Dijital Vatandaşlık
Teknolojinin ve yüksek hızlı internetin günlük hayatın doğal bir parçası haline geldiği bu günlerde, okullarımızın “Önce iyi insan yetiştirir.” ilkesi gereği global dijital vatandaşlık bilinci öğrencilerimize kazandırılır ve günlük yaşamlarında uygulamalarını destekleyici kazanımlar ile ders müfredatları zenginleştirilir. Öğrencilerimize akademik dürüstlük ve dijital okuryazarlık çalışmaları kapsamında dijital kaynakları kullanarak, doğru bilgiye etik olarak ulaşmaları ve dijital ürünlerini oluşturmaları yönünde alışkanlıklar kazandırılmaktadır.
Çocukları tamamen sosyal medyadan uzak tutmak ya da yalnızca olumsuz yönlerine odaklanmalarını sağlamak yerine, pozitif bakış açısı kazandırarak kendilerini doğru ifade edebilecekleri dijital ayak izlerini oluşturmalarını sağlamak ve bu mecrayı nasıl kullanmaları gerektiğini öğretmek amacıyla okulumuzda çeşitli etkinliklerle “Dijital Vatandaşlık Haftası” kutlamaları yapılmakta, dijital dünyada da hak ve sorumluluklarını bilen “Dijital Vatandaş” olma yolunda ışık tutulmaktadır.
Öğrencilerimize dijital vatandaşlık becerilerini kazandırılırken bu konuda yetkin uluslararası platformların içerikleri ile dersler zenginleştirilmektedir. Bu alanda öğretmenlere yönelik olarak sertifikasyon süreçleri de güncel olarak değerlendirilmektedir.
FMV Işık Okulları olarak eğitim teknolojileri alanındaki en önemli referans kuruluşlarından biri olan International Society for Technology in Education (ISTE) Standartlarını benimser ve bu standartlara uygun olarak süreçlerini yapılandırır.
Işık’ta Dijital Pasaport Programı - 1:1 / BYOD Eğitim Projeleri
21. yüzyılın gerektirdiği becerilere sahip bireyler yetiştirme hedefi doğrultusunda başlatılan “Işık’ta Dijital Pasaport Programı” çerçevesinde "Kendi Cihazını Getir / Bring Your Own Device - BYOD" modeli ile farklı öğrenen çocukların ders motivasyonun artırılması ve tüm öğrencilerin bilişim çağının bilinçli dijital vatandaşları olma yolunda kendilerini geliştirmelerine olanak sağlanmaktadır.
Proje kapsamında yapılan ders planları, klasik yöntemlere ek olarak teknolojik araç ve yazılımlar kullanılarak da yapılabilecek şekilde tasarlanmaktadır. Bu şekilde her öğrencinin, kendini daha rahat ifade edebileceği bir ortamda etkinliklerini gerçekleştirme imkanı bulunmaktadır.
1:1 / BYOD Projelerinin amacına uygun şekilde sürdürülebilmesi için, öğrencilerin dijital vatandaşlık kurallarını bilmeleri ve buna uygun davranışlar göstermeleri beklenmektedir. Proje dahilinde öğrenciler, teknolojinin doğru ve etik kullanımı konusunda desteklenmekte ve edindikleri kazanımların düzenli olarak ölçülmektedir. Dijital Pasaport etkinlikleri sonucunda, vize almaya hak kazanan öğrenciler, dağıtılan vize etiketlerini cihazlarına yapıştırarak, okula kişisel tabletleri ile gelebilmektedir.