Duyurular
-
FEYZİYE MEKTEPLERİ VAKFI 133. KURULUŞ YIL DÖNÜMÜ VE MEZUNLAR GÜNÜ KUTLAMALARI
17.12.20181885 yılından bugüne; çağdaş, bilimsel ve idealist yaklaşımları ile Türk millî eğitiminde bir ekol olan Feyziye Mektepleri Vakfı Işık Okulları, kuruluşunun 133. yıl dönümünü kutlamanın kıvancı içindedir. Mustafa Kemal Atatürk’ten aldığı “Işık” adını büyük bir gurur ve minnetle taşıyan; 133 yıldır cesur, başarılı, Atatürkçü “iyi insanlar” yetiştirmenin sorumluluğu ve kararlılığıyla ülkemizin yarınlarına yön veren Feyziye Mektepleri Vakfının “133. Kuruluş Yıl Dönümü”, 16 Aralık 2018 Pazar günü, Ayazağa Kampüsü’nde gerçekleştirilen tören ve etkinliklerle coşku içinde kutlanmıştır. Tören, Atatürk büstüne çelenk sunumu ile başlamış Ayazağa Işık Lisesi ve Fen Lisesi Müdürü Sayın Özgür ALPER’in günün anlam ve önemini belirten konuşması ile devam etmiştir. Törende Feyziyeliler Işıklılar Derneği adına konuşmayı 2012-2013 Ayazağa Işık Lisesi mezunu Emre ÖRENDİL yapmıştır. Feyziye Mektepleri Vakfı yöneticileri, öğretmenleri ve Ayazağa Işık Lisesi mezunlarının bir araya geldiği törende, mezuniyetlerinin 25. yılını kutlayan Işıklılara anı plaketleri takdim edilmiştir. Törene katılan mezunlarımız; en değerli yıllarını geçirdikleri “Işık” çatısı altında yeniden bir araya gelebilmenin mutluluğuyla Işık Marşı’nı seslendirmiş, birlikte anı fotoğrafı çektirmiş ve geleneksel öğle yemeğinin ardından kendileri için hazırlanan etkinliklerde keyifli anlar yaşamışlardır. Feyziye Mektepleri Vakfının 133. kuruluş yıl dönümünü bir kez daha coşkuyla kutluyor, Işık ailesi olarak bilimin ve Atatürk ilkelerinin rehberliğinden asla vazgeçmeyeceğimize söz veriyoruz. -
“Dijital Vatandaşlık & Dijital Oyun ve Sosyal Medya Bağımlılığı” Konularında Bilgilendik
11.12.2018Dijital vatandaşlık ile ilgili oluşturulan önemli bir standart, ISTE (The International Society for Technology in Education) organizasyonuna aittir. ISTE, dünyanın farklı noktalarından üyeleri olan ve teknolojiyi ilköğretim ve lise çağındaki öğrencilerin etkin bir şekilde kullanmaları için eğiticilerin ve öğrencilerin dijital ortamdaki eğitim öğretim faaliyetlerinin geliştirebilmesine yardımcı olan bir organizasyondur. Bunun için ISTE, eğitimde NETS (The National Educational Technology Standards) standartlarını oluşturmuştur. NETS standartları, öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler, eğitim koçları ve bilgisayar eğitimcileri için ayrı ayrı oluşturulmuştur. NETS, dijital çağda öğrenme ve öğretme kabiliyetlerinin geliştirilmesi ve dijital öğrenme ve öğretmenin tüm dünyada tanınır hale gelmesi için oluşturulan standartlar kümesidir. Dijital Vatandaşlık ve teknolojide öğrenme-öğretme süreçleri ile ilgili detaylı açıklayıcı bilgiler sunmasa da NETS, küçük yaşlardan itibaren dijital vatandaşlığın yaratıcı düşünce ile birleşip bilişim ve