Ortaokul Seviyesi
Ortaokul sınıflarımızda öğrenciler, “Bilişim Teknolojileri”, “Bilgisayar Sistemleri”, “İletişim, Araştırma ve İş Birliği” ve “Ürün Oluşturma” gibi konularla birlikte hem bilişim teknolojileri kavramlarıyla yakından tanışmakta hem de “Etik ve Güvenlik”, “Dijital Vatandaşlık”, “Siber Zorbalık”, “Güvenli Şifre Oluşturma” gibi önemli sosyal konularda yetkinliklerini ve farkındalıklarını artırmaktadır.
Programlama eğitimine yönelik olarak, öğrencilerin “Algoritmik Düşünme”, “Algoritma Oluşturma”, “Ayrıştırma”, “Belirsizlikle Baş Etme”, “Çözümü Değerlendirme”, “Genelleme”, “Hata Ayıklama”, “İş Birliği İçinde Çalışma”, “Mantıksal Sorgulama”, “Neden-Sonuç İlişkisi”, “Otomasyon”, “Paralel İşleme”, “Sıralama”, “Soyutlama”, “Sistematik Düşünme”, “Veri Toplama”, “Veri Görselleştirme”, “Veri Çözümleme Becerilerini Geliştirme” çalışmaları yapılmaktadır.
Aynı zamanda üç boyutlu tasarım ve baskı tekniklerini içeren yetkinlikler de müfredat içine yerleştirilmiştir. Öğrencilere, programlama becerileri başta olmak üzere kazandırılacak olan bu teknik becerilerle hedeflenen temel gaye; teknolojiyi sadece tüketen değil, üreten bireyler olarak, kendilerinin ve ülke geleceğinin mimarı “Genç Işıklılar” olarak yetişmelerini sağlamaktır.