Etkinlikler / Duyurular
-
İspanya Gezimiz
25.06.201915-22 Haziran tarihleri arasında İspanya'nın Salamanca şehrine gerçekleştirilen gezimiz keyifli ve öğretici anılarla tamamlandı. Öğrencilerimiz Salamanca kentinde kaldıkları 8 gün boyunca, İspanyol öğretmenlerle 20 saat derse katılarak dil becerilerini geliştirdiler. Dersler dışında katıldıkları aktivite, yarışma ve gezilerde ise sözlü becerilerini kullandılar ve geliştirdiler. Fotoğraf rallisi ve turistik maraton gibi yarışmalarda lokal insanlarla iletişime geçerek görevlerini yerine getirmeye çalıştılar. Ayrıca şehrin tarihini ve kültürünü tanıdıkları şehir gezileri ve tarihi yapı ziyaretleri gerçekleştirdiler. Kristof Kolomb'un Amerika'ya yola çıkış hikayesini ve Salamanca'da bulunduğu mekanları gezerek öğrendiler ve tarihi olayları yaşandıkları yerlerde tiyatrolaştırdılar. Pek çok eğlenceli etkinliğe katılan, paella gecesi, tapas tur ve chocolate con churros ile kahvaltı gibi aktivitelerde İspanyol mutfağını tanıma fırsatı buldular. Doğa gezisi, gölde piknik ve yüzme molası ve havuz etkinliklerinde ise sportif faaliyetlerde bulundular. Bir günlerini Warner Tema Park'ta eğlenen öğrencilerimiz, gezimizin son gününde ise Segovia şehrine bir turistik ziyaret gerçekleştirdiler. Başarıyla tamamlanan gezimize 23 öğrencimiz ve 3 öğretmenimiz katılmıştır. -
Köln Düsseldorf Gezisi
25.06.201916 - 20 haziran tarihleri arasında Köln ve Düsseldorfa bir gezi yapıldı. Köln katedrali, çikolata müzesi, macera müzesi, hayvanat bahçesi ve aqualand ziyaret edildi. Tarihi çarşısı ve ren nehir kıyısında geziler yapıldı. Düsseldorf’ta şehir rallisi (ipucu oyunu) yapılarak tarihi çarşı gezildi ardından tekne turu yapıldı ve trambolin park ziyaret edildi. Öğrencilerimiz Phantasialand eğlence parkında bir gün eğlenerek zaman geçirdiler. Bu gezide, öğrencilerimiz, Alman kültürünü daha yakından tanıma fırsatı bulup öğrendikleri dilde pratik yapma imkanı buldular. -
MUN 2019 ALKMAAR/ AMSTERDAM
25.06.201913-19 Haziran tarihleri arasında Hollanda'nın Alkmaar şehrinde gerçekleşen Uluslarası Birleşmiş Milletler Konferansı'nın simülasyonu olan organizasyona katıldık. Öğrencilerimiz Dominik Cumhuriyeti delegeleri olarak rol aldılar konferansta. Hem ülkeyi hem de okulumuzu başarıyla temsil ettiler. 14-15-16 Haziran konferans günlerini bitirdikten sonra Amsterdam'da gezimiz başladı. Rijks Museum, Bilim ve Teknoloji Müzesi, Amsterdam Dungeon gibi bir çok etkinlik ve aktivite ile gezimizi zenginleştirdik. Between the 13th and 19th of June, three students from the Işık Nişantaşı Junior Model United Nations club attended the 26th Annual International Model United Nations of Alkmaar. This is a prestigious Model United Nations conference located north of Amsterdam in The Netherlands. Our school’s group represented a delegation from the Dominican Republic in three separate councils that simulated the real United Nations. Using strong English communication skills and knowledge of current events, geography and international politics, our students had to think from the perspective of the Dominican Republic and vote on motions in their respective UN committees. Students from our group participated in debating, voting and resolution writing procedures in the conference’s Security Council, Special Conference on Outer Space Affairs, and the Historical Committee. Our students discussed and debated on a variety of issues, from the situation in Syria to an arms race in Outer Space to the regeneration of war-torn countries. Overall, our students brilliantly represented both our school and the Dominican Republic. They gained a wider perspective on global issues and displayed true courage by giving speeches and debate points on these exact issues. Lastly, they met people from several countries, thus providing a great opportunity for cultural understanding. For the last part of the trip, the students enjoyed a wonderful walk through Amsterdam, seeing great sites and experiencing local culture. This included a visit to the Rijks Museum, an afternoon at the NEMO Science and Technology Museum, and even an interactive tour of the Amsterdam Dungeon! The students had a great time, and we are proud of the work they accomplished. -
