Etkinlikler
-
FLARE ROBOTİCS ANKARA'DAN 2 KUPA İLE DÖNDÜ
28.11.2019FMV Özel Erenköy Işık Lisesi ve Fen Lisesi Robot Kulübü “Flare Robotics” katıldığı FRC Ankara Off-Season etkinliğinden iki kupa alarak başarıyla döndü. Üç gün süren yarışmada, ilk gün yaşadığı teknik sorunlar dolayısıyla sahaya çıkamayan takımımız, ikinci gün sıralama maçlarına kadar birçok sorunu çözmeyi başarmış ve sahadaki yerini almaya başlamıştı fakat yazılım ve mekanik sorunları takımın skor almasına engel olmaya devam etti. Gün içinde pratik ve kalıcı çözümler üretmeyi başaran “Flare Robotics” ekibi, günün ilerleyen yarışmalarında ciddi skorlar almaya başladı. Üçüncü ve son gün sabahında katıldığı yarışmalar sonunda 12. sıraya kadar tırmanan Flare Robotics, ilk 4 takım tarafından yapılan seçimlerle oluşturulan 12 takımın katıldığı final turuna seçilmedi. Flare Robotics takımı olarak verdiğimiz emek ve çabanın fark edilmediğini düşündüğümüz sırada aslında sürekli incelendiğimizin ve değerlendirildiğimizin farkında değildik. Gün sonunda düzenlenen ödül töreninde iki farklı ödül alarak süreç içinde edindiğimiz kazanımın ve tecrübenin de aldığımız en büyük ödül olduğunun bilinciyle muhteşem bir sevinç ve motivasyon yaşadık. Rookie Inspiration Award ve Excellence in Engineering Award ödülleri ile eve dönen takımımız, gelecek robot yarışmaları için önemli bir motivasyon ile yoluna devam edecektir. -
IŞIK LİSESİ MASA TENİSİ DOSTLUK TURNUVASI BAŞARISI
28.11.2019FMV Işık Lisesi Genç Kız ve Erkek Masa Tenisi Takımlarımız, Özel Amerikan Robert Lisesinin 28 Kasım 2019 Perşembe günü gerçekleştirdiği ‘Masa Tenisi Dostluk Turnuvasına’ katılmışlardır. FMV Özel Işık Lisesi, İstanbul Amerikan Robert Lisesi, Özel Enka Lisesi, Özel Mef Okullarının arasında gerçekleşen ve tüm gün süren çekişmeli maçların sonunda Genç Kızlar Bireysel Kategoride FMV Özel Işık Lisesi öğrencimiz Bengisu Dicle Demiralp şampiyon, Zeynep Naz Ceylan yedinci, Eleni Kokkinopoulos sekizinci; Esat Efe Cevher, Derin Kocamustafaoğulları ve Yalçın Sarp Ölçer’ den kurulu Genç Erkek Takımımız ise altı takım içinde ikinci olmuştur. Sporcu öğrencilerimizi kutluyor, başarılarının devamını diliyoruz. IŞIK HIGH SCHOOL TABLE TENNIS FRIENDSHIP TOURNAMENT SUCCESS FMV Işık High School Young Boys and Girls Table Tennis Teams participated in ‘The Table Tennis Friendship Tournament’ which was organized by Robert College on Thursday, November 28th, 2019. The matches were held between FMV Işık High School, Robert College, Enka High School and MEF High School. At the end of the all-day challenging matches our FMV Işık High School students Bengisu Dicle Demiralp was the champion, Zeynep Naz Ceylan was seventh, Eleni Kokkinopoulos was the eighth in the Young Girls Individual Category . Our Young Boys Team which consisted of Esat Efe Cevher, Derin Kocamustafaoğulları and Yalçın Sarp Ölçer also came in second amongst the other six teams. We congratulate our athletic students and wish them continued success for their future. -
OKUDUĞUMUZ KİTAPLARI PAYLAŞIYORUZ
