20.12.2018
Beş yıldır okulumuzda İspanyolca derslerinde başarıyla yürütülen ve her yıl Avrupa Kalite Etiketi almaya hak kazanan eTwinning projelerimiz bu yıl da dijital vatandaşlık temasıyla devam ediyor.
Bu yıl Işık Ortaokulu'nda İspanyolca öğrencileri tarafından yürütülen "Ciudadan@ Digital 5.0" (Dijital Vatandaş 5.0) isimli uluslararası eTwinning projesi Ekim ayından beri son hızda devam ediyor. Proje; İspanya, İtalya, Fransa ve Türkiye'den toplam yedi okul tarafından yaklaşık 300 öğrenci katılımıyla gerçekleştiriliyor.
Öğrenciler bu projede, dijital vatandaşlığın beş modülü üzerinde, çeşitli işbirlikçi aktiviteler aracılığıyla, çevrim içi olarak çalışıyorlar. Etkinlikler, İspanyolca dilinde gerçekleştiriliyor ve bu sayede dil becerilerini ilerletiyor, dijital dünyanın en önemli kurallarını öğreniyor ve aynı zamanda web 2.0 araçlarıyla dijital becerilerini geliştiriyorlar.
Her hafta cuma günü eTwinning Kulübü'nde yürütülen projemiz şu ısınma etkinlikleri gerçekleştirilerek başladı:
Ekim ayında başlangıç etkinliğimiz olan "Vamos eTwinning" ile öğrenciler, artırılmış gerçeklik uygulamasını kullanarak projenin ismine ait harfleri okulun koridorlarında arayarak gruplar halinde yarıştılar ve böylece hem eğlendiler hem de projenin ismine ve konusuna dair fikir edindiler. HP Reveal uygulaması ile gerçekleştirilen aktivite bilişim öğretmeni Selin Bozkurtlar Peçe'nin katkılarıyla hazırlandı.
Ekim ayındaki ikinci etkinliğimiz ise proje sunumuydu. Öğrencilerimize sunumdan önce ve sonra aynı sorular yöneltilerek beklentilerini dile getirmeleri ve sorularına cevap bulmaları sağlandı. Genially uygulamasıyla hazırlanan sunumu izleyen öğrenciler projenin içeriği ve amaçları hakkında ayrıntılı bilgi edindiler.
Üçüncü etkinliğimizde ise öğrencilerimize temel dijital vatandaşlık davranışlarını ölçen bir anket Google Forms aracılığıyla uygulandı ve projenin başlangıcındaki düzeyleri ölçüldü.
Kasım ayında ise dördüncü etkinliğimiz olan "Biz kimiz?" ile öğrencilerimizin grup fotoğrafları ThingLink uygulaması ile eTwinning projelerinin yüklendiği portal olan Twinspace'te paylaşılarak tüm ortak okullardaki öğrencilerin birbirlerini tanımaları ve isimlerini öğrenmeleri için çeşitli oyunlar oynandı.
"Biz neredeyiz?" isimli beşinci etkinlikte tüm ortak okullar Emaze uygulaması kullanarak ülkelerinin, şehirlerinin, semtlerinin ve son olarak okullarının konumunu anlatan birer sunum hazırlayarak yaşadıkları yerle ilgili bilgiler verdiler. Arkadaşlarının hazırladığı sunumları izlerken haritada, proje katılımcısı okulların bulunduğu yerleri boyayarak işaretlediler.
"Creando a CD 5.0" isimli altıncı etkinlik ise projenin maskotu olacak robotun tasarlandığı bir yarışma oldu. Öğrenciler Make a Robot isimli uygulamayı kullanarak tasarımlar yaptılar ve her okulda kendi aralarında oylama yaparak finalistleri belirlediler. Ardından okullar arası oylamada projemizin maskotu seçildi.
Yedinci ve son ısınma etkinliği ise öğrencilere artık projeye başlamaya hazır olduklarını belirterek takdim edilen "Proje Kimlik Kartları" oldu. Tüm katılımcı öğrencilere üyesi oldukları grubu belirten resimli kimlik kartları öğretmenleri tarafından teslim edildi.
Yedi hafta süren ısınma etkinliklerinin ardından öğrenciler partner okullardan akranlarıyla birlikte üretmek ve öğrenmek için motive olarak proje modüllerini yerine getirmeye hazır hale geldiler.
Aralık ayında ise projenin ilk modülü olan "İletişim ve İşbirliği" başladı. Bu alanda öğrenciler iki hafta boyunca Twinspace'deki profillerini düzenleyerek kendilerini ayrıntılı olarak tanıttılar, ardından diğer okullardan kendileriyle aynı grupta olan arkadaşlarının duvarlarına notlar bırakarak kendilerinden kısaca bahsettiler ve birbirlerine sorular sordular. Sonrasında ise Twinspace'te oluşturulan forumda proje hakkında ne düşündüklerini ve neler yapmak istediklerini anlattılar. Ve son olarak tüm öğrenciler diğer okulların öğretmenlerine Twinmail özelliğini kullanarak mesaj gönderdiler ve kendilerini tanıtarak, proje hakkındaki fikirlerinden bahsettiler.
Modülün devamı olan "İşbirliği" bölümünde ise ilk olarak İnternet Etiği konusunda çalışmalara başlandı. Öğrenciler bu alanla ilgili video ve sunumlar izleyerek dijital dünyanın görgü kuralları hakkında bilgi edindiler. Çevrim içi ortamda nasıl bir yazı dili kullanmak gerektiği, sosyal medya paylaşımlarında dikkat edilmesi gerekenler, tartışma ortamlarında ve forumlarda nasıl iletişim kurmak gerektiği, kendi özelimizi korurken başkalarının özeline saygı göstermek gibi konularda çeşitli tartışmalar yürütüldü ve her grup en önemli bulduğu etik kuralı belirledi. Bu etkinliğin devamında öğrenciler tarafından en çok seçilen etik davranış kurallarıyla ilgili ortaklaşa olarak bilgilendirme grafikleri tasarlanacak.
Bir yandan aralık ayı boyunca öğrencilerimiz, diğer okullardaki arkadaşlarının Noel Bayramı'nı kutlamak için hem ellerinde hazırladıkları kartpostalları postayla birbirlerinin okullarına gönderirken bir yandan da online kartpostalları yine okullar arası işbirlikçi yöntemle tasarlamaktalar.
Projeye katılım 2018-2019 eğitim öğretim yılı boyunca sürecek olup, öğrencilerin etkinlikler gerçekleştireceği ikinci modül "Güvenlik" olacak.
Öğretmenimiz Gül Sena Erdoğdu'ya ve projeye katılarak okulumuzu temsil eden 14 öğrencimize başarılar dileriz.
Okulumuzla birlikte projeye katılan okullar:
CPEIP San Babil, İspanya
CEP ZUHAIZTI LHI, İspanya
Collège Gaston Jollet, Fransa
Collège Jean Monnet, Fransa
CPEIP Santos Justo y Pastor, İspanya
Liceo Statale "Celio-Roccati", İtalya
Proje etkinliklerini inceleyebileceğiniz Twinspace sayfası:
Ciudadan@ Digital 5.0
https://twinspace.etwinning.net/70662/home