitim alan tüm öğrencilerimizin güvenliği nedeniyle yapılan bu organizasyona vereceğiniz destek için şimdiden çok teşekkür ederiz.
⮚ KAYIP EŞYA
Öğrencilerimizin giysilerinin, kime ait olduklarının kolaylıkla anlaşılması için, arma işlenmesi, işaret konulması, isim (yıkandığında silinmeyecek bir kalemle) yazılması önerilmektedir. Kayıp eşyalar, üzerlerindeki bilgilerden yola çıkılarak öğrencilerimize teslim edilir. Sahibi bulunamayan eşyalar kayıp eşya dolabında saklanır. Ayrıca, kıyafet dışında öğrencilerimizin okulda kullanacağı tüm araç-gereçlerin de etiketlenmesi gerekmektedir.
⮚ EVE GÖNDERİLEN YAZILAR
Herhangi bir konuda velinin bilgilendirilmesi amacıyla eve gönderilecek yazıların, zamanında incelenip, gerekli durumlarda imzalanarak öğrenci aracılığıyla sınıf öğretmenine teslim edilmesi gerekmektedir.
Güncel iletiler, e-posta veya cep telefonu mesajı aracılığıyla sizlere ulaştırılmaktadır. Bu nedenle e-posta ve mesajların düzenli takibi önemlidir.
⮚ ADRES VE TELEFON DEĞİŞİKLİKLERİ – İLETİŞİM
Yıl boyunca öğretmenlerimiz sizlerle iletişimi e-posta ve telefon yoluyla yürüteceklerdir. Bu sebeple sizlerle sağlıklı iletişim kurabilmemiz için, adres, telefon ve e-posta değişikliklerinizi sınıf öğretmeninize e-posta yoluyla ve anaokulu yazı işleri memurumuza 0212 286 11 30 – 2400 / 2410 numaralı telefondan ulaşarak bildirmenizi rica ederiz.
Sınıf ve branş öğretmenlerimizin e-posta adresleri sizlerle paylaşılacaktır. Ayrıca okul e-posta adresimiz ayz.isikanaokulu@fmvisik.k12.tr ile de mesajlarınızı bizlere iletebilirsiniz.
Teşekkür ederiz.
FMV Özel Ayazağa Işık Anaokulu Yönetici ve Öğretmenleri