Etkinlikler
-
FMV ÖZEL IŞIK LİSESİ MUN DELEGELERİ MCMUN 2019'DA
13.12.2019Ankara ODTÜ Geliştirme Vakfı Okulları tarafından 13-16 Aralık 2019 tarihleri arasında düzenlenen MCMUN Model Birleşmiş Milletler Konferansı’na 9 delege ile katılan MUN Kulübü öğrencilerimiz, Kanada ve Güney Kore’yi temsil etmişlerdir. "Reform İçin Bir Araya Gelmek ” başlıklı konferansta Zeynep Algün, Kanada elçisi olarak açılış konuşmasını yapmıştır. Geleceğimizin mimarları öğrencilerimizin 21. yüzyıl becerileri dahilinde, uyum içinde, yoğun tempoda bir arada çalışma becerilerini kazandıkları konferansta, özellikle MUN tecrübesi olan 10. Sınıf öğrencilerimiz Kaan Kuru ve Tuana Melek’in kulübe yeni katılan 9. sınıf öğrencilerimize verdiği destek takdire layıktır. MCMUN’da okulumuzu temsil eden Zeynep Algün, Ufuk Çelik, Tuana Melek, Kaan Kuru, Başak Soyhan, Duru Olgun, Sarp Yiğit İpek, Enise Defne Birsel ve Mercan Akın’ı kutluyor, başarılarının devamını diliyoruz. MCMUN 13-16 DECEMBER 2019 MUN club of FMV Özel Isik Lisesi represented our school at this year’s MCMUN in Ankara from December 13-16th. The theme of MCMUN ‘19 was ‘United to Reform’, and could not be more appropriate to the times in which we live. With 8 student delegates representing Canada and South Korea as well as 1 student ambassador of Canada, this year’s conference showcased our students' ability to adapt, work together, dedicate themselves to hard work and showed the genuine motivation of everyone included to grow into young adults that will shape the future. We wish to congratulate our students; Zeynep Algün who represented us as Ambassador of Canada, Ufuk Çelik who was a Canadian delegate in GA 2, Tuana Melek who was a South Korean delegate and Duru Olgun who was a Canadian delegate in GA 3, Kaan Kuru who was a Canadian delegate of the Special Conference on United Nations Reform, Sarp Yiğit İpek who was a Canadian delegate in GA 4, E. Defne Birsel who was a Canadian delegate in ECOSOC, Mercan Akın who was a Canadian delegate in the Advisory Panel, and Başak Soyhan who was a Canadian delegate in GA5. -
İSTANBUL MODERN SANATLAR MÜZESİ ART MAKER LAB GEZİSİ
13.12.2019İSTANBUL MODERN SANATLAR MÜZESİ ART MAKER LAB GEZİSİ -
PSİKOLOJİ ÇALIŞTAYI: “SOSYAL AĞLAR VE KİMLİK”
13.12.2019FMV Ayazağa Işık Lisesi 11. sınıf öğrencileri, psikoloji dersi kapsamında Özel Üsküdar Amerikan Lisesinde, 13 Aralık 2019 Cuma günü gerçekleştirilen “Sosyal Ağlar ve Kimlik” konulu atölye ve öğrenci çalıştayına katılmıştır. Doç. Dr. Ferzan CURUN’un da katılımıyla gerçekleşen atölye çalışmasında; benlik, kimlik gibi konular sorgulanırken bu konularla ilgili ne tür araştırmalar yapılabileceği hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmaya katkı sağlayan öğrencilerimizi tebrik eder, organizasyon için Özel Üsküdar Amerikan Lisesine teşekkür ederiz. -
“İÇİMDEKİ ÇOCUK” SERGİ GEZİSİ
12.12.2019FMV Özel Ayazağa Işık Lisesi ve Fen Lisesi Sempre Arte Resim Kulübü ve IB görsel sanatlar dersi öğrencileri, Abdülmecid Efendi Köşkü’nde gerçekleştirilen “İçimdeki Çocuk” sergisini ziyaret etmişlerdir. -
ANNE BABA OKULU- MİNDFUL EBEVEYNLİK