Işık Kardeşliği Piknik
24.06.2019Öğrencilerimizin Işık kültürü ile iyi insan olma yolunda benimseyeceklerine inandığımız, duyarlılık, empati, saygı, sevgi ve kardeşlik kavramlarını pekiştirmeleri amacı ile başlattığımız IŞIK KARDEŞLİĞİ projesinin Haziran ayı etkinliği olan “Işıklı Kardeşim ile Piknik Yapıyorum” etkinliği 18.06.2019 Salı günü13.00-14.00 saatleri arasında gerçekleştirilmiştir. Işık kardeşleri ile birlikte keyifli paylaşımlarda bulunan öğrenciler kendilerine ayrılan 1 saati yemek yiyerek, dans ederek, oyunlar oynayarak dolu dolu geçirdiler. Pikniğin tüm öğrenciler için keyifli ve anlamlı geçmesi için iş birliği sağlayan siz değerli velilerimize teşekkür ederiz. “I Have a Picnic with My Işık Fellowship” as a June event, which we have embraced in order to reinforce the concepts , sensitivity, empathy, respect, love,brotherhood took place June 18, 2019 between 13:00-14:00. The aim of reinforcing this concepts was that our students will adopt in the way of being a good person through the culture of Işık. The students, who shared their experience, spent 1full hour by eating food, dancing and playing games. We would like to thank you, our esteemed parents, for their cooperation in making the picnic enjoyable and meaningful for all students. -
IŞIK KARDEŞLİĞİ
18.06.2019Işık Kardeşliği projesi kapsamında 6. Sınıf öğrencilerimizden Naime Duru Sarıgül, Duru Yılmaz, Dila Göksu Danyal, Ali Kıvanç Erdoğan, Erk İpek, Daulet İmanov, Barış Uluğ, Duru Çetiner isimli öğrencilerimiz, Fen Bilimleri Öğretmenimiz Banu Aykın Köylüer liderliğinde tüm 1. Sınıf öğrencilerine “Işıklı kardeşime elektrikten korunma yöntemlerini anlatıyorum ” konulu bilgilendirici, farkındalık uyandıran eğlenceli bir atölye gerçekleştirdiler. Öğrencilerimize ve öğretmenimize bu güzel atölye için teşekkür ediyoruz. Işık Kardeşliği projemiz “Işıklı kardeşim ile piknik yapıyorum” etkinliğimiz ile devam edecektir. -
SSTA Masa Tenisi Sertifika Töreni
18.06.2019Işık Spor Sanat Tasarım Akademisi, 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Masa Tenisi Etkinliklerini tamamlamıştır. Nişantaşı Kampüsü’nde coşkulu ve eğlence dolu geçen “Öğrenci-Veli Maçı”nın ardından katılımcıların sertifika sunumu gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerimize ve katılım sağlayan tüm velilerimize teşekkür ederiz. -
SSTA RESİM-SERAMİK ATÖLYE SERGİSİ VE SERTİFİKA TÖRENİ
18.06.2019Işık Spor Sanat Tasarım Akademisi 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Yıl Sonu etkinlikleri kapsamında resim ve seramik branşlarındaki öğrencilerimizin eserlerinden oluşan Atölye Sergisi ve Sertifika Töreni, 12 Haziran 2019 Çarşamba günü veli ve öğrencilerimizin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. -
Veli Semineri: ÇOCUKLARIMIZLA CİNSELLİĞİ NASIL KONUŞMALIYIZ? 14. 06.2019
18.06.2019İlkokul ve ortaokul velilerimize yönelik Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi’nin düzenlediği “Çocuklarımızla Cinselliği Nasıl Konuşmalıyız? “ konulu seminer bugün interaktif bir şekilde yapılan paylaşımlarla tamamlandı. Cinsellik, yaş gruplarına göre tipik ve atipik cinsel faaliyetler, ailelerin tutumu ve sık sorulan soruların yer aldığı seminere velilerimizin göstermiş oldukları ilgi ve katılımdan dolayı teşekkür ederiz. -
MEB Eskrim Küçük Kızlar Epe dalında İstanbul 5. si Esin Gökçe Aydemir