iletişim teknolojilerinde nasıl inovasyona dönüşebileceğine ilişkin bir şematik analiz sunmaktadır. Biz de Bilişim Teknolojileri Bölümü olarak 26 Kasım - 7 Aralık 2018 tarihleri arasında öğrencilerimize “Dijital Vatandaşlık Haftası” kapsamında yukarıda açıkladığımız standartlara göre içeriğini oluşturduğumuz bilgilendirme çalışmaları yaptık. Bilişim Teknolojileri derslerimizde hafta boyunca öğrencilerimizle dijital vatandaşlığın 9 modülü üzerinde çalıştık. “Dijital Vatandaşlık & Dijital Oyun ve Sosyal Medya Bağımlılığı” üzerine Bilişim Teknolojileri Bölümü olarak her sabah bilgilendirme sunumları düzenledik. Ülkemizde de bu yıl Sağlık Bakanlığı tarafından da ele alınan dijital oyun bağımlılığı konusu hakkında öğrencilerimize genel bir bilgilendirme yaptık. Dijital oyunların içerisinde bulunan bazı uygulamaları öğrencilerimiz çok sık kullanmaktadır. Bu konu hakkında 6. sınıf öğrencilerimize ders içinde anket uyguladık ve sonucu da öğrencilerimizle paylaştık. Hayatımızın teknoloji ile neredeyse bütünleştiği günlerde, bilinçli dijital vatandaşlar olarak hangi uygulamayı ne kadar süre zarfında kullanmamız gerektiği konusunda çalıştayda alınan kararlar hakkında öğrencilerimize bilgi vererek ne kadar eğitici oyunlar yaratıcılığımızı, problem çözme ve strateji kurma becerimizi geliştirse de dikkatli kullanılmadığı zaman bağımlılık yaparak siber zorba olma, ilgisizlik ve sosyalleşemem gibi olumsuz etkilerde yarattığını vurguladık. Bu konu hakkında ayrıntılı açıklamalar içeren “Dijital Vatandaşlık El Kitabı” hazırladık ve öğrencilerimize dağıttık. İlkokul düzeyinde geçmişten günümüze hızla gelişen teknolojiden ve bu teknolojiyle birlikte gelişen dijital oyunlardan söz ettik. Öğrencilerin bu oyunları oynamak için ne kadar süre harcadıkları ve bu süreyle bağlantılı olarak dijital oyun bağımlısı olup olmadıkları sunum sırasında yapılan minik anketle ölçtük. Oyun bağımlısı olmamak için yapmaları gerekenlerden söz ettik. FMV Ayazağa Işık Okulları Bilişim Teknolojileri Bölümü -
“133. YILINDA IŞIKLI OLMAK” MEKTUP YARIŞMASI
11.12.2018Feyziye Mektepleri Vakfı Işık Okulları, 133. Kuruluş Yıl Dönümü etkinlikleri kapsamında, okullarımızın ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik “133. Yılında Işıklı Olmak” konulu mektup yazma yarışması düzenlenmiştir. FMV Işık Okullarının 7. sınıf öğrencilerinin 4. sınıflara; 11. sınıf öğrencilerinin ise 8. sınıflara hitaben mektup yazdıkları bu yarışmada; 133 yıldır aynı çizgide kalmayı başarabilmiş, ülkemize aydın gençler yetiştirmiş büyük bir kurumda öğrenci olmanın farkını hissettirebilmek amaçlanmıştır. Yarışma sonucunda, FMV Özel Ayazağa Işık Lisesi 11. sınıf öğrencilerinden Selin Işık birinci, Ece Gökbayrak ikinci ve Selen Çeltek ise üçüncü olmuştur. Öğrencimiz Selin Işık ayrıca, yarışmanın Feyziye Mektepleri Vakfı Işık Okulları lise öğrencileri kategorisinde de birinci olarak 16 Aralık Pazar günü, Nişantaşı Kampüsü’nde gerçekleşecek 133. Kuruluş Yıl Dönümü etkinliklerinde tüm Işıklılara hitaben mektubunu okuyacak ve Vakıf yöneticilerimizden ödülünü alacaktır. Öğrencimizi tebrik ediyor, Işık ruhunu hayatı boyunca başarıyla taşıyacağına inanıyoruz. -
