ISTA Drama Festivali- Madrid
FMV Ayazağa Işık Ortaokulu İngilizce Drama Kulübü İspanya, Madrid’de, Colegio Internacional SEK’te düzenlenen ISTA Drama Festivali’ne katıldı. “Çerçevenin Ötesi” başlıklı; “sanat ve kimlik” ana temalı festivalde öğrencilerimiz İspanya, Almanya, İngiltere, Çek Cumhuriyeti ve Rusya’dan gelen diğer öğrencilerle birlikte yoğun drama çalışmaları yaparak festival sonunda yapılan gösteride okulumuzu başarıyla temsil etmişlerdir.
Festivalin ana teması “Çerçevenin Ötesi” (“Beyond the Frame”), sanat eserlerinin görünenden daha fazla şeyler anlattığı ve kültürlerin kimliklerini yansıttığı gerçeği üzerine yapılan çalışmalardan oluştu. 4 gün boyunca süren atölye çalışmaları, Prado Müzesi’ne yapılan gezi ve festival sonunda sergilenen performans öğrencilerde müthiş bir sanat farkındalığı oluşturarak zihinlerinde yeni pencereler açtı.
Öğrencilerimiz farklı kültürlerden gelen akranlarıyla, yakın sosyal ilişkiler kurdular ve bu sayede farklılıkların yarattığı zenginliği deneyimlediler. İngilizceyi hem günlük alanda hem çalışmalarda aktif olarak kullandılar. Duygu ve düşüncelerini rahatça ifade ettiler. Farklı bir ortamda bulunmanın getirdiği değişikliklerle başa çıkma yöntemleri geliştirerek dikkat ve emek harcayarak güzel bir sonuca ulaşmanın ve büyük bir resmin parçası olmanın tadına vardılar.
FMV Ayazağa Işık Middle School English Drama Club joined the ISTA Drama Festival held at Colegio Internacional SEK in Madrid, Spain. Our students participated in very intensive drama workshops along with the other students from Spain, Germany, England, Czech Republic and Russia. They successfully took part in the end-of-festival performance about “art and identities,” titled Beyond the Frame.
The main theme of the festival (art and identities) emphasized how pieces of art tell us more than what we see within their frames and how they reflect the identities of the cultures in which they are created. The 4-day workshop, the trip to the Prado museum, and the performance at the end of the festival created, for the students, a greater appreciation for and awareness of art and opened a new window in their minds.
Our students established social bonds with their peers from other cultures, experiencing the richness that diversity brings. They used the English language actively both in the workshops and outside expressing their thoughts and feelings easily. They found creative ways to cope with the challenges the unique environment presented. They also enjoyed helping to achieve a beautiful outcome and being a part of the bigger picture.