13.06.2019Okul Sporları İl Tertip Komitesince düzenlenen 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı Okul Sporları Eskrim İl Birinciliği Müsabakaları' nda, Epe kategorisinde İstanbul 5. si olan öğrencimiz FMV Işık Ortaokulu 6-A sınıfı öğrencisi Esin Gökçe Aydemir’ e Okul Müdürümüz Sayın Gülbahar Gürsoy tarafından Teşekkür Belgesi verilmiştir. -
Our World Portfolio Show
11.06.2019After months of preparation, the Grade 2 Show was held on the 31st of May. During the morning the whole of grade two was brimming with excitement, students showing off their costumes, acting out last minute rehearsals and singing the songs for the performance. Students from 2C and 2A delighted the audience with their performance of H2O, a song filled journey through the water cycle. 2C kicked off with the first part of the story with hydrogen and oxygen atoms joining to become water and start the journey to the sea. Some joke telling seaside children splashed in the sea before the water was heated by a shimmering sun and his dancing sunbeams. The water vapour went on to continue the journey in the sky. 2C sang their hearts out and gave a very confident performance. Congratulations 2C. Then 2A took to the stage to complete the H2O story, delivering a unique twist with arguing winds who were dealt with by a very able weather forecaster and her fantastic technology. Then we had the snowflakes with their exquisite dance. Jack Frost crept about stealthily to bite toes and nip noses before everyone was melted, turning into rain and the whole cycle began again. Finally, 2B took the stage with their wonderful interpretation of The Great Kapok Tree, complete with jungle stage props, hopping frogs, slithering snakes and ssslllloooooowwww sloths. The performance gave the audience some laughs, an important conservation message and some beautiful singing. Well done 2B. It was an amazing performance in which the children showed just how well they understand English and how much they have learned over the last year. -
The Clap Grade 6
10.06.2019On 30 May 2019, Grade 6 attended The Clap, an English improvisational comedy group that has frequently visited our school for performances and to facilitate workshops. The Grade 6 students both watched and joined these experienced improv actors in various sketches and English theatre games. Some of the highlights included One Minute Fairytale and Pillars (where students had to finish sentences for the players as they acted out a story). However, instead of a straight theatre format, the members of the group invited the students to be in the spotlight themselves. In two activities, each student in the audience was required to contribute to the sketches. In ‘Pockets,’ each student wrote a statement or question on a piece of paper, and the actors had to use these sentences at various times. In ‘Court Room,’ students had to accuse their peers of silly crimes; the actors posed as lawyers and a judge, and invited students to act as the prosecutors or defense attorneys. Several students took to this challenge, culminating in a vote from the jury based on who gave the stronger testimony. Overall, this activity was incredibly student centered, and it created a space where students could use their intelligence, wit and English skills to communicate, apply their spoken skills and have a good time. -
‘’SPORDA MEYDAN OKUYANLAR’’
31.05.201928 Mayıs 2019 Tarihinde 6. Sınıf öğrencilerimiz Beden Eğitimi Zümresi rehberliğinde, “Sporda Meydan Okuyanlar” Proje sunumunu gerçekleştirmişlerdir. Hayatı zorluklarla dolu geçen, fakat pes etmeyen yedi sporcunun başarı hikayeleri öğrencilerimiz tarafından ilgi ve coşku ile takip edildi. Projenin hazırlanmasında ve sunulmasında emeği geçen öğrencilerimiz; Mehveş HATEMİ, Bora BELGE, Sercan BASMACIYAN, Duru ÇETİNER, Eylül TUNÇ, Özde ALDEMİR, Kaan KARABİBER, Ali Kıvanç ERDOĞAN, Duru SARIGÜL’ ü tebrik ederiz.