TIMUN (TURKISH INTERNATIONAL MODEL UNITED NATIONS)
11.12.2018FMV Özel Ayazağa Işık ve Fen Lisesi MUN Kulübü öğrencileri 06 - 09 Aralık 2018 tarihleri arasında Üsküdar Amerikan Lisesinde 25’incisi düzenlenen TIMUN Konferansında okulumuzu başarı ile temsil ederek 7 farklı komitede çalışmalara katılmışlardır. Öğrencilerimiz bu konferansta “Hindistan” delegasyonu olarak “İnsan Hakları, Çevre, Silahsızlanma, Politik Açıdan Paylaşılamayan Coğrafi Bölgeler Komiteleri; Adalet Komisyonu; Ekonomik ve Sosyal Sorunlar ve Özel Komisyonlarda” yer alarak hazırlanan çözüm önerilerine katkıda bulunmuş ve başarılı bir konferans süreci geçirmişlerdir. Öğrencilerimizi kutlar, başarılarının devamını dileriz. -
ESPAÑOL EN IMAGENES 2018 İSPANYOLCA KONUŞMA VE POSTER YARIŞMASI
07.12.2018FMV Işık Okulları tarihinde yapılan ilk İspanyolca etkinlik olarak dikkati çeken "ESPAÑOL EN IMAGENES 2018 İspanyolca Konuşma ve Poster Yarışması", 4 Aralık 2018 tarihinde, FMV Özel Işık Lisesi ev sahipliğinde, Sacit Öncel Konferans Salonu'nda gerçekleştirilmiştir. Okulumuzun Nişantaşı, Ayazağa, Erenköy ve Ispartakule Kampüsleri'nden toplam 14 öğrencinin katıldığı yarışmanın bu seneki teması 'Beraberlik ve Çeşitliliğe Saygı' olmuştur. Okulumuzun 'en az bir yabancı dilde yetkin, farklılığın zenginlik olduğu düşüncesini benimsemiş bireyler yetiştirmek' hedefinden yola çıkılarak düzenlenen etkinlikte, öğrencilerimiz kendi tasarladıkları posterleri, jürinin ve seyircilerin önünde tanıtmışlar ve daha sonra jüri üyelerinin sordukları sorulara doğaçlama cevaplar vermişlerdir. Jüri üyeliğini Cervantes Enstitüsü Direktörü Gonzalo Manglano de Garay, Cervantes Enstitüsü Akademik direktörü María José Molina Perez ve Koç Üniversitesi Öğretim Görevlisi Profesör María Pilar Mesas Pérez'in yaptığı yarışmada birincilik derecesini Ispartakule Kampüsü'nden Lara Kaptan, ikincilik derecesini Ispartakule Kampüsü'nden Mert İpek, üçüncülük derecesini Nişantaşı Kampüsü'nden Elif Ünveren ve Seyircinin Seçimi Ödülünü Nişantaşı Kampüsü'nden Elif Naz Sürücü kazanmıştır. -
ESPAÑOL EN IMAGENES 2018 İSPANYOLCA KONUŞMA VE POSTER YARIŞMASI
