Maker ve Robotik
“Üretim ve İnovasyonun Işığı Robotik ve Kodlama Eğitimlerinde..!”
FMV Işık Okulları Bilişim ve Eğitim Teknolojileri Birimi, geleceğin; yapma, üretme, tasarlama, kodlama ve düşünme becerileri üzerine kurulduğu, dijital vatandaşlık bilgisinin global bir gereksinim olduğu günümüzde, Bilişim Teknolojileri eğitimini sürekli olarak revize ederek ve öğretmenlerini de yeni nesil teknoloji ve eğitimlerle destekleyerek global eğitim müfredatını öğrencileriyle buluşturur. Okul öncesi ve ilköğretimde “algoritma ve kodlama” becerisi kazandırdığımız öğrencilerimiz, ortaöğretim seviyesinde kazandıkları bu becerileri, inovatif proje ve uygulamalar tasarlayarak, “robotik ve maker” içeriğiyle zenginleştirilmiş ders ve kulüp çalışmalarında bu alandaki deneyimlerini arttırırlar.
YARIŞMA VE ETKİNLİKLER
Tüm dünya ile aynı anda her yıl düzenlediğimiz “Hour of Code” ve Avrupa ülkeleriyle eş zamanlı yaptığımız “Europe Code Week” etkinliklerine katılarak kodlama saati deneyimi yaşayan öğrencilerimiz, ülke çapında gerçekleştirilen bilişim haftasını, hazırladıkları proje ve atölyelerle şenlik havasında kutlarlar.
FRC, FLL, VEX, Ubitech gibi dünya çapında düzenlenen robotik yarışma ve etkinliklerine takımlarımız aktif olarak katılmakta ve geliştirdikleri çözümlerle çeşitli başarılara imza atmaktadırlar. Dünya çapında bilinilirliğe sahip bu yarışmalar sayesinde öğrencilerimiz erken yaşlardan itibaren fizik, mekanik, donanım, yazılım, PR gibi çeşitli alanlarda deneyim kazanmaktadırlar. Ayrıca takım çalışması, sorumluluk bilinci ve sosyal ilişkiler konularında da kendilerini geliştirmektedirler.
3D YAZICILAR İLE ÜRETİM ODAKLI YAKLAŞIM
“Endüstri 4.0 Işığında Hayal Et, Tasarla, Üret!”
Zamanın teknolojiyle paralel aktığı günümüzde, Endüstri 4.0 devrimi ile birlikte, 3D yazıcı teknolojisi, “esnek üretim” kavramı hızla hayatımızdaki yerini almaktadır. 3 boyutlu düşünme ve modelleme becerisini küçük yaşlardan itibaren kazandırılan öğrencilerimiz, “Tasarla - Kodla - Üret!” bakış açısıyla, farklı branş ve projelerde, hayal ettikleri ürün ve çözümleri 3 boyutlu olarak tasarlar, 3D yazıcılar ile üretirler.
Küçük yaşlarda Paint 3D ile tanışan öğrencilerimiz, 3. boyut olan derinlik algısı ile tanışırlar. İlerleyen sınıflarda TinkerCad, SketchUp, Solidworks, Blender 2.9 programları ile becerilerini daha ileriye taşımaktadırlar.