12.12.2019ANNE BABA OKULU- MİNDFUL EBEVEYNLİK -
FMV ÖZEL IŞIK LİSESİNDE MEKTUPLAŞMA GÜNÜ
12.12.2019FMV Özel Işık Lisesi 11. sınıf öğrencileri 8. sınıftaki kardeşleri için yazmış oldukları “Işıklı Olmak” temalı mektuplarını Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin eşliğinde Sacit Öncel Konferans Salonu’nda bir araya gelerek teslim ettiler. Öğrencilerin “Işık” kültürünü birbirlerine anlatmaları, öğrenciler arası bağın artması, sosyal anlamda öğrenciler arası kaynaşmanın sağlanması bakımından önemli olan bu organizasyonda 8. sınıf öğrencileri mektuplarını okudu ve bulundukları kuruma liseli gözüyle bakma şansı yakaladı. -
IŞIKLI KARDEŞİM MEKTUBUN VAR
12.12.2019IŞIKLI KARDEŞİM MEKTUBUN VAR -
LGS SÜRECİ VE ERGENLİK
12.12.2019LGS SÜRECİ VE ERGENLİK -
STRES YÖNETİMİ VE İLETİŞİM
12.12.2019FMV Özel Işık Lisesi Rehberlik Servisi tarafından 12 Aralık 2019 Perşembe günü saat 15.30-16.45 arasında Sacit Öncel Salon’ ununda düzenlenen Ebeveyn Gelişim Atölyesinde Işık Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı Prof.Dr. Gülden Güvenç tarafından velilerimize “Stres Yönetimi ve İletişim” konulu seminer verilmiştir. Seminerin ilk bölümünde Sayın Güvenç tarafından velilerimize Stres nedir? Stres durumunda ne gibi tepkiler veririz? Soruları bilimsel bulgular eşliğinde yanıtlanmıştır. Stres durumu ile başa çıkmayı kolaylaştıran düşünce biçimleri anlatılmıştır. Beynimizdeki limbik sistemin etkisi ile oluşan duygu yoğunluğu ile nasıl başa çıkabiliriz? Sorusu yanıtlanmaya çalışılmıştır. Bu durum ile özellikle farklı alanlara odaklanarak başa çıkılabileceği ile ilgili yaşantısal örnekler ve stres yönetimi ile ilgili bilimsel yöntemler paylaşılmıştır. İkinci bölümde İletişim konusu aktarılmıştır. Etkili iletişim için aktif dinleme ve reflektif dinlemenin önemi vurgulanmış, etkili iletişim becerilerinin stres yönetimindeki olumlu etkileri vurgulanmıştır. Seminer süresince velilerimiz stres yönetimi ve etkili iletişim ile ilgili kendi yaşamlarında uyguladıkları işe yarayan örnekleri paylaşmışlar, zaman zaman konuşmacıya sorular sormuşlardır. Seminer bu soruların yanıtlanmasıyla tamamlanmıştır. -
ULUSLARARASI PERİYODİK TABLO (IYPT 2019) YILI
12.12.2019ULUSLARARASI PERİYODİK TABLO (IYPT 2019) YILI -
134. Yılında Işıklı Olmak
11.12.2019134. Yılında Işıklı Olmak -
3 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ FARKINDALIK SEMİNERİ VE AKTİVİTESİ
11.12.2019Yabancı Diller Bölümü ve Türk İşaret Dili (TİD) Kulübü tarafından 3 Aralık Dünya Engelliler Günü kapsamında toplumun her alanında engelli bireylerin haklarını ve refahını korumak; engelli bireylerin durumuna dair politik, sosyal, ekonomik ve kültürel yaşamın her alanında farkındalığı artırmak ve onları anlayabilmek için TİD Kulübü öğrencilerine kasım ayı içinde “Turkcell Karanlıkta ve Sessizlikte Diyalog Müzesi”ne gezi düzenlenmiştir. 06.12.2019 tarihinde ise işitme engelli ve sağır bireylerin hayatı ve yaşadıkları sorunlar, sağır kültürü ve Türk İşaret Dili hakkında 9. sınıf seviyesindeki öğrencilerimize TİD Kullanıcısı ve Sağır Rıdvan Yıldırım ve TİD Tercümanı Cemre Filinte tarafından farkındalık semineri verilmiştir.