07.12.2018FMV Işık Okulları tarihinde yapılan ilk İspanyolca etkinlik olarak dikkati çeken "ESPAÑOL EN IMAGENES 2018 İspanyolca Konuşma ve Poster Yarışması", 4 Aralık 2018 tarihinde, FMV Özel Işık Lisesi ev sahipliğinde, Sacit Öncel Konferans Salonu'nda gerçekleştirilmiştir. Okulumuzun Nişantaşı, Ayazağa, Erenköy ve Ispartakule Kampüsleri'nden toplam 14 öğrencinin katıldığı yarışmanın bu seneki teması 'Beraberlik ve Çeşitliliğe Saygı' olmuştur. Okulumuzun 'en az bir yabancı dilde yetkin, farklılığın zenginlik olduğu düşüncesini benimsemiş bireyler yetiştirmek' hedefinden yola çıkılarak düzenlenen etkinlikte, öğrencilerimiz kendi tasarladıkları posterleri, jürinin ve seyircilerin önünde tanıtmışlar ve daha sonra jüri üyelerinin sordukları sorulara doğaçlama cevaplar vermişlerdir. Jüri üyeliğini Cervantes Enstitüsü Direktörü Gonzalo Manglano de Garay, Cervantes Enstitüsü Akademik direktörü María José Molina Perez ve Koç Üniversitesi Öğretim Görevlisi Profesör María Pilar Mesas Pérez'in yaptığı yarışmada birincilik derecesini Ispartakule Kampüsü'nden Lara Kaptan, ikincilik derecesini Ispartakule Kampüsü'nden Mert İpek, üçüncülük derecesini Nişantaşı Kampüsü'nden Elif Ünveren ve Seyircinin Seçimi Ödülünü Nişantaşı Kampüsü'nden Elif Naz Sürücü kazanmıştır. -
ESPAÑOL EN IMAGENES 2018 İSPANYOLCA KONUŞMA VE POSTER YARIŞMASI
07.12.2018FMV Işık Okulları tarihinde yapılan ilk İspanyolca etkinlik olarak dikkati çeken "ESPAÑOL EN IMAGENES 2018 İspanyolca Konuşma ve Poster Yarışması", 4 Aralık 2018 tarihinde, FMV Özel Işık Lisesi ev sahipliğinde, Sacit Öncel Konferans Salonu'nda gerçekleştirilmiştir. Okulumuzun Nişantaşı, Ayazağa, Erenköy ve Ispartakule Kampüsleri'nden toplam 14 öğrencinin katıldığı yarışmanın bu seneki teması 'Beraberlik ve Çeşitliliğe Saygı' olmuştur. Okulumuzun 'en az bir yabancı dilde yetkin, farklılığın zenginlik olduğu düşüncesini benimsemiş bireyler yetiştirmek' hedefinden yola çıkılarak düzenlenen etkinlikte, öğrencilerimiz kendi tasarladıkları posterleri, jürinin ve seyircilerin önünde tanıtmışlar ve daha sonra jüri üyelerinin sordukları sorulara doğaçlama cevaplar vermişlerdir. Jüri üyeliğini Cervantes Enstitüsü Direktörü Gonzalo Manglano de Garay, Cervantes Enstitüsü Akademik direktörü María José Molina Perez ve Koç Üniversitesi Öğretim Görevlisi Profesör María Pilar Mesas Pérez'in yaptığı yarışmada birincilik derecesini Ispartakule Kampüsü'nden Lara Kaptan, ikincilik derecesini Ispartakule Kampüsü'nden Mert İpek, üçüncülük derecesini Nişantaşı Kampüsü'nden Elif Ünveren ve Seyircinin Seçimi Ödülünü Nişantaşı Kampüsü'nden Elif Naz Sürücü kazanmıştır. -
Dr. Deniz Karlı ile Matematiğin Tarihine Yolculuk
07.12.2018FMV Özel Işık Lisesi 9. sınıf öğrencileri 06.12.2018 Perşembe günü Işık Üniversitesi Matematik Bölümü Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Deniz Karlı ile matematik tarihine güzel bir yolculuk yaptı. Sayın Karlı'nın MÖ 2000'den günümüze kadar yaptıkları ile iz bırakan ünlü matematikçiler ve çalışmaları konusundaki söyleşisi, öğrencilerimizin matematik merakına katkıda bulundu. Bizler de Işık Ailesi olarak bu güzel paylaşımlardan dolayı kendisine teşekkür ederiz. -
11. sınıf öğrencilerine yönelik İstanbul Deniz Müzesine bir gezi düzenlenmiştir.