28.11.2019FMV Ayazağa Işık Lisesi - Fen Lisesi Kütüphanesi, “Kitap Söyleşileri” programı kapsamında 28 Kasım 2019 Perşembe günü, Felsefe Öğretmenimiz Serhat Durup ile Platon’un “Sokrates’in Savunması” adlı önemli eserinin söyleşisini başarıyla gerçekleştirmiştir. Sokrates’in Savunması, Yunan Filozof Platon tarafından yazılmıştır. Sokrates’in bir grup Atinalı tarafından şehrin tanrılarına inanmayışı ve gençlerin ahlakını bozması gerekçesiyle suçlanışını, Atina demokrasisi tarafından yargılanışını ve cezalandırılmasını konu alan diyalog, Euthyphron adlı diyalogun devamı niteliğindedir. Eser, Euthyphron ve Kriton ile birlikte bir üçleme oluşturur. Euthyphron mahkemenin hemen öncesini, Savunma mahkeme sürecini ve Kriton ise mahkeme sonrasını anlatmaktadır. Öğretmenimiz Serhat Durup’a göre Sokrates’in yaptığı şey, yalnızca konuşarak felsefeyi icat etmekti. Diğer bir ifadeyle Sokrates’in yaşam tarzı “felsefe yapmak” olarak özetlenebilirdi. Bu kapsamda Sokrates’i ilgilendiren asıl şey, insanların birbirlerine nasıl davranması gerektiğiydi. Sokrates’e göre insan hayatının tek gerçek sorusu buydu ve yaşamı boyunca her gün kendisine bu soruyu soruyordu. Ayrıca Sokrates’e göre bilgelik okuyarak öğrenilen veya deneyimle, uzmanlıkla kazanılan bir erdem değildi. Açıkçası, hiç kimse bilgeliği kazanamazdı; çünkü bilgelik, erdemli davranmanın bir sonucu olarak ortaya çıkardı ve erdem demek her durumda doğru hareket etmek demekti. Bunun bir formülü yoktu. Her bir olay, ancak gerçekleştiği zaman dilimi içerisinde değerlendirilebilirdi. Dolayısıyla mümkün olduğu kadar faydalı olunmalı ve olabildiğince az zarar vermeye çalışılmalıydı. Bu uygulama insanı olabileceği en iyi kişi yapar ve yaşadığı toprakları yaşanacak en güzel yere çevirirdi. -
PRATİK MATEMATİK ETKİNLİĞİ: İSLAM BİLİM VE TEKNOLOJİ TARİHİ MÜZESİ ZİYARETİ
28.11.2019FMV Ayazağa Işık Lisesi hazırlık sınıfı öğrencileri, 28 Kasım 2019 tarihinde İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi Müzesini ziyaret etmişler ve “Matematik Saati” etkinliğine katılmışlardır. Aktivite ile müze gezisinin yanı sıra öğrencilere interaktif bir öğrenme ortamı sağlanmıştır. Müze içerisinde seçilen modellerin matematik ile ilişkilendirilerek günümüzdeki karşılıklarının yorumlandığı bir süreç ile başlayan etkinlik, öğrencilerin grup çalışması ile devam etmiştir. Grup çalışması yapılırken tablet uygulamaları ile geçmiş ve teknoloji arasında bağ kurulmuştur. Matematiğin somutlaştırılması ve disiplinler arası etkileşim, etkinlik süresince gözlemlenmiştir. Fizik, astronomi, mimari, zaman gibi kavramlar ile matematiğin ilişkisi üzerine durulup öğrencilerin kazanımlarını ölçmek için tablet üzerinden gönderilen soruları cevaplamaları istenmiştir. Bahsedilen her konunun ardından öğrencilere soru yöneltildiği ve cevapları ile ilgili yorum yapıldığı için öğrenciler dikkatli bir şekilde anlatılanları dinlemişlerdir. Matematiğin tarihî gelişimini ve diğer disiplinlerle olan ilişkilerini öğrencilere uygulamalı olarak anlatan bu etkinlik öğrencilerimiz tarafından ilgi çekici ve eğlenceli bulunmuştur. -
VERMIKOMPOST GÜBRE PROJESİ
28.11.2019FMV Ayazağa Işık Lisesi ve Fen Lisesi Coğrafya ve Biyoloji Zümrelerinin iş birliği ile planlanan Kaliforniya solucanlarını kullanarak kompost gübre elde etme projesinin ilk aşaması gerçekleştirilmiştir. Ayazağa Işık Okullarının yemekhanesinden temin edilen yoğurt kaplarına delikler açılarak yataklar oluşturulmuş, ardından bu kapların içine gübre ve nemli kartonlar eklenerek solucanların yaşayabilmesi için uygun ortam sağlanmıştır. Öğrencilerimizin evlerinde, organik atıklardan oluşturdukları solucan mamaları kaplara paylaştırılmış olup öğretmenlerimizin denetimindeki görevli öğrencilerimiz, periyodik olarak solucanların bakımını takip etmektedir. -
AVRUPA GENÇLİK PARLAMENTOSU V. GENÇLİK FORUMU
27.11.2019FMV Ayazağa Işık Lisesi EYP Kulübü öğrencileri, 15-18 Kasım 2019 tarihleri arasında Avrupa Gençlik Parlamentosu’nun İstek Vakfı Kemal Atatürk Lisesinde düzenlediği “Gençlik Forumu”na katılarak okulumuzu iyi bir şekilde temsil etmişlerdir. Öğrenciler; “İç İşleri”, “Güvenlik”, “Ekonomi”, “Teknoloji”, “Tarım”, “Sağlık”, “İnsan Hakları”, “Enerji” komitelerinde görev almış olup güncel dünya problemlerine farklı bakış açılarıyla yaklaşabileceği uzun vadeli programlamalar yaparak çözümler üretebilme yetisini geliştirebilecekleri bir ortamda bulunma fırsatı yakalamışlardır. Öz güvenlerine katkı sağlayan forumun sonunda öğrenciler, başarı sertifikalarını almışlardır. -
BAŞARININ ŞİFRESİ
27.11.2019Bugün Rehberlik Servisi tarafından 5. Sınıf öğrencilerimize yönelik ‘’Başarının Şifresi’’ adlı seminer gerçekleştirilmiştir. Seminerde öğrencilerimize verimli ders çalışma teknikleri, ders çalışırken dikkat edilmesi gerekenler, sınav stratejileri, zaman yönetimi, hedef belirleme konularında bilgi verilmiştir. Öğrenciler çalışma süresince notlarını alarak, etkin katılım göstermişlerdir. THE KEY OF SUCCESS Today, the seminar named as The Key of the Success was held by the Guidance Service for 5 th grade students. In this seminar, our students were informed about efficient study techniques, things to pay attention while studying, strategies of exam, time management and goal setting. The students participated in the seminar actively. -
BİLİM VE TEKNOLOJİ BULUŞMALARI: ‘’VERİ BİLİMİ İLE DİJİTAL GELECEK’’
27.11.2019FMV Ayazağa Işık Lisesi ve Fen Lisesi tarafından düzenlenen "Bilim ve Teknoloji Buluşmaları" kapsamında, MEF Üniversitesi Büyük Veri Analitiği Yüksek Lisans Direktörü Prof. Dr. Özgür ÖZLÜK, "Veri Bilimi ile Dijital Gelecek" başlıklı sunumu ile 26 Kasım 2019 tarihinde öğrencilerimizle bir araya gelmiştir. Prof. Dr. Özgür ÖZLÜK konuşmasında, 21. yüzyılda dijital okuryazarlık, kodlamanın hayatımıza nasıl etki edeceği ve hayatımıza giren dijital terimlerden söz etmiş; yakın gelecekte insanların işini otonom yapay zekâlara devretme ihtimali üzerinde durmuş ve dijital dönüşüm sürecini sadece "öğrenen bireylerin" başarıyla geçireceklerini vurgulamıştır. Ayrıca günümüzde dijital ortamda yapılan her şeyi takip ve kayıt altına alarak bilgi toplayan kurumların bu verileri kullanarak üretim ve tüketim piyasasını düzenlediklerini ve toplumları yönettiklerini ifade etmiştir. Prof. Dr. Özgür ÖZLÜK'e bu değerli söyleşi için teşekkür ederiz. -
ORHAN KEMAL MÜZE EVİNE ZİYARET
27.11.201927-28 Kasım 2019 tarihlerinde, 11. sınıf öğrencilerimiz, edebiyat öğretmenleri eşliğinde asıl adı Mehmet Raşit Öğütçü olan toplumcu-gerçekçi yazarımız Orhan Kemal’in (1914 – 1970) anısını yaşatmak ve yazarımızı daha yakından tanımak için Cihangir’de kurulan “Orhan Kemal Müze Evi”ni ziyaret etmişlerdir. Öğrencilerimiz, Türk Dili ve Edebiyatı dersi kapsamında okuyacakları “Baba Evi - Avare Yıllar” adlı romana hazırlık niteliğinde planlanan bu gezide; başta roman ve öykü olmak üzere, senaryo, oyun ve şiir gibi edebiyatın pek çok alanında önemli eserlere imzasını atmış Orhan Kemal’in anılarını, yaşamının önemli noktalarını, bazı eserlerinin oluşturulma aşamasını ve yaşadığı dönem hakkında bilgileri, Orhan Kemal’in oğlu Işık Öğütçü’den dinlemişlerdir. -
SUZY'S CAFÉ DU LEVANT'A GEZİMİZ
27.11.2019SUZY'S CAFÉ DU LEVANT'A GEZİMİZ -
Bilge Kunduz Uluslararası Enformatik ve Bilgi-İşlemsel Düşünme Etkinliği
25.11.20193, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencilerimizle Bilişim Teknolojileri dersinde Bilge Kunduz Uluslararası Enformatik ve Bilgi-İşlemsel Düşünme Etkinliğine katıldık. Bilge Kunduz, bilgisayar bilimini ve bilgi işlemsel düşünmeyi her yaştan öğrenciye öğretmek amacı ile oluşturulmuş, bu konudaki farkındalıkları attırırken eğlendirmeyi de önemseyen uluslararası bir etkinliktir. Etkinlikteki, kısa sorulara Bilge Kunduz görevleri denmektedir. Bu görevleri çözebilmek için öğrenciler bildiklerini gözden geçirmeli, hesaplama yapmalı, karar vermeli, neden-sonuç ilişkisi kurmalı, analitik düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini kullanmalıdır. Bilge Kunduz International Challenge on Informatics and Computational Thinking Event As FMV Işık Primary and Middle School, we attended Bilge Kunduz International Informatics and Computational Thinking Event with our 3rd, 4th, 5th, 6th, 7th and 8th Grade students in Information Technologies course. Bilge Kunduz is an international challenge which aims to promote Informatics (or Computer Science, or Computing) and Computational Thinking especially among teachers and pupils of all ages. The challenges are made of a set of short questions called “Bilge Kunduz” tasks. These tasks can be answered without prior knowledge about Informatics, but are clearly related to Informatics concepts. To solve those tasks, pupils are required to think in and about information, discrete structures, computation, data processing and to use higher order thinking skills such as analytical thinking and problem solving. -
LEMUN (LEIDEN MODEL UNITED NATIONS) KONFERANSI
21.11.2019FMV Ayazağa Işık Lisesi ve Fen Lisesi MUN Kulübü öğrencileri 21-25 Kasım 2019 tarihleri arasında Hollanda’nın Leiden kentinde düzenlenen MUN Konferansı’nda dört delegasyonda (Namibya, Romanya, Tunus ve Hollanda) yer alarak okulumuzu başarı ile temsil etmişlerdir. 20 farklı ülkeden 500 öğrencinin yer aldığı konferansta öğrencilerimiz; “Uluslararası İşçi Federasyonu, Ekonomi, Silahsızlanma ve Uluslararası Güvenlik, Çevre, UNESCO, G20 Ülkeleri, İnsan Hakları ve Siyasi Kriz Komiteleri”nde görev alarak tartışılan konularda çözüm önerilerine katkıda bulunmuşlardır. 10 kişilik delegasyon üyelerinin 9’u komitelerinde gerekli destek ve imza sayısına ulaşarak Main Submitter (Başmüzakereci) konumuna gelmeyi başarmışlardır. Öğrencilerimizden Ali Alper ATAŞOĞLU “Siyasi Kriz”, Sezi YAKAR “UNESCO” ve Dide SEZER de “Politik Sorunlar Komiteleri”nde başkanlık görevlerini başarı ile yürütmüşlerdir. Öğrencilerimizi kutluyor, başarılarının devamını diliyoruz.