Uluslararası Programlar ve Akreditasyon
Eylül 2018 yılında aday okullar olarak 3 - 12 yaşlar arasındaki öğrenciler için tasarlanmış Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programını (IB PYP) uygulamaya başlayan anaokul ve ilkokullarımız yetkilendirme sürecini başarıyla tamamlayarak Aralık 2020 (Erenköy Yerleşkesi) - Ocak 2021 (Nişantaşı, Ayazağa ve Ispartakule Yerleşkeleri) tarihinden itibaren IB PYP Dünya Okulları olarak yetkilendirilmiştir.
ULUSLARASI BAKALORYA İLK YILLAR PROGRAMI (IB PYP) NEDİR?
3-12 yaşlar için tasarlanmış sorgulama temeline dayalı bu program ile çocukların anaokulu düzeyinde oyun ve sembolik keşif aracılığıyla hem sınıfta hem de dış dünyada araştıran ve sorgulayan bireyler olarak gelişmelerine odaklanır. Tüm okulların kendi zenginleştirilmiş içeriğini, ulusal müfredatı temel alarak oluşturmaları için bir çerçeve sunmaktadır. Program, bu önemli dönemde edinilen ve küçük yaştaki öğrencileri öz düzenlemeye sahip öğrenenler olmada destekleyen kilit gelişimsel becerilere odaklanmak için özgün fırsatlar sunar. Disiplinler üstü temalar, öğrencilerin kendileriyle ve etraflarındaki dünyayla ilgili giderek daha da karmaşık olan fikirleri öğrenmelerinde onlara özgün bağlamlar sunar. Böylece anaokulundaki öğrencilerimizi onların ilgi ve potansiyeli doğrultusunda hedeflerini gerçekleştirebilen, kendine güvenen bireyler olarak yetiştirerek çocuklarımızın geleceğine IŞIK tutmayı amaç ediniriz.
İlkokulda öğrencilerin hem sınıfta hem de dış dünyada araştıran, sorgulayan, etik kararlar alabilen, kültürlere karşı saygılı, uluslararası bilince sahip, çok yönlü bireyler olarak gelişmelerine odaklanır. Öğrencilere kendi adına düşünme ve öğrenme sürecini yönetmeleri öğretilir. IB PYP; öğrenme yaklaşımlarının kullanıldığı, ulusal müfredatı da temel alan bir çerçeve programı olup tüm okulların kendi zenginleştirilmiş içeriğini kullanmasına fırsat verir. Öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimleri, kavramlar aracılığıyla disiplinler üstü bağlantılar kurularak ve sorgulamaya teşvik edilerek desteklenir. Bu program ile öğrenciler araştırıp sorgulular, bağlantılar kurar, eleştiriel ve dönüşümlü düşünür, birilkte çalışır, farklı bakış açılarını dikkate alır ve tüm öğrendiklerinden anlam oluşturup eyleme geçer
ÖĞRENEN PROFİLİ ÖZELLİKLERİ
Tüm IB programlarının amacı ortak insanlık vasıflarının ve gezegeni koruma görevinin farkında olan, daha iyi ve daha barışçıl bir dünya yaratmak için çabalayan uluslararası bilince sahip hayat boyu öğrenen gençler yetiştirmektir. IB öğrenenler olarak şu özelliklere sahip olmak ve geliştirmek önemlidir:
• Araştıran-Sorgulayan
• Bilgili
• Düşünen
• İletişim Kuran
• İlkeli
• Riski Göze alan
• Açık Görüşlü
• Duyarlı
• Dengeli
• Dönüşümlü Düşünen
Küresel öneme sahip altı disiplinler üstü temanın çatısı altında kurgulanan bu programda, öğrenenlerin bütün alanlardaki gelişimi hedeflenmektedir. IB öğrenenleri için öğrenme, kavram ve beceri temelli olup merak uyandıran, öğrenme sorumluluğunun kendisinde olduğu yaşam boyu öğrenmeye teşvik eden sorgulama ortamlarında gerçekleşir. Programın amacı, IB öğrenen profili özellikleri aracılığıyla ulusal değerlere sahip ve uluslararası bilinci gelişmiş bireyler yetiştirerek daha iyi bir dünya yaratmaktır.
Kaynakça: https://www.ibo.org/
FMV IŞIK LİSELERİ ULUSLARARASI BAKALORYA DİPLOMA PROGRAMI
(INTERNATIONAL BACCALAUREATE DiPLOMA PROGRAMME)
FMV Erenköy Işık Lisesi ve FMV Ayazağa Işık Lisesi, Uluslararası Bakalorya® (IB) Diploma Programı (DP) ile öğrencilerine gerçek anlamda uluslararası bir eğitim alma fırsatı sunan IB Dünya Okullarıdır. FMV Işık Lisesi ve FMV Ispartakule Işık Lisesi IB DP için resmi aday okulları statüsünde olup IB Dünya Okulları olmak için yetkilendirme çalışmalarına devam etmektedir.
Uluslararası Bakalorya Organizasyonu (IBO) Nedir?
1968 yılında İsviçre'de kurulan Uluslararası Bakalorya Organizasyonu (lnternational Baccalaureate Organisation-IB0), günümüzde eğitim alanında lider konumdadır. 157 ülkede, 5.000'den fazla okulda, bir milyondan fazla öğrenci, IB diplomasına sahiptir.
IBO'nun öncelikli amacı, öğrencileri üniversitelere hazırlayarak onlara entelektüel ve sosyal beceriler kazandırmaktır. Daha iyi bir dünya yaratılmasına katkıda bulunacak genç insanlar yetiştirilmesi hedeflenir. Bu anlayış, liselerimizin misyonu ile yakından örtüşmektedir.
Öğrenciler 2 yıl süren programın ardından, katıldıkları uluslararası sınavların sonucunda, 150'den fazla ülkede, 1000'den fazla okulda uluslararası geçerliliği olan bir diploma kazanır.
IB Diploma Programı Müfredatında Neler Var?
Öğrencilerin altı bilgi alanından birer ders seçmesi gerekir. Bunların en az üçü ileri düzeyde olmalıdır. Ayrıca; her öğrenci Bilgi Kuramı (TOK) dersi alır, CAS etkinliklerini tamamlar ve kendi seçtiği bir alanda bitirme tezi (EE) yazar.
Seçebileceğin Ders Grupları Nelerdir?
BİLGİ KURAMI - CAS ETKİNLİNLİKLERİ (YARATICILIK- ETKİNLİK -TOPLUM HİZMETİ)- BİTİRME TEZİ
Çekirdek Dersler Nelerdir?
Bilgi Kuramı-TOK (Theory ot Knowledge)
Öğrencileri, değişik bilgi alanları, bilgi kaynakları ve bilgi edinme yolları üzerinden eleştirel olarak düşünmeye yönlendirerek, bilginin önemini ve rolünü sorgulamalarını sağlar.
Hedef; öğrencilerin bilginin ve bilmenin karmaşık doğasını anlamaları, küreselleşen dünyada ön yargı ve öznellikten uzak, sorumlu düşünen bireyler olmalarıdır.
Yaratıcılık, Etkinlik ve Toplum Hizmeti -CAS ( Creativity, Activity, Service)
CAS yaşayarak öğrenmek demektir. Ders saatleri dışında yürütülmesi gereken bu etkinliklerde amaçlanan; öğrencileri akademik yönden en iyi şekilde üniversiteye hazırlamanın yanında, yaratıcılıklarını geliştirmek, sporu yaşamlarının bir parça haline getirmek, yerel ve küresel sorunlara çözüm üreten projeler geliştirmeleri ve bu projelerde görev almalarını sağlayarak toplumsal bilinç kazanmalarına katkıda bulunmaktır.
Bitirme Tezi-EE (Extended Essay)
Öğrencinin kendi seçtiği bir konu üzerinde kapsamlı bir araştırma sonrası yazması gereken bir tezdir.
Bitirme tezi ile öğrencilerin üniversite sürecinde yapacakları akademik araştırmalar için gerekli beceriler edinmesi, öğrencilerin 1B eğitimi sürecinde edindikleri öğrenen profilinin yetkinliklerini yansıtabilmesi, akademik dünyanın kullandığı dil, kapsam ve bilgi alanlarına aşina olması amaçlanır.
Programa Kimler Katılabilir?
18 Diploma Programı; ileri derecede İngilizce ve yüksek genel ortalamaya sahip, okumayı ve araştırmayı seven, yaşam boyu öğrenmeye ve gelişmeye inanan 16 ve 19 yaş arasındaki öğrencilere yöneliktir.
• İngilizce ile akıcı biçimde iletişim kurabilen
• Zorlu bir akademik programda detaylı bir şekilde çalışan
• Farkındalık ve merak düzeyi yüksek
• Bağımsız çalışma becerileri yüksek
• Sorumluluk alan
• Çalışmalarını dikkatlice planlayan
• Devamsızlık yapmayan öğrenciler 18 öğrencisi olabilir.
Programa Başvurmak İçin
Okul tarafından belirtilen katılım şartlarını yerine getiren öğrenciler, başvuru için gerekli olan belgeleri hazırlayarak ilgili birime teslim eder ve programa katılmaya hak kazanırlar. Tüm bilgiler doğrultusunda okul müdürü başkanlığında toplanan bir komisyon tarafından tüm başvurular değerlendirilerek başvuru süreci sonuçlandırılır.
IB öğrencileri aşağıdaki özelliklere sahip olmaya çalışırlar:
Uluslararası Bakalorya Diploma Programı ile ilgili detaylı bilgiye; www.ibo.org adresinden, liselerimizin web sitelerinden ve IBDP koordinatörlerimizden ulaşabilirsiniz.
CIS Uluslararası Okullar Birliği
Işık Okulları Ayazağa yerleşkesi Şubat 2009, Erenköy Yerleşkesi 2012, Nişantaşı Yerleşkesi 2018 tarihinde 2 yıllık bir öz değerlendirmenin ardından CIS tarafından akredite edilmiş, dünyadaki uluslararası standartlara sahip okullar arasına girmiştir.
CIS (Council of International Schools: Uluslararası Okullar Birliği) 1949 yılında kurulmuş olan, kâr amacı gütmeyen ve üyelik bazında faaliyet gösteren, uluslararası okullarla ilgili kurulmuş en büyük birliktir.
Akreditasyon Nedir?
Akreditasyon sözcüğünün sözlük anlamı ‘denklik’tir. CIS’in sunduğu akreditasyon hizmeti bağlamında denklik dünyanın çeşitli yerlerinde bulunan okulların belirli bir kalitede eğitim verdiğinin CIS gibi yetkili ve saygın bir kuruluş tarafından onaylanmasını içerir.
Akreditasyonun Amacı Nedir?
Amacımız öğrencilerimize, hayatlarını küresel bir vatandaş olarak sürdürmeleri için gerekli olan bilgi ve becerileri vermek ve yüksek kalitede uluslararası eğitim standartlarına ulaşmaktır. CIS tarafından akredite edilmiş okullar olarak,
Akreditasyonun Kuruma ve Kurumun Öğrencilerine Sağladığı Yararlar Nelerdir?
Kaynakça: https://www.cois.org/about-cis
Okullarımız yürütülen, Uluslararası Gençlik Ödülü – Türkiye Programı, Türkiye İnsan Kaynakları Eğitim ve Sağlık Vakfı (TİKAV) temsilinde 2001 yılından bu yana uygulanmaktadır. Türkiye’de Ödül Programı’nı uygulamaya yetkili tek kurum olan TİKAV, gençlerin bireysel gelişimine katkı sağlamayı amaçlayan bir vakıftır. TİKAV’ın Ulusal Ödül Otoritesi olarak yürüttüğü Uluslararası Gençlik Ödülü – Türkiye Programı; din, dil, ırk ve benzeri hiçbir sınır koymadan 14-24 yaşları arasındaki gönüllü tüm gençlere açık sosyal etkileşim ve ekip çalışması ortamında bütünsel gelişimi destekleyen bir kişisel gelişim programıdır.
Ödül Programı, Edinburgh Dükü tarafından 1956 yılında Alman Eğitmen Kurt Hahn’ın program çerçevesini belirleyerek destek olmasıyla kurulmuştur. Programın amacı gençleri, kendi hayatlarında, yaşadıkları toplumda ve dünyada bir fark yaratmalarını sağlayacak yaşam becerileri ile donatmaktır. 1956 yılından bu yana, 130 ülkede ve bölgede, milyonlarca genç Ödül Programı’na katılmıştır. Türkiye’de 18 yıldır, 20,00’den fazla gence tanıtılmış ve 8,000’i aşkın genç Ödül Programı’nı tamamlamıştır. Ödül halen Türkiye’de 21 ilde 124 Ödül Merkezi’nde yürütülmektedir. Okullarımız da bir Ödül Merkezi’dir. Ödül programı Bronz, Gümüş ve Altın kategorilerden oluşmaktadır.
Her kategori içerisinde Beceri Geliştirme, Fiziksel Gelişim, Gönüllü Hizmet ile Macera ve Keşif Yolculuğu mevcuttur. Ödül programını tamamlayan gençler eğitim hayatlarında ve iş başvurularında daha başarılı oluyorlar. Ödül Programı’yla, katılımcılar, kendi sınırlarını keşfederken; faydalı beceriler, deneyimler kazanıp yeni arkadaşlıklar kurmanın yanı sıra; dünya çapında üniversiteler ve kurumlar tarafından tanınan bir Ödül'e sahip olurlar. Okullarımız her yıl artan sayıda öğrenciyi programa dahil etmekte ve onların kişisel gelişimlerine tanıklık ederek daha da büyümektedir.
FMV IŞIK OKULLARI KÜRESEL OKULLAR PROGRAMI ÜYELİĞİ
FMV Işık Okullarının anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liseleri 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı’nda Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Çözümler Ağı (UN SDSN) tarafından yürütülen Küresel Okullar Programı’nın (Global Schools Program) üyesi olmuştur.
Global Schools Program Serfikası
Küresel Okullar Programı, eğitim öğretim programlarında, ders içi ve ders dışı etkinliklerde kanıta dayalı eğitim ve yerelleştirilmiş sınıf kaynakları ile okulları ve eğitimcileri desteklemek için çalışmaktadır.
2021 yılında 2000 başvuru arasından tüm okullarımızdan 17 öğretmenimiz “Küresel Okullar Programı Savunucuları” olarak seçilmiş ve başarıyla tamamladıkları eğitimler sonucunda sertifikalarını alarak Türkiye’den 36 savunucu arasında yer almışlardır. Ayrıca bir öğretmenimiz de bu programda mentor olarak seçilmiştir. Her yıl okullarımızdan bu programa seçilen mentor ve savunucular çalışmalarını başarıyla sürdürmektedirler.
Küresel Okullar Savunucuları, sürdürülebilir kalkınma için dünya çapında bir eğitim hareketini desteklemek ve okul topluluklarındaki eğitimcileri güçlendirmek için “Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri”ni sınıflara ve okul programlarına dahil etmek üzere çalışırlar. Tüm okullarımızda bu konuda çalışmalar devam etmektedir. (https://www.globalschoolsprogram.org/ouradvocates)
Küresel Okullar Programı Nedir?
Küresel Okullar Programı, Ekim 2018'de Avusturya'nın Viyana kentinde düzenlenen IB Dünya Konferansı'nda tanıtıldı. (https://www.globalschoolsprogram.org/aboutus)
Küresel Okullar, Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin uygulanmasını desteklemek için BM Genel Sekreteri tarafından başlatılan küresel bir araştırma ve politika ağı olan BM Sürdürülebilir Kalkınma Çözümleri Ağı'nın (SDSN) ve Paris İklim Anlaşmasın bir girişimidir.
Global Schools'un misyonu; her ilkokul, ortaokul ve lise öğrencisinin bu yüzyılın en büyük zorluklarına etkin bir şekilde yanıt vermek ve sürdürülebilir ve yaşanabilir bir dünya şekillendirmek için gerekli bilgi, değer ve becerilerle donatıldığı bir programdır.
Küresel Okullar Programı Ne Yapıyor?
Küresel Okullar Programı; öğretmenleri Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitimi (ESD) okullarında ve sınıflarında destekleyen; bilgi, araç ve kaynaklarla donatan; veriye ve kanıta dayalı bir uluslararası eğitim programıdır. Küresel Okullar Programı bunu yapmak için Küresel Okullar Savunucuları Programı (Global Schools Advocates Program) adlı bir öğretmen yetiştirme metodolojisi geliştirmiştir. Bu program, öğretmenleri sürdürülebilir kalkınma okuryazarlığını desteklemek için eğitim, araç seti ve kaynaklarla donatır. Küresel Okullar Programı, bu girişimi araştırma programları ve üst düzey politika erişimiyle tamamlamaktadır.
Küresel Okullar Programı Nerede Çalışıyor?
Program katılımcıları, mezunlar ve okullar dünyanın tüm bölgelerinden gelmektedir.
Bu ağda 1,300’den fazla okul, 1,200,000’den fazla öğrenci ve 100,000’den fazla öğretmen yer almaktadır.
Kaynakça: https://www.globalschoolsprogram.org