07.12.20186 Aralık 2018 Perşembe günü FMV Özel Işık Lisesi Tarih Öğretmeni kontrolünde 11. sınıf öğrencilerine yönelik İstanbul Deniz Müzesine bir gezi düzenlenmiştir. Yapılan gezide, Osmanlı donanma gücünün gelişimi ve her biri bir sanat eseri olan saltanat kayıklarının özellikleri öğrencilere anlatılmıştır. İstanbul Deniz Müzesi gezimizde, Osmanlı deniz gücünün yanı sıra Mustafa Kemal ATATÜRK'e ait Ertuğrul yatından Savarona'dan getirilen kişisel eşyalar; hüzünlü hikâyesi ile tanıdığımız Dumlupınar denizaltısına ait telefon şamandırası ve daha nice denizcilik temalı eşsiz eser bizi karşılamıştır. Osmanlı deniz gücünün yanında Türk denizcilik tarihi ile ilgili pek çok eser gördüğümüz bu gezimiz, tüm öğrencilerimizin müze turunu keyifle tamamlamalarının ardından sona ermiştir. -
Grade 4 General Knowledge Competition
07.12.20187th December 2018 Selected students from Grade 4 participated in a General Knowledge Competition. There were 4 teams, the Birds: Nehir Demir (4A), Zeynep Nuray (4B) and Andreas Mihail Gün (4C); the Mammals: Sofia Ayvatoğlu (4A), İlker Ünveren (4B) and Vera Belova (4C); the Reptiles: Ece Gürol (4A), Kerem Evcilerli (4B) and Arda Şahin (4C); and the Fish: Levent Çakmur (4A), Nehir Aytekin (4B) and Deniz Maraşoğlu (4C). All the students made a valiant effort to compete in all categories from Animals to States of Matter. The Birds were the overall winners but we are very proud of all the contestants and grateful to the audience for their enthusiastic support. Well done Grade 4! -
MAZARETE YER YOK! BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ DERSİ
07.12.2018Öğrencilerimizden Dinliyoruz: Bilgi Okuryazarlığı, Akademik Dürüstlük ve Kütüphane Kültürü Ne Demektir? Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır? Nişantaşı Kampüs Kütüphanesi bilgi okuryazarlığı eğitimini bu yıl, geçmiş yıllardan farklı olarak gerçekleştiriyor: Öğrenciler, öğretmenlerine sunumlar yapıyor. Yapılan bu çalışmanın devam etmesi için dersler sene başında bütün bir yıla yayılacak şekilde düzenlendi. Yaptığımız çalışmalar dâhilindeki eğitim programına her yıl olduğu gibi bu yıl da "Etkili bir 'öz' nasıl yazılır?", "Bir makalenin ana hatları nasıl olmalıdır?" gibi konulara temas edilerek başlandı. İlk derste kütüphane uzmanlarımız tarafından konunun anlatılan tüm detayları, sonraki derslerde öğrenciler tarafından hem sınıf arkadaşlarına hem de öğretmenlere anlatılacak şekilde düzenlendi. Böylece bu programda öğretici ve anlatıcı olarak asıl rolü öğrenciler üstlendi. Yapılan uygulamalı derslerin sonrasında Edebiyat Öğretmeni yönetimindeki 10-A sınıfı, kaynakçanın ayrıntılı gösterildiği ödevlerinin sunumunu yaptı. Bu yıl bilimsel araştırma teknikleri ve veri tabanı eğitimi için toplu sınıf eğitiminin yanı sıra hazırlık sınıfları üçerli gruplara bölünerek grup öğrencilerine 20 dakikalık "bire bir" eğitim verildi. Eğitim sonrasında kütüphanede katalog tarama, kaynağa erişim ve kütüphane dışında etkili araştırma yöntemlerinin ince detayları anlatıldı. Bilgi Okur Yazarlığı Kapsamında Öğrenmeyi Hedeflediğimiz Ana Başlıklar: Makalenin ilk ışığı "başlık" nasıl olmalıdır? Etkili bir başlık neden bu kadar önemlidir? Öz (Abstract) nedir? Etkili bir "öz" nasıl yazılır? Makalenin dili nasıl olmalıdır? Objektif ve subjektif olmak nedir? Makalenin ana hatları nedir? Bir makaleyi kaleme alırken yapılan sık yanlışlar nelerdir? Sonuç nasıl yazılır? Bilgi ve Işıkla -
FMV Işık İlkokulu-Ortaokulu Masa Tenisi Gelişim Turnuvası
07.12.2018FMV Özel Işık İlkokulu-Ortaokulu Masa Tenisi Gelişim Turnuvası' nda, 4. sınıf Erkeklerde ; Can AKBAL 1. Andreas Mihail GÜN 2. Mehmet Akif GÖKMEN 3. 4. sınıf Kızlarda; Sevgi SÜKAN 1. Buğlem ŞİRİNER 2. Yağmur AYTEKİN 3. 5. sınıf Erkeklerde ; Yaman ŞEREMET 1. Can ÇELEBİ 2. Behçet MORGÜL 3. olmuştur